March 2, 2003
Dem fick tom hjälp av The secret service för att få tag på 18åringen som skapade MSBLAST viruset......... http://news.bbc.co.uk/2/hi/tec.....190799.stm
January 28, 2003
Darth Oski wrote: alltså 10 års fängelse och böter på 250 000dollar kan han ju inte få för ett sånt virus. det vore ju sjukt. det var bara ett roligt virus tyckte jag. =)
ja, verkligen jätteroligt att visa ett gigantiskt säkerhetshål så hackare kan komma åt lösenord osv.. SKITKUL
May 2, 2003
MrWeizel wrote: [quote=Darth Oski]alltså 10 års fängelse och böter på 250 000dollar kan han ju inte få för ett sånt virus. det vore ju sjukt. det var bara ett roligt virus tyckte jag. =)
ja, verkligen jätteroligt att visa ett gigantiskt säkerhetshål så hackare kan komma åt lösenord osv.. SKITKUL
Som skapades av allas vår Microsoft... Personer som han gör att företaget gör några förändringar alls..
February 21, 2003
HELIX wrote: Han gjorde ju ett snällt virus som knappast skadade datorn.. Så det borde inte vara ett så svårt straff..
tror inte du förstår riktigt... det må inte skada din dator, men kommer det in i en riktig servermiljö kan det skapa havoc...
pga microsoft och denna idiot fick jag jobba ett dygn med detta tidigare i sommar, inte pga att vi fick det utan att vi var tvugna att patcha miljön...
sen kan man säga, men det är ju bara att patcha... sure, men påverkar den patchen nåt av alla de hundratals apps vi kör??? så det ska testas etc etc...
ni som jobbar i miljöer med 100+ server vet vad jag menar...
skönt att vi kör mer å mer suse/sles... sap å oracle går förjävla bra på det tex...
sen är snubben SKITFUL... såg precis foto på fox news ROFLOL
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
May 12, 2002
att det var roligt var ju att det skulle riktas mot microsoft vad jag förstod. inte alls att några privatpersoner skulle drabbas, förutom att datorerna skulle reboota då, men det var inte så farligt, mest drygt. det var faktiskt roligt! iaf om man te x jämför med CiH. usch den jäveln som gjorde det viruset borde dom ge hur mycket böter som helst och massa jäkla smisk. han borde få sitta i en cell med dålig musik i!
December 25, 2000
Darth Oski wrote: att det var roligt var ju att det skulle riktas mot microsoft vad jag förstod. inte alls att några privatpersoner skulle drabbas, förutom att datorerna skulle reboota då, men det var inte så farligt, mest drygt. det var faktiskt roligt! iaf om man te x jämför med CiH. usch den jäveln som gjorde det viruset borde dom ge hur mycket böter som helst och massa jäkla smisk. han borde få sitta i en cell med dålig musik i!
Att datorerna startade om var en biefekkt av att han knappt kunde programera. Var antagligen inte meningen att det skulle hända.
1 Guest(s)