SKÄRPNING med påhopp och kommentarer!!!|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
SKÄRPNING med påhopp och kommentarer!!!
Vecna
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 674
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 20, 2003 - 3:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Alltför ofta ser jag påhopp eller att folk hånar andras frågor!

Är det kul att försöka vara rolig på någon annans bekostnad? SKÄRPNING nu asså.

Jag vet inte hur många gånger jag har sett folk som har "försökt" vara rolig på någon annans bekostnad och när jag själv läst igenom va dom har skrivit så kan man ju undra va dom själva har innanför pannbenet!

Visst jag är inte oskyldig, det ska jag inte säga att jag är MEN jag hoppar inte på någon som ställer en helt vanlig fråga! Jag behöver inte "spela" smart för det är jag redan 😮 Nää men allvarligt, ofta så har jag sett sk. smarta kommentarer och då själv ibland skrivit något kul på hans bekostnad för att han i sin tur "försökte" spela smart men lyckades inte så bra själv. De tycker jag bara är förtjänat!

Finns det något värre än folk som ska sätta sej på andra? (Väntar på en "smart" kommentar att det VISST finns värre saker)

Det är precis kommentarer som dom jag menar, varför ska det va så J*VLA nödvändigt att ens orka märka ord på andra? Mår folk bättre av det eller? Nää allvarligt det är SJUKT!

TÄNK både 1 och 2 gånger innan du skriver och tro mej, ibland räcker det kanske att du tänker på en fråga 1-2 gånger extra och hittar själv svaret i frågan istället för att fråga först och tänka sen! En annan grej är att även tänka fler gånger innan du dra iväg en kommentar... Varför du kommenterar om det är till för att hjälpa eller stjälpa (håna/trycka ner/sätta dej på någon annan, orden är många).

Tyzon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 297
293036
March 20, 2003 - 3:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Här ska du få en smart kommentar: BRA SAGT!!!!

m00pid00
Member
Medlem
Forum Posts: 2866
293037
March 20, 2003 - 4:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker det är onödigt mycket med spydiga kommentarer i detta forum. Om folk skulle ta och vara trevliga mot varann skulle det vara mycket bättre! På så sätt håller man också folk kvar på forumet om det skulle svika (men hur stor sannolikhet är det? wink ).

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
293047
March 20, 2003 - 4:19 pm
sp_Permalink sp_Print

vad kinkiga ni är då
lite latjo måste man tåla, lycka till med resten av livet om du inte tål nått bus, dina ungar kommer säkerligen tycka du är jätterolig.

guess?who
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 227
293055
March 20, 2003 - 4:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Hade tänkt säga nåt spydigt där men topictråden säger nåt annat o jag håller med den. :-]

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
293072
March 20, 2003 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad menar du?

Är det anmärkningar på ordval, eller onödiga svar av typen: "Sök! Vi skrev en tråd om det för två år sedan" på frågan "Vad är det för adress till x?", eller liknande, håller jag med. Något annat hån av frågor har jag inte uppmärksammat - men jag lusläser å andra sidan inte alla inlägg.

Påhopp är en annan sak, men jag måste tillstå att vissa inlägg är så extrema att de förtjänar en extrem reaktion. Man bör dock tänka till många gånger innan man brukar personangrepp mot de som skrev dem.

Biblo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 975
293130
March 20, 2003 - 6:12 pm
sp_Permalink sp_Print

är du moderator eller? 👿

Jag tycker skiroy sköter ett utmärkt jobb med att påpeka det som behövs påpeka!...

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
293133
March 20, 2003 - 6:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Biblo wrote: är du moderator eller? 👿

Jag tycker skiroy sköter ett utmärkt jobb med att påpeka det som behövs påpeka!...

Jag tror precis att du garanterade dig en plats i hans svarta bok.. 🙂

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
293136
March 20, 2003 - 6:23 pm
sp_Permalink sp_Print

jagtycker en delinlägg kan juvara lite skadeglada men som man säger den roligaste glädjen är skadeglädjen

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
293145
March 20, 2003 - 6:37 pm
sp_Permalink sp_Print

coalan wrote: jagtycker en delinlägg kan juvara lite skadeglada men som man säger den roligaste glädjen är skadeglädjen

Amen

Biblo
Kommer du hit ofta?
Medlem
293169
March 20, 2003 - 6:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=Biblo]är du moderator eller? 👿

Jag tror precis att du garanterade dig en plats i hans svarta bok.. 🙂

Han är moderator?... Ok då ber jag om ursäkt och tar uppmaninen på största allvar! :bok:

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
293177
March 20, 2003 - 7:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Nja...

Skulle inte tro att lite "fjäsk och beröm" renderar en plats i min lilla svarta.

Men Öwall är däremot illa ute nu 😀

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
293186
March 20, 2003 - 7:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha... alla har verkligen missuppfattat alla här, verkar det som.

Öwall
Member
Medlem
293188
March 20, 2003 - 7:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag menar inte skiroys svarta bok, utan vecnas...
och med den svarta boken menar jag den med en döskalle utanpå, inte den med telefonnummer inuti 🙂

Vecna
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 674
293195
March 20, 2003 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Biblo wrote: är du moderator eller? 👿

Okej kan ju va bra att veta! Säg inget så kör vi på skött dej själv och skit i andra menaliteten för det finns ju redan poliser och andra paragrafryttare som sköter sånt.

Spelar ingen roll vem det är eller VAD du är så har du ju rätt att utrycka dej om saker du inte tycker är bra eller inte bra...

Tycker iaf inte det är fel att föröka hjälpa till, varför måste det vara så att man måste bli tillfrågad för att kunna ställa upp å inte ta egna initiativ? Förstår inte, är det fel av mej att försöka hjälpa till? Hemskt ledsen isåfall... IRONI och inte alls ledsen alls för jag vet att det uppskatas mer av att ta egna initiativ än att behöva be folk om saker istället

Tack å hej å ha en förbannat trevlig helg allihopa för de ska jag ha 😮

skiroy
Member
Medlem
293215
March 20, 2003 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Måste dock göra min röst hörd i detta ämne.

Jag håller med Vecna att det förekommer för många påhopp och en del klart ogenomtänkta kommentarer.

Detta är ett forum...alltså har man tid att tänka igenom vad man skriver innan man postar sitt inlägg!

Utnyttja det och tänk till innan.

Biblo
Kommer du hit ofta?
Medlem
293218
March 20, 2003 - 7:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Vecna wrote: [quote=Biblo]är du moderator eller? 👿

Okej kan ju va bra att veta! Säg inget så kör vi på skött dej själv och skit i andra menaliteten för det finns ju redan poliser och andra paragrafryttare som sköter sånt.

Spelar ingen roll vem det är eller VAD du är så har du ju rätt att utrycka dej om saker du inte tycker är bra eller inte bra...

Tycker iaf inte det är fel att föröka hjälpa till, varför måste det vara så att man måste bli tillfrågad för att kunna ställa upp å inte ta egna initiativ? Förstår inte, är det fel av mej att försöka hjälpa till? Hemskt ledsen isåfall... IRONI och inte alls ledsen alls för jag vet att det uppskatas mer av att ta egna initiativ än att behöva be folk om saker istället

Tack å hej å ha en förbannat trevlig helg allihopa för de ska jag ha 😮

visst det är fina ord men det låter som du säger att det förekommer allvarlig mobbing... många inlägg är extremt onödiga men inlägg med dert innehållet du säger har jag sällan stött på... men visa nårra såna inlägg så jjag fattar vad du vill!

Ja ha en förbannat trevlig helg ni med! Det ska jag också ha!

skiroy
Member
Medlem
293230
March 20, 2003 - 7:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Biblo: Det har förekommit sådana inlägg du säger dej så sällan sett.Det är bara det att om vi hinner se ett sådant inlägg så tar vi bort det alternativt redigerar.

Chewie
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1516
293233
March 20, 2003 - 7:46 pm
sp_Permalink sp_Print

VA !!!
Ska vi inte få göra påhopp nu heller. Hur f*n ska jag då kunna dissa Öwall för hans fula mössa.

Öwall
Member
Medlem
293235
March 20, 2003 - 7:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Chewie wrote: VA !!!
Ska vi inte få göra påhopp nu heller. Hur f*n ska jag då kunna dissa Öwall för hans fula mössa.

Visste ni att chewies avatar inte är från thumb wars, det är faktiskt en bild på honom...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 300
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL