February 7, 2003
Är det bara jag som tycker att stavning och meningsuppbyggnad på det här forumet är helt usel? Var är det svenska språket på väg?
Nu menar jag inte att racka ner på dom som har medecinska orsaker till felstavning (läs: dyslexi).
Jag kan för övrigt inte tänka mej att så pass många här lider av den sjukdomen.
Vet man med sej att man har problem med stavningen kan man väl skriva det man vill skriva i exempelvis Word och sen köra rättstavning på det.
Eller är det bara jag som är lite överkänslig?
October 2, 2002
hkman wrote: Är det bara jag som tycker att stavning och meningsuppbyggnad på det här forumet är helt usel? Var är det svenska språket på väg?
Nu menar jag inte att racka ner på dom som har medecinska orsaker till felstavning (läs: dyslexi).
Jag kan för övrigt inte tänka mej att så pass många här lider av den sjukdomen.Vet man med sej att man har problem med stavningen kan man väl skriva det man vill skriva i exempelvis Word och sen köra rättstavning på det.
Om du nu är så himla överkänslig kan du ju alltid börja med att själv ta och stava rätt! :neg:
February 10, 2003
Du måste vara nån slags Lärare eller har jag fel??
Jag tro, alla gör so god de kan.Annars ber Sweclockers läga ut 2 Server en för de som kan........Bla bla bla
Tar det lite lungd jag som tysk förstå allt jag läsa okej ibland stava folk lite dåligt men skit.....förlåt min uttal nu
so long
Och sen ,din Stavning själf då??
November 13, 2001
hkman wrote: Är det bara jag som tycker att stavningen och meningsuppbyggnaden på det här forumet är helt usel? Vart är det svenska språket påväg?
Nu menar jag inte att racka ner på dom som har medicinska orsaker till felstavning (läs dyslexi).
Jag kan för övrigt inte tänka mig att så pass många här lider av den sjukdomen.Vet man med sig att man har problem med stavningen kan man väl skriva det man vill skriva i exempelvis Word och sen köra rättstavning på det.
Ska det klagas så 8) Om dej och mej är fel kan väl diskuteras med från början stavades det mig och dig.
June 28, 2001
lunari wrote: [quote=hkman]Är det bara jag som tycker att stavning och meningsuppbyggnad på det här forumet är helt usel? Var är det svenska språket på väg?
Jag kan för övrigt inte tänka mej att så pass många här lider av den sjukdomen.Vet man med sej att man har problem med stavningen kan man väl skriva det man vill skriva i exempelvis Word och sen köra rättstavning på det.
Om du nu är så himla överkänslig kan du ju alltid börja med att själv ta och stava rätt! :neg:
Knock out
October 2, 2002
klaus wrote: Du måste vara nån slags Lärare eller har jag fel??
Jag tro, alla gör so god de kan.Annars ber Sweclockers läga ut 2 Server en för de som kan........Bla bla bla
Tar det lite lungd jag som tysk förstå allt jag läsa okej ibland stava folk lite dåligt men skit.....förlåt min uttal nu
so longOch sen ,din Stavning själf då??
Det där måste bara vara en bedrift i sig att över huvud taget lyckas skriva så dåligt. Måste ha tagit lång tid. Haha. 😀
February 21, 2003
Nä jag håller helt och hållet med. Jag svarar inte på inlägg som är obegripliga med helt sjuka meningsuppbyggnader. Något slarvfel med stavningen här och där kan man väl acceptera, men ibland är det bara för mycket.
Till alla därute: det stavas LUGNT och inte "lungt"!!! Jag trodde svensklärarna hade lyckats utrota ett av svenskans mest felstavade ord. Eller heter det "svenskalärare"? Ja det är en sak som det tvistats om faktiskt. Det 'korrekta' är svensklärare, men svenskalärare är något som tillkommit på senare tid (1988).
Jaja nu seglar jag iväg alltför långt. Men jag kan sammanfattningsvis säga att om ni skriver så man förstår, så är ju chansen större att man vill hjälpa till. Man vill ju inte spendera en massa tid på att försöka tolka ett inlägg.
/Wannabe-språkpolis
October 2, 2002
Mind wrote: [quote=lunari][quote=hkman]Är det bara jag som tycker att stavning och meningsuppbyggnad på det här forumet är helt usel? Var är det svenska språket på väg?
Knock out
Hehe jo, men man börjar ju tröttna. Hade själv startat en sån här tråd. Men det var ett väldigt bra tag sen och hittils har jag sett flera stycken nya trådar som tar upp exakt samma saker som jag tog upp. :arg:
February 1, 2002
lunari wrote: [quote=klaus]Du måste vara nån slags Lärare eller har jag fel??
Det där måste bara vara en bedrift i sig att över huvud taget lyckas skriva så dåligt. Måste ha tagit lång tid. Haha. 😀
han är från tyskland..
October 2, 2002
Newbie2K wrote: vissa på detta forum har lika mkt liv som svenska akademien...
Sover ni med SAOL under kudden lr!??!
Det är väl klart ingen gör. 😛
Personligen kan jag säga att alla dessa felstavningar som man läser på internet och olika forums började smyga sig på när jag skrev på t.ex. min svensklektion. Sen också att man måste spendera halva tiden med att först tyda inlägget för att sedan svara på det. Smått irriterande.
October 2, 2002
Starscream wrote: [quote=lunari][quote=klaus]Du måste vara nån slags Lärare eller har jag fel??
han är från tyskland..
Hehe, det förklarar saken, hoppas jag i allafall.
June 3, 2001
lunari wrote: [quote=Gueno]Hänvisar till signatur om nån klagar.
Vad är det här, här har jag varit borta ifrån NH några dagar och när jag kommer tillbaka saknar Petra Nordlund på din avatar. Berätta varför, allt känns så fel... hehe
Du får PM..
Vill inte skriva det på forumet.. 🙄
Om nån annan vill veta den otroliga nyhet så får ni me PM.
1 Guest(s)