December 10, 2002
macrus wrote: [quote=MrWeizel][quote=Gueno]Inte en krona får jag.
Förrutsätter ju iofs att man jobbade förra året
Jo, tungt för vissa att vara mellan två jobb.
Hahahahaha .. C/O Segermyhr upp i dagen 😀
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
July 14, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=Peter@20ghz][quote=Neam][quote=Peter@20ghz]21k trillar in.. och lika snabbt försvinner dem 🙁
21000kr ?! :cy:
Hur mycket betalar inte du då? :bgrin:
Tjaaa. har hus.. med tillhörande lån..
jag har gett fan i att ta skattereduktion som man kan göra när man har huslån..
Istället så drar jag då av för räntorna på deklarationen.. och det ger i år 21k
Kan med andra ord ha skattereduktion på ca 2k i månaden,, alltså behålla 2k mer per månad..
Men jag tycker jag klarar mig utan det och att det är trevligt med ett engångsbelopp istället..
du är väll medveten om att staten ger dig ganska kass ränta på de där pengarna...
Skillnaden är väl ganska marginell? Banken ger väl i bra fall 1% (vanligen runt 0,5) och det på ett helt år (räntor för lånet blidar ju en växande "stege" av icke skattereducerade pengar under året).
Dessutom finns det 2 saker som talar emot:
* Människor har lättare att spara pengar om dom startar stort. Det är lättare att spara undan 21k man får i en klumpsumma än 2k i månaden.
* Om en jämkning blir aningen för snäv riskerar man ju att få betala istället. Då tittar man på argumentet ovan och frågar sig om man har pengar över att betala in?
=)
Själv får jag antagligen mina pengar i december..
April 10, 2001
desdecado wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Peter@20ghz][quote=Neam][quote=Peter@20ghz]21k trillar in.. och lika snabbt försvinner dem 🙁
Kan med andra ord ha skattereduktion på ca 2k i månaden,, alltså behålla 2k mer per månad..
Men jag tycker jag klarar mig utan det och att det är trevligt med ett engångsbelopp istället..
du är väll medveten om att staten ger dig ganska kass ränta på de där pengarna...
Skillnaden är väl ganska marginell? Banken ger väl i bra fall 1% (vanligen runt 0,5) och det på ett helt år (räntor för lånet blidar ju en växande "stege" av icke skattereducerade pengar under året).
* Människor har lättare att spara pengar om dom startar stort. Det är lättare att spara undan 21k man får i en klumpsumma än 2k i månaden.
* Om en jämkning blir aningen för snäv riskerar man ju att få betala istället. Då tittar man på argumentet ovan och frågar sig om man har pengar över att betala in?
=)
December, va, egen företagare eller?
Annars anser jag att du fick huvudet på spiken vad gäller att se på saker småskaligt och storskaligt.
I allafall enligt mig. Hoppas att din desembercheck innebär en fet A64 plattform med PCIE. 🙂
July 14, 2003
Peter@20ghz wrote: [quote=desdecado][quote=Krqagyzzz][quote=Peter@20ghz][quote=Neam][quote=Peter@20ghz]21k trillar in.. och lika snabbt försvinner dem 🙁
=)
December, va, egen företagare eller?
Annars anser jag att du fick huvudet på spiken vad gäller att se på saker småskaligt och storskaligt.
I allafall enligt mig. Hoppas att din desembercheck innebär en fet A64 plattform med PCIE. 🙂
Japp egen företagare. Blir 16000kr om jag inte minns fel. =)
1 Guest(s)