May 12, 2005
Jag misstänker att min bror råkat ut för ett phising-försök.
Han har blivit ombedd av expect.com att skicka in en scannad bild av sitt visa-kort och id-kort för att kunna få ut sina pengar. WTF!?
Förklaringen ska vara att han använt temporära e-kontonr som man kan få av ex. sparbanken för att sätta in pengarna.
Har ni hört talas om något liknande?
May 12, 2005
Ok, han satte in pengarna med sitt visakort, men då använde han ett temporärt e-kontonr. Alltså en slags omvandling av ens kontonr som bara verkar en viss period och bara för en viss summa pengar. En säkerhetsåtgärd som är skitbra eg.
Men nu påstår de alltså att de inte sätta in pengarna åt honom eftersom det kontonumret inte längre existerar.
Då påstår de att han måste både legitimera sig och visa upp sitt kontonr på detta sätt.
March 10, 2002
DanTheMan! wrote: expekt.com, ska det va - hehe, om det inte vore så att detta med att felstava namnet är en phisingteknik så hade jag trott att du var analfixerad och försökte ge mig på näsan för min stavning 😉 😀
Vad jag har hört så har andra siter också börjat med det. Men som sagt, ring och hör med expekt.
February 12, 2003
macrus wrote: Om han nu inte vill göra det får han väl klara sig utan pengarna.
Eller - om han nu vill göra det och bli av med sina pengar. 😛
Tror antagligen expekt har nånting på sin sida om hur man får ut sina pengar, om de har nåt sånt. Ringa och höra annars, som sagt.
May 1, 2005
Det behöver absolut inte vara skumt. Är man validerad kund så kan man bli premierad för att få snabbare utbetalningar. Just nu tar en överföring från t ex PartyPoker och mitt konto på Neteller några timmar, med detta ska det tydligen gå direkt. Sen tar det förvisso 3-5 arbetsdagar för en överföring mellan Neteller och mitt bankkonto, så de där timmarna kan kvitta.
Här är Pay-pro:s deal iaf, de som har hand om party-nätverket:
http://www.pay-pro.com/preferr.....ember.html
Pay-pro är ruggigt seriösa iaf. De ringde mig hem så fort jag gjort min första cash-out, för att kolla att jag var jag. De ställde kontrollfrågor i 5 minuter typ.
2 Guest(s)