September 6, 2002
Hej
Jag har en fråga angående att skicka pengar från usa till sverige.
Det är en tjej på 33 år som vill skicka mig 500 dollar men jag vet inte riktigt hur man ska lösa det, jag vill inte gärna ge ut mitt kontonummer eftersom jag inte känner henne så otroligt väl.
Är det någon som har koll på detta? Vilka olika lösningar det finns.
September 6, 2002
Balor wrote: En tjej som du inte känner vill skicka dig 500 dollar? 😕
Prova med Paypal kanske? Det är tillräckligt säkert för att användas på Ebay.
Har känt henne via internet i ungefär ett halvår och är väldigt bra kompis med henne, men det är ju fortfarande riskabelt att ge ut kontonummer.
Men kanske paypal skulle fungera bra!
September 6, 2002
Delph1 wrote: Får gärna berätta hur du lyckades tigga till dig $500 bara så där 😀
//Andreas
Jag har varit jäkligt bra kompis med henne i ett halvår, pratat om alla jordens problem och vi har blivit väldigt bra kompisar. Hon har ett bra jobb, en årsinkomst på ca 120k dollar.
Jag är på g att köpa en cross och skämtade därför lite typ "mom cant you help me with the payment?"
då fråga hon hur mycket jag behövde, då sa jag typ 500 dollar och hon sa att det ska nog gå bra, hon skulle bara kolla hur mycket hon hade på kontot nu, hon har en liten borg att betala först :p
men jag tvivlar inte på att hon skulle skicka det, min kompis fick en webkamera gratis för att hon ville camma med honom 😀
Anledningen till att jag inte vill köra via konto är att farsan är lite orolig eftersom jag inte känner henne "på riktigt".
January 28, 2003
Guufi wrote: Förstår inte hur det skulle vara riskabelt att ge kontonummer 😛
Enda som skulle kunna hända är ju att nån sätter in pengar på ditt konto 🙂
Precis!
De kommer ju få ut noll och ingenting även om de skulle försöka sig på något. Banksekretessen är ju HYFFSAT hård. 😛
Edit: Bankerna släpper verkligen inte ut ett piss genom kontonummer, inte namn, inte adress, INGENTING. Bara lite förtydligande 😉
July 29, 2003
muchcup wrote: [quote=Delph1]Får gärna berätta hur du lyckades tigga till dig $500 bara så där 😀
//Andreas
Jag har varit jäkligt bra kompis med henne i ett halvår, pratat om alla jordens problem och vi har blivit väldigt bra kompisar. Hon har ett bra jobb, en årsinkomst på ca 120k dollar.
Jag är på g att köpa en cross och skämtade därför lite typ "mom cant you help me with the payment?"
då fråga hon hur mycket jag behövde, då sa jag typ 500 dollar och hon sa att det ska nog gå bra, hon skulle bara kolla hur mycket hon hade på kontot nu, hon har en liten borg att betala först :p
men jag tvivlar inte på att hon skulle skicka det, min kompis fick en webkamera gratis för att hon ville camma med honom 😀
Anledningen till att jag inte vill köra via konto är att farsan är lite orolig eftersom jag inte känner henne "på riktigt".
ge mej hennes msn då ! fffs!
3 Guest(s)