December 22, 2000
oxiswoofer wrote: undrar om det e en sådan stor skilland på boken "du o jag i trafiken" från 1990 och dagens? man kan la klara körkortet ändå fast man har en äldre bok?*hoppas* 😕
Du kan gå tillbaka 7-8 år bakåt i böckerna och ändå vara lugn.. men du kanske borde kolla på bilskolan om dom har någon mindre bok som du kan läsa upptill med dom nya bestämmelserna.
July 8, 2003
Plexan wrote: Den nya körkortsboken är kanon! Kan du den, kan du teoriprovet.. (Har nyss tagit körkort.. :))
Det var en kompis till mig som hade ett program man kunde kolla sina teorikunskaper via datorn. Felet var att det var samma tillvärkare som gjorde frågorna i det riktiga teoriprovet (tror jag iaf). Klarade mig galant!
April 18, 2003
[Iceboy wrote: ] Du kan gå tillbaka 7-8 år bakåt i böckerna och ändå vara lugn.. men du kanske borde kolla på bilskolan om dom har någon mindre bok som du kan läsa upptill med dom nya bestämmelserna.
Är nog inte så bra att läsa in sej på gamla böcker då det tillkommit en del nya regler( bla flervägsstopp) samt vissa andra är ändrade(cirkulationsplatser är ju numera enkelriktade vägar och inte korsningar). Det har även kommit fler tillägg och ändringar.
Köp en ny bok, dumt att snåla på nån hundring.
// Jekyll 3000
March 20, 2003
Schmutziger wrote: Vet inte om jag håller med pim_. Teoriprovet är inget SO prov där man kan hetsläsa i en vecka för att sen glömma av skiten igen. Det gäller att man kan trafikreglerna, man har ett ansvar mot sina medtrafikanter.
Sund förnuft gäller i trafiken. Visst skall man veta att man skall stanna för rött ljus, veta var man har väjningsplikt mm.
Men jag lärde mig bra mkt mer första dagen jag körde själv än hela tiden man övat inför kortet.
April 18, 2003
Om jag inte minns helt fel så har jag bara betalat 650:- för mina körkort, har uppgraderat några ggr... Hmm, nej det stämmer ju inte, fick allt betala fullt pris när jag tog mitt körkort för lätt mc. Men efter det så har jag bara slantat 650:- för resten.
// Jekyll 3000
2 Guest(s)