February 22, 2006
bor i hyre lägenhet har en allmänt risig toalett spricker å sånt skit i kaklen.
å det ska renoveras nu å dom vill höja hyran 350 kr mer i månaden.
min fråga e om det finns vissa bestämmelser dvs om kaklen har suttit si å så länge så e dom tvugna å renovera det utan att man behöver betala dom där 350 kr mer i månaden på hyran?..
mvh Biffen
October 18, 2002
Är du med i hyresgästföreningen?
Ring o kolla med dom.
Jag fick betala 100kr extra i månaden bara för att få köksfläkt och fixad ventilation. Även fast jag är tvungen o ha det då mina lungor är förstörda.
Trodde innan att köksfläkt och fungerade ventilation i lägenheter va standard strax efter medeltiden. Men icke.
November 18, 2003
Json_81 wrote: [quote=klaus]Snaryt är det slut på Hyreshöjningar när de mesta har inte mer råt att bo i Lägenhet.Sverige kräver med den högst Hyran i hela Europa.Mvh.....Klaus
Sverige har låga hyror.
Stämmer ganska bra,
Släkting till mig i Tyskland betalar 750 euro för en 3:a.. Visserligen fin men ändå..
February 22, 2006
japps ja e med i hyresgästföreningen å dom ja hyr av har frågat hyresgästföreningen om det va ok eller hur det nu va å höja. Ja skiter mest i vilket tycker inte 350 kr mer i månaden e så farligt. men kollar man på det som det e nu så lär det va fuktskadat å under standarden. eller spricker å igenspacklad kakel kanske e standard *ASG* betalar 4500 kr snart för min 3a på 66kvm=)
December 6, 2006
Biffen87 wrote: japps ja e med i hyresgästföreningen å dom ja hyr av har frågat hyresgästföreningen om det va ok eller hur det nu va å höja. Ja skiter mest i vilket tycker inte 350 kr mer i månaden e så farligt. men kollar man på det som det e nu så lär det va fuktskadat å under standarden. eller spricker å igenspacklad kakel kanske e standard *ASG* betalar 4500 kr snart för min 3a på 66kvm=)
Här nere där jag bor kostar det runt 3000-3800 kr i månaden att bo i en 1:a =)
February 22, 2006
Callister wrote: Det är ett knep de kör med för att få in mer cash, renovera och höja hyror.
Du kan dock alltid säga nej, du vill inte få det renoverat. Men huruvida HUR och NÄR/OM ska säga detta, det är alltid lika svårt. Ungefär som att säga upp ett kalsongabbonemang.
har fått papper från hyresgästföreningen å dom sätter ju sej själv i skiten om dom skulle fuskat. men vill badrummet ska renoveras men ändån lite tråkigt man ska behöva betala fast skithuset e så taskigt redan=). näö nu bär det av till jobb hörs sen pågar
September 3, 2001
Callister wrote: Det är ett knep de kör med för att få in mer cash, renovera och höja hyror.
Du kan dock alltid säga nej, du vill inte få det renoverat. Men huruvida HUR och NÄR/OM ska säga detta, det är alltid lika svårt. Ungefär som att säga upp ett kalsongabbonemang.
TACK för att du påminde mig. Ska ringa dom asen nu. :worship: :heart:
1 Guest(s)