Skitstil av Trust|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Skitstil av Trust
ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 25, 2001 - 3:56 pm
sp_Permalink sp_Print

ok, detta hände en av mina polare.
Han köpte en Trust Spyc@m 300, på paketet står det resolutions up to 1024 x 768 pixels.

jaha, ok.. sen snackar jag med honom på IRC för han tror det är ngt fel på den eftersom det bara blir skitkvalitet på bilderna [exempel: här och sedan när jag efter att ha måste "registrera mig" @ http://www.trust.com lyckas få ner manualen i PDF format (5MB stor kan nämnas) så läser jag följande under specifications:

320 x 240 pixels (Low resolutions); 640 x 480 (High resolution).
Resolution of 1024 x 768 pixels can be obtained with an image-processing
program such as PhotoExpress 3.0 SE.

vilket jag anser är totalt bullshit, varför skrev dom inte 5000*6000 pixels upplösning ? det går också att få fram genom bildmanipulation.

denna kompis har också köpt en ratt från Trust, Force Feedback stod det. När han nu äntligen kommer hem och testar så upptäcker han att det ungefär är random skakningar. Som knappt påverkas av spelet.

Jag vill gärna höra om ni har köpt något from Trust och hur bra det funkar?

[ Detta Inlägg ändrades av: ViU den 2001-12-25 16:57 ]

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
125613
December 25, 2001 - 4:09 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-12-25 16:56, ViU wrote:
ok, detta hände en av mina polare.
Han köpte en Trust Spyc@m 300, på paketet står det resolutions up to 1024 x 768 pixels.

jaha, ok.. sen snackar jag med honom på IRC för han tror det är ngt fel på den eftersom det bara blir skitkvalitet på bilderna [exempel: här och sedan när jag efter att ha måste "registrera mig" @ http://www.trust.com lyckas få ner manualen i PDF format (5MB stor kan nämnas) så läser jag följande under specifications:

320 x 240 pixels (Low resolutions); 640 x 480 (High resolution).
Resolution of 1024 x 768 pixels can be obtained with an image-processing
program such as PhotoExpress 3.0 SE.

vilket jag anser är totalt bullshit, varför skrev dom inte 5000*6000 pixels upplösning ? det går också att få fram genom bildmanipulation.

denna kompis har också köpt en ratt från Trust, Force Feedback stod det. När han nu äntligen kommer hem och testar så upptäcker han att det ungefär är random skakningar. Som knappt påverkas av spelet.

Jag vill gärna höra om ni har köpt något from Trust och hur bra det funkar?

[ Detta Inlägg ändrades av: ViU den 2001-12-25 16:57 ]

Shit, va blåst han blev. Det är ju j**la dålig stil av trust. Jag brukar testa sakerna innan eller läsa resensioner och sånt innan jag köper dyra saker. Vilket j**la skämt med 1024*768 pixlar på spyc@men LOL. Randomskakningar verkar ju också ganska kul. Det kanske blir randomskakningar i spel som inte stöder FF. Har han klockat kanske inte porten han kopplar in den i klarar av den höjda fsb:n och därmed segar ratten.

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
125615
December 25, 2001 - 4:14 pm
sp_Permalink sp_Print

kanske inte totalt random, men det var inte Force Feedback som i logitech sakerna. Det var antaligen en av dom där "ljudsakerna" som skakar om det låter mycket eller ngt.

Ajjdiis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 771
125616
December 25, 2001 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

man köper ju inte lågbudgetmärken som Trust..

whoracle
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1942
125660
December 25, 2001 - 6:48 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-12-25 17:22, Ajjdiis wrote:

Hacka inte! han kanske inte vill lägga ut mer pengar på sakerna! Han kanske har ett annat liv än å bar sitta å uggla framför sin dator..

nOOki
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 209
125934
December 26, 2001 - 12:25 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-12-25 19:48, p3t3r wrote:

Hacka inte! han kanske inte vill lägga ut mer pengar på sakerna! Han kanske har ett annat liv än å bar sitta å uggla framför sin dator..

Hoho....ojojoj vad het du blev då...man ska inte köpa låkvalitta saker...

Ajjdiis
Kommer du hit ofta?
Medlem
125937
December 26, 2001 - 12:39 pm
sp_Permalink sp_Print

liv eller inget liv.. lågbudget suger ju hur som helst..

för att man har kvalitet i sin dator betyder inte att man sitter o ugglar vid datorn jämt..

boegjävul

titta på mig... ser det ut som att jag bryr mig!

[ Detta Inlägg ändrades av: Ajjdiis den 2001-12-26 13:39 ]

[ Detta Inlägg ändrades av: Ajjdiis den 2001-12-26 13:40 ]

chrippaz
Member
Medlem
125976
December 26, 2001 - 4:21 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-12-25 19:48, p3t3r wrote:

Ingen, här har ju hackat på honom men ifall man köper budgetmärken får man ju räkna med att dom inte håller samma kvalitet som bättre märken!

Raw
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 545
126124
December 26, 2001 - 9:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Trust är ju inge vidare bra märke! Köpte en joystick förut, den funkade bra... ett tag. LOL!

Way2SloW
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 327
126129
December 26, 2001 - 9:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Hoho....ojojoj vad het du blev då...man ska inte köpa låkvalitta saker...

Man skall inte köpa "lågkvalitta" saker!?

Ni som säger att man inte skall köpa "lågkvalitta" saker kan ju kanske tänka på att folk inte väljer "lågkvalitta" saker bara för att de har ett annat liv än framför datorn utan kanske för att de inte har pengar till mer!

Alla är inte födda med guldsleven i käften som en del av er! Tänk innan ni säger något för h*****e!

Ajjdiis
Kommer du hit ofta?
Medlem
126130
December 26, 2001 - 10:03 pm
sp_Permalink sp_Print

har man inte råd ska man inte köpa skit.. det finns ett knep för detta.. man kan spara

Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
126132
December 26, 2001 - 10:13 pm
sp_Permalink sp_Print

måste man ha en ratt; måste man ha en webb camera; måste man ha FF?
den som lyckas motivera JA på någon av dessa frågor får en bulle av mig.

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
126157
December 26, 2001 - 11:03 pm
sp_Permalink sp_Print

måste man köpa epa märken som trust? många gånger så är det väl inte så svårt att lista ut att en pryl för 339 kr som ser väldigt rapplig och plastig ut inte kanske är lika bra som den motsvarande prylen för 900kr(från ett känt märke) som dessutom ser väldigt gedigen ut.

Way2SloW
Kommer du hit ofta?
Medlem
126187
December 26, 2001 - 11:43 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-12-26 23:03, Ajjdiis wrote:
har man inte råd ska man inte köpa skit.. det finns ett knep för detta.. man kan spara

Du verkar inte vara så gammal än men lugn! Jag skall förklara.

När man blir lite äldre så kan man inte alltid spara! Man lever på gränsen och har kanske inte råd till en ratt som kostar 1000:-! Då kanske man nöjer sig med en för 400:-! Om man nu tror att man får sama kvallitet av båda rattarna så är man ju lite knepig men ni skall inte heller j**las med de som inte får pengar av sina föräldrar!

Jag är ganska lyckligt lottad och vi har inga problem med pengarna, men jag har kompisar vars föräldrar måste ha barnens pengar (till stor del) för att över huvudtaget kunna överleva med mat och husrum!

Vad jag vill säga med allt detta är vad jag sa i det förra inlägget men som du tydligen inte förstod är att du skall ge fan i att hacka på de som köper en billigare ratt när du inte har en aning om varför de gör det.
Tänk bara lite innan du skriver.

Just det ja, din "WIGGER"-signatur borde nog ha ett frågetecken efter sig istället för ett utropstecken. Om du inte märkt det så är det en fråga.

chrippaz
Member
Medlem
126197
December 27, 2001 - 12:06 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker inte att man ska köpa en pc överhuvudtaget och bara ska spela spel på den ifall man har dåligt med pengar! Jag fattar inte heller vad man ska med en ratt till ifall man lever på existensminimum???
Har man sedan bestämt sig för att köpa en varför inte spara?? Gör man inte det utan köper nån lågbudget får man räkna med saker som beskrivits över och då är det ju inte någon annans fel än ens eget!
Det är som att köpa en dyr bil som går på bensin. Använda disel istället för att det är billigare och sedan tycker man att det fungerar dåligt och klagar! Antingen har man råd eller inte!

Way2SloW
Kommer du hit ofta?
Medlem
126203
December 27, 2001 - 12:28 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-12-27 01:06, PHaT chrippaz wrote:
Jag tycker inte att man ska köpa en pc överhuvudtaget och bara ska spela spel på den ifall man har dåligt med pengar! Jag fattar inte heller vad man ska med en ratt till ifall man lever på existensminimum???
Har man sedan bestämt sig för att köpa en varför inte spara?? Gör man inte det utan köper nån lågbudget får man räkna med saker som beskrivits över och då är det ju inte någon annans fel än ens eget!
Det är som att köpa en dyr bil som går på bensin. Använda disel istället för att det är billigare och sedan tycker man att det fungerar dåligt och klagar! Antingen har man råd eller inte!

Skäll inte på mig! Jag jag har inte gjort nåt fel här! Jag säger bara som det är helt enkelt. De folk som jag känner har datorer just därför att de är nästan intill TVUNGA om de över huvudtaget skall kunna hänga med i skolan.

Jag har inte heller sagt att det är smart att köpa en ratt för 1000:- eller för 200:- när man egentligen inte har pengar till det! Men jag tycker det är ännu mer fel av personer att se ner på någon och tycka att någon är dum bara för att personen inte har råd att köpa en bättre sak! Och om man inte har råd att köpa en bättre ratt tycker jag att de har rätt att klaga lite.

chrippaz
Member
Medlem
126506
December 27, 2001 - 11:03 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-12-27 01:28, Way2SloW wrote:

On 2001-12-27 01:06, PHaT chrippaz wrote:

Skäll inte på mig! Jag jag har inte gjort nåt fel här! Jag säger bara som det är helt enkelt. De folk som jag känner har datorer just därför att de är nästan intill TVUNGA om de över huvudtaget skall kunna hänga med i skolan.

Jag har inte heller sagt att det är smart att köpa en ratt för 1000:- eller för 200:- när man egentligen inte har pengar till det! Men jag tycker det är ännu mer fel av personer att se ner på någon och tycka att någon är dum bara för att personen inte har råd att köpa en bättre sak! Och om man inte har råd att köpa en bättre ratt tycker jag att de har rätt att klaga lite.

Ifall man löpt en billig ratt för att man inte har bra med pengar kan man ju inte räkna att den ska vara skitbra bara för att man är fattig? Den fungerar ju lika bra för rika som fattiga?

Way2SloW
Kommer du hit ofta?
Medlem
126553
December 28, 2001 - 12:12 am
sp_Permalink sp_Print

Ifall man löpt en billig ratt för att man inte har bra med pengar kan man ju inte räkna att den ska vara skitbra bara för att man är fattig? Den fungerar ju lika bra för rika som fattiga?

Får du slut på argument och inser att jag har rätt nu? Vart har jag sagt det som du påstår ovan?

http://194.236.61.194/race/

[ Detta Inlägg ändrades av: Way2SloW den 2001-12-28 01:12 ]

chrippaz
Member
Medlem
126559
December 28, 2001 - 12:26 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-12-28 01:12, Way2SloW wrote:

Får du slut på argument och inser att jag har rätt nu? Vart har jag sagt det som du påstår ovan?

http://194.236.61.194/race/

[ Detta Inlägg ändrades av: Way2SloW den 2001-12-28 01:12 ]

Fel? Vad menar du, alla har väll olika uppfattning om saker!? Jag tycker det verkar lite konstigt att man blir utmobbad ifall man inte har en ratt! Jag har ingen ratt, jagg är ändå inte mobbad! Jag tycker däremot att du har rätt om att man inte ska se ner på folk som har det dåligt med pengar, många av mina vänner har dåligt med pengar, dom är ju ändå mina vänner.

Way2SloW
Kommer du hit ofta?
Medlem
126560
December 28, 2001 - 12:28 am
sp_Permalink sp_Print

Fel? Vad menar du, alla har väll olika uppfattning om saker!? Jag tycker det verkar lite konstigt att man blir utmobbad ifall man inte har en ratt! Jag har ingen ratt, jagg är ändå inte mobbad!

Jag har inte sagt något om fel, bara rätt.

Jag tycker däremot att du har rätt om att man inte ska se ner på folk som har det dåligt med pengar, många av mina vänner har dåligt med pengar, dom är ju ändå mina vänner.

Exakt! Det är ju detta jag försökt säga nu! Inget annat! Endast detta! Puh.. Det tog ett tag men nu förstod du.. Det är det enda jag menar. Man skall inte se ner på folk som väljer det billigare alternativet innan man vet varför de gör det.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 271
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL