September 12, 2001
Jag med flera har tyckt att Spotify har varit klockrent.
Det bästa som har dykt upp på länge vad gäller musiktjänst.
August 7, 2003
Självklart, varför skulle de sluta nu. De har ju lyckats övertyga iaf en stor del av befolkningen man ska betala för musik. Nu förhandlar vi bara om priset.
De vill ju även ha betalt för saker som Lucia-tåg på dagis och andra "offentliga framföranden av musik". Ger man dem ett finger tar de hela handen, därför jag tycker det är dags ta bort alla copyright över huvud taget sen får man börja förhandla därifrån.
April 24, 2007
Laglorden wrote: Självklart, varför skulle de sluta nu. De har ju lyckats övertyga iaf en stor del av befolkningen man ska betala för musik. Nu förhandlar vi bara om priset.
De vill ju även ha betalt för saker som Lucia-tåg på dagis och andra "offentliga framföranden av musik". Ger man dem ett finger tar de hela handen, därför jag tycker det är dags ta bort alla copyright över huvud taget sen får man börja förhandla därifrån.
Eller inte ta betalt för sådana tillfällen som är non-profit. t.ex. skolan. (legalisera icke.komersiell fildelning)
Detta är en linje V har varit inne på.
Men vill de skjuta sig i foten åter en gång så varsågod 🙄
Vad gör man inte när man är desperat? 😛
January 12, 2007
Jag kan tänka mig köpa skivor.. av artister som jag verkligen gillar..
Men all musik går inte att köpa och musik
Men om det är 2 låtar som man gillar på en skiva vi säger " absolut sommar" så är det fullkomligt orimligt att köpa denna cd för ett par hundra lappar när det är 2 låtar man vill åt...
August 28, 2004
Just sånt här som gör att jag vägrar köpa musik. Inga som helst problem att betala för Spotify, skulle kunna ge 199:- eller 299:- i månaden för det också, men skivbolagen är så förbannat löjliga.
Detta gör ju bara att folk laddar ned musiken istället. Men, feta gamla översittare vet väl inte bättre än att vara konservativa istället för att omfamna den nya teknologin.
1 Guest(s)