November 10, 2002
Sitter här i plugget och läser till IT-ekonom. Har precis lektion i allmän IT-kunskap. Hur roligt är det då på en skala?
Läraren har precis berättat om hårdvara, men det visste man juh redan så. Överglänste läraren genom att prata om processorcyklar osv 😉
Nu får jag väl vara tyst ett tag...
Vi ska väl snart lära oss att kopiera filer eller så verkar det som. Måste fan försöka tenta av denna kurs, orkar nog inte sitta här i 4! timmar imorrn och bara strösurfa. Det kan man juh göra hemma.
Nu är det dags att leta upp en fin irc-klient så man kan övervaka lite på EFNET..
Take care på er
Berätta gärna lite om er dag..;P
July 8, 2003
Ahh, börjar skolan den 26:e så jag har en dryg vecka med sommarlov kvar. =)
Jag kom ihåg min datorkunskap man hade förrut. Vi gick till källaren på våran skola och satte oss vid 486:or!!! Detta var iofs 4 år sen men ändå! Jag gick aldrig dit mer igen, jo. Sista lektionen och gjorde ett prov, fick MVG i hela kursen. =)
June 13, 2001
skicka dom till DENNA sidan och be dom ladda ner internet
November 1, 2002
Tja... jag gick fram till min lärare (i datorteknik) med en Diskett som jag hade me mig, innan jag gick fram så låste jag den me "byggeln" på disketten, jag gick fram frågade varför datorn inte tog min diskett....
han kolla lite på den, testa den i sin dator, klurade lite å sa att disketten var antagligen inte formaterad.... jag tänkte han ska vara datalärare??
gick tillbaka å tog bort spärren gick tillbaka å sa att denna nu funkar den jag bara testa den i "min" dator å den funka...
då sa han konstigt den kanske inte tyckte om att hans dator!!!
HEHE han ska vara datortekniks lärare i gymnasiet!!
Jag klara den kursen men Top betyg (MVG).....
July 8, 2003
DiDi wrote: Hmmm... När man gick på gymnasiet sparade man nog in några timmars arbete i veckan åt skolans nätverkstekniker 😉
Kommer ihåg att jag "datorlärarens kelgris" 😉 überfixade skrivarna är de hängt sig genom att trycka på "Fortsätt" 😉
Det var alltid mig klassen ropade på om något i datasalen inte funkade (jag var ju alltid där så det var bara att ropa mitt namn). Oftast fick man igång det igen, ibland var det tom. så enkelt att skrivaren hade slut på papper eller något. =)
Suck, dumma småtöser och lika dumma småpojkar... =)
August 20, 2001
caged wrote: [quote=DiDi]Hmmm... När man gick på gymnasiet sparade man nog in några timmars arbete i veckan åt skolans nätverkstekniker 😉
Kommer ihåg att jag "datorlärarens kelgris" 😉 überfixade skrivarna är de hängt sig genom att trycka på "Fortsätt" 😉
Det var alltid mig klassen ropade på om något i datasalen inte funkade (jag var ju alltid där så det var bara att ropa mitt namn). Oftast fick man igång det igen, ibland var det tom. så enkelt att skrivaren hade slut på papper eller något. =)
Suck, dumma småtöser och lika dumma småpojkar... =)
Kom på en incident till... Lektionen var slut och alla skulle spara det de hade skrivit i word... Så var det en i klassen som satt bredvid mig och behövde hjälp att spara... "Det går inte att spara på disketten"... "Hmmm... kan vara för att den ligger bredvid dig på bordet" :cy:
July 3, 2001
kottetrance wrote: skicka dom till DENNA sidan och be dom ladda ner internet
ICQLOG:
------------------
-| JoNaZ |- 18:57: http://www.onzin.nl/internetdownload/
haha
svenne 18:58: laddar man hem allt på internet där eller? 🙂
------------------
det roligaste av allt är att han är seriös 😀
hahaha!
1 Guest(s)