November 26, 2006
Jag har börjat iritera mej på skolorna för dom bryter igentligen mot mänskliga rätigheter man blir ju tvingad att gå där även om du inte vill gå i skolan du tvingas äta dålig mat och lol sjunga svensk folkmusik på musiken jag menar vi föds fria eller?Så man borde få bestäma sitt eget öde och jag säger inte att man ska stänga alla skolor för då skulle det bli typ stenåldern igen.Men man borde göra skolan så bra och rolig så att alla kan gå där utan att känna sig tvingad till att dansa på idroten eller att sjung dåliga låtar på musiken.Och har ni tänkt på att nästan alla rika får gå på fina privat skolor?Tycker alla har rätt till att bestäma över sitt liv.Så skolan är bra men ändå så sjukt dålig.[/u]
January 13, 2003
obelix wrote: Då är det väl föräldrarna som du ska hugga först, det är ju dom som tvingar dig att gå dit...
Nja, svensk lag tvingar en till skolan tills man gått ut högstadiet/fyllt 16år.
Efter det är det upp till en själv om man vill sitta hemma och bli skuldsatt eller gå gymnasiet och försöka bli något.
December 17, 2005
ää ibland måste man göra saker man kanske inte gillar till 110% men det är bara göra skiten och se glad ut, sen är man klar. Och då kan man sticka vars man vill i världen och göra vad man vill..
Vi har fått olika händer när vi föddes, du fick inte ett ess och blev Donald trumps son, så nu får du gott göra det bästa av situationen.
January 13, 2003
DiDi wrote: Har skolmaten blivit 200% sämre än när man själv gick i skolan?
Åt faktiskt skolmat i somras i Lund när jag var på ena skolan där och jobbade, så illa är det inte. Äter ju lätt mycket sämre mat annars. Hade jag fått leva på skolmat nu hade jag inte gnällt.
January 6, 2006
August 2, 2001
Det känns som om du borde satsa lite mer på svenskan i alla fall. Livet är fullt med saker man kanske inte vill men ändå måste göra. Det är bara att stå ut. I skolan finns tyvär en mentalitet bland eleverna att klaga på allting. När du blir äldre kanske du inser att det inte var så illa trots allt.
January 13, 2003
nXsty wrote: Det känns som om du borde satsa lite mer på svenskan i alla fall. Livet är fullt med saker man kanske inte vill men ändå måste göra. Det är bara att stå ut. I skolan finns tyvär en mentalitet bland eleverna att klaga på allting. När du blir äldre kanske du inser att det inte var så illa trots allt.
Det är så sant! När man väl har kommit igång och ska försörja sig själv osv. inser man hur underbart skönt och slapp man igentligen har det i skolan. Det är dock svårt att se det när man själv går där och man börjar gnälla istället, vilket även jag själv gjorde hela tiden. Hade jag fått välja själv nu hade jag varit ~16år hela livet. Gammal nog att köra lätt mc och ta sig vart man vill men ung nog att inte behöva ta några större ansvar.
February 17, 2004
Killer 7 wrote: ne jag äter ju inte musiken^^
Testat privatskola?? Billigt å bra.
Och har bara en sak att säga. Det blir värre ju äldre du blir. Du kan se fram emot långa & trista arbetsdagar 8-17 varje dag + ibland lördagar. Lägg till trakassering, mobbing & J____igt trista arbetskamrater. Ja då har du hamnat i verkligheten.
/Dani
February 10, 2004
Jag skulle säga att det är bra att skolan finns. om inte annat så här dom ju iaf en rejäl grund nu.
meningen med skolorna är ju att man ska lära sig saker. du skall lära dig sånna saker som finns i vårat sammhälle idag. det är inte skolorna som betämmer hur vårat sammhälle ska se ut, det är alla människor som lever där. sen att många tycker att det suger att bli upptvingad på morgonen, att det skapar problem med familjen osv. är ju inte bra, men det är ju tack vare vårat övriga samhälle som skolorna inte har råd att bli bättre. Kolla t.ex. på hur mkt förstörelse det är på skolor. om alla slutade förstöra saker etc. så skulle det ju bli mkt bättre. då skulle det finnas pengar till dom resucher som behövs för att göra skolan bra och rolig. säger som vanligt, det är bara du själv som kan ändra på dig, det blir vad man gör det till!
/Adde
December 17, 2006
När jag gick på högstadiet var maten usel men undervisningen bra. Nu den lilla tiden jag gick på gymnasiet var maten lagad utav eleverna på HR och det fanns alltid tre rätter att välja mellan minst.
Gillade även undervisningen och allt jag gör nu är längtar tillbaka till skolan.
Men skulle jag få välja skulle jag gärna gått om högstadiet i resten av mitt liv för roligare har jag aldrig haft i skolan.
August 13, 2004
Gelica wrote: När jag gick på högstadiet var maten usel men undervisningen bra. Nu den lilla tiden jag gick på gymnasiet var maten lagad utav eleverna på HR och det fanns alltid tre rätter att välja mellan minst.
Gillade även undervisningen och allt jag gör nu är längtar tillbaka till skolan.
Men skulle jag få välja skulle jag gärna gått om högstadiet i resten av mitt liv för roligare har jag aldrig haft i skolan.
Är beredd att hålla med till 100%. Alla softa dagar vi hade på högstadiet... Var en helt annan grej med en lokal skola, kände mycket större närhet till alla på skolan. Nu åker jag in till stan till IT-Gymnasiet som är ett forskningslabb innan, med massa olika elever från alla möliga håll i Göteborg/utanför Göteborg, känns inte ens som en skola... Saknar verkligen tiden jag hade i Svartedalsskolan (Biskopsgården).
May 15, 2005
Angående maten: Förra året fick man betala en avgift på ca 1500 kr per år för att få mat, men iår är den gratis. Man kan säga att det känns på kvaliten...
Angående skolan så känner jag ungefär som du, men jag går andra året i gymnasiet, alltså frivilligt. Fundera dock på att hoppa av och jobba ett år, men får se hur det blir med det.
1 Guest(s)