January 22, 2006
Det är faktiskt ngt jag börjat tänka på nu på senare tiden, egenterligen så skulle man kunna skära ner på fritiden och lägga ner MER tid på skolan tänk så mycket fortare man skulle bli klar med allt.
Egenterligen är inte ALLA ämnen så svåra, men finns ju vissa!
Har många gånger funderat på just detta, men har liksom inte blivit ngt av det...
Så tycker iaf jag, vet att MÅNGA kommer säga emot 😉
MEN SERIÖST om du nu tänker efter! Så skulle du kunna hinna klart med vissa kurser MYCKET snabbare än den tiden som är utsatt att man ska hinna den på.
December 25, 2006
Killer 7 wrote: Jag har börjat iritera mej på skolorna för dom bryter igentligen mot mänskliga rätigheter man blir ju tvingad att gå där även om du inte vill gå i skolan du tvingas äta dålig mat och lol sjunga svensk folkmusik på musiken jag menar vi föds fria eller?Så man borde få bestäma sitt eget öde och jag säger inte att man ska stänga alla skolor för då skulle det bli typ stenåldern igen.Men man borde göra skolan så bra och rolig så att alla kan gå där utan att känna sig tvingad till att dansa på idroten eller att sjung dåliga låtar på musiken.Och har ni tänkt på att nästan alla rika får gå på fina privat skolor?Tycker alla har rätt till att bestäma över sitt liv.Så skolan är bra men ändå så sjukt dålig.[/u]
Svensk folkmusik? Aldrig hört talas om någon skola som tvingar lärdomen till svensk folkmusik.
January 4, 2001
Killer 7 wrote: Jag har börjat iritera mej på skolorna för dom bryter igentligen mot mänskliga rätigheter man blir ju tvingad att gå där även om du inte vill gå i skolan du tvingas äta dålig mat och lol sjunga svensk folkmusik på musiken jag menar vi föds fria eller?Så man borde få bestäma sitt eget öde och jag säger inte att man ska stänga alla skolor för då skulle det bli typ stenåldern igen.Men man borde göra skolan så bra och rolig så att alla kan gå där utan att känna sig tvingad till att dansa på idroten eller att sjung dåliga låtar på musiken.Och har ni tänkt på att nästan alla rika får gå på fina privat skolor?Tycker alla har rätt till att bestäma över sitt liv.Så skolan är bra men ändå så sjukt dålig.[/u]
Jag blev då aldrig blivit tvingad till att sjunga i skolan.
Du får mat gratis och klagar på den, sen klagar du på att dom som har mer pengar har en möjlighet att gå på "finare" skolor. Vad tror du någon som faktiskt är fattig skulle säga om dom hör dig?
Väx upp och gå klart skolan...
January 7, 2006
Coore wrote: Jag blev då aldrig blivit tvingad till att sjunga i skolan.
Du får mat gratis och klagar på den, sen klagar du på att dom som har mer pengar har en möjlighet att gå på "finare" skolor. Vad tror du någon som faktiskt är fattig skulle säga om dom hör dig?
Väx upp och gå klart skolan...
På vilket sätt har val av skola med pengar att göra?
Det är väl bara privatskolor som får ta ut avgift?
June 23, 2002
Dani wrote: [quote=macrus]Vafan ska du göra utan skolan?
Maten är väl för fan ingen som tvingar dig att käka. Det gjorde inte jag iaf, fyfan vad jag hatade den.
Mycket intelligent, inte äta alls eller äta skräpmat är ju väldigt bra 🙄
/Dani
..det går inte att äta hemma eller?
Blev väl endel skräpmat och att man inte käkade alls, jag klarade mig bra för det.
January 4, 2001
hULt0 wrote: [quote=Coore]Ja, och har du pengar så kan du välja att gå på en lite "finare" privatskola.
Det normala är ju inte att man går på privatskola...
Det finns gott om friskolor där man får restaurangmat varje dag, och det kostar inte eleverna ett öre.
Jag vet väl att det vanliga inte är att man inte går i privatskola.
Jag förstår inte vad du håller på och tjaffsar om killen...
January 20, 2002
Vänta tills du börjar jobba!
October 10, 2004
Dani wrote: [quote=Killer 7]ne jag äter ju inte musiken^^
Testat privatskola?? Billigt å bra.
Och har bara en sak att säga. Det blir värre ju äldre du blir. Du kan se fram emot långa & trista arbetsdagar 8-17 varje dag + ibland lördagar. Lägg till trakassering, mobbing & J____igt trista arbetskamrater. Ja då har du hamnat i verkligheten.
/Dani
Är det så att mobbningen följer en till arbetslivet? Vad är det ålder det gäller isf? Känns ju som att folk borde inse att det är helt fel. Usch, hur löser man en sån konflikt på en arbetsplats om man är äldre? I skolan är det bara en stor fett smäll som gäller och det slutar.. antar att man inte kan göra så... 🙂
June 23, 2002
Cezar wrote: [quote=Killer 7]Jag har börjat iritera mej på skolorna för dom bryter igentligen mot mänskliga rätigheter man blir ju tvingad att gå där även om du inte vill gå i skolan du tvingas äta dålig mat och lol sjunga svensk folkmusik på musiken jag menar vi föds fria eller?Så man borde få bestäma sitt eget öde och jag säger inte att man ska stänga alla skolor för då skulle det bli typ stenåldern igen.Men man borde göra skolan så bra och rolig så att alla kan gå där utan att känna sig tvingad till att dansa på idroten eller att sjung dåliga låtar på musiken.Och har ni tänkt på att nästan alla rika får gå på fina privat skolor?Tycker alla har rätt till att bestäma över sitt liv.Så skolan är bra men ändå så sjukt dålig.[/u]
Vänta tills du börjar jobba!
Grymt mycket roligare än skolan.
Kanske dock lite mer ansträngande.
January 7, 2006
Coore wrote: Jag vet väl att det vanliga inte är att man inte går i privatskola.
Du fick skolmat att låta som en klassfråga 😉
Dels tycker jag inte att det är så (att man går i privatskola är, som sagt, väldigt ovanligt och därför något väldigt få ens funderar på), men framförallt ville jag veta varför det skulle vara så. Man vill ju lära sig nya saker 🙂
January 4, 2001
hULt0 wrote: [quote=Coore]Jag vet väl att det vanliga inte är att man inte går i privatskola.
Du fick skolmat att låta som en klassfråga 😉
Dels tycker jag inte att det är så (att man går i privatskola är, som sagt, väldigt ovanligt och därför något väldigt få ens funderar på), men framförallt ville jag veta varför det skulle vara så. Man vill ju lära sig nya saker 🙂
Om du tycker att jag har fått skolmaten att låta som en klassfråga så måste du läsa väldigt dåligt.
January 7, 2006
Coore wrote: Om du tycker att jag har fått skolmaten att låta som en klassfråga så måste du läsa väldigt dåligt.
Eftersom du skriver att han inte borde vara avundsjuk på de med mycket pengar; personerna på privatskolor som får bättre mat.
Jag säger istället att maten mer handlar om betyg än pengar, det finns friskolor med riktigt bra mat. Men om du håller med mig så finns det ju ingen anledning för dig att gnälla på hur jag läst ditt inlägg?
Du får gärna säga att du inte menade så, och att det då var du som formulerade dig luddigt, men det som du skrev kan mycket väl tolkas så som jag tolkade det, och då är mitt inlägg relevant.
2 Guest(s)