Skolan bra eller dåligt?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Skolan bra eller dåligt?
whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
sp_UserOfflineSmall Offline
1109604
January 11, 2007 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle vilja gå om högstadiet och gymnasiet.
På högstadiet skulle jag plugga "som en tok" och sedan komma in på bygg. Där skulle jag göra mitt bästa.
Men så blev det inte, och nu slavdriver man på Milko. 🙁

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1109616
January 11, 2007 - 4:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Vafan ska du göra utan skolan?

Maten är väl för fan ingen som tvingar dig att käka. Det gjorde inte jag iaf, fyfan vad jag hatade den.

Lehto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1158
1109625
January 11, 2007 - 4:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är faktiskt ngt jag börjat tänka på nu på senare tiden, egenterligen så skulle man kunna skära ner på fritiden och lägga ner MER tid på skolan tänk så mycket fortare man skulle bli klar med allt.
Egenterligen är inte ALLA ämnen så svåra, men finns ju vissa!
Har många gånger funderat på just detta, men har liksom inte blivit ngt av det...
Så tycker iaf jag, vet att MÅNGA kommer säga emot 😉
MEN SERIÖST om du nu tänker efter! Så skulle du kunna hinna klart med vissa kurser MYCKET snabbare än den tiden som är utsatt att man ska hinna den på.

XF9667
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 27
1109627
January 11, 2007 - 4:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Killer 7 wrote: Jag har börjat iritera mej på skolorna för dom bryter igentligen mot mänskliga rätigheter man blir ju tvingad att gå där även om du inte vill gå i skolan du tvingas äta dålig mat och lol sjunga svensk folkmusik på musiken jag menar vi föds fria eller?Så man borde få bestäma sitt eget öde och jag säger inte att man ska stänga alla skolor för då skulle det bli typ stenåldern igen.Men man borde göra skolan så bra och rolig så att alla kan gå där utan att känna sig tvingad till att dansa på idroten eller att sjung dåliga låtar på musiken.Och har ni tänkt på att nästan alla rika får gå på fina privat skolor?Tycker alla har rätt till att bestäma över sitt liv.Så skolan är bra men ändå så sjukt dålig.[/u]

Svensk folkmusik? Aldrig hört talas om någon skola som tvingar lärdomen till svensk folkmusik.

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
1109631
January 11, 2007 - 4:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Killer 7 wrote: Jag har börjat iritera mej på skolorna för dom bryter igentligen mot mänskliga rätigheter man blir ju tvingad att gå där även om du inte vill gå i skolan du tvingas äta dålig mat och lol sjunga svensk folkmusik på musiken jag menar vi föds fria eller?Så man borde få bestäma sitt eget öde och jag säger inte att man ska stänga alla skolor för då skulle det bli typ stenåldern igen.Men man borde göra skolan så bra och rolig så att alla kan gå där utan att känna sig tvingad till att dansa på idroten eller att sjung dåliga låtar på musiken.Och har ni tänkt på att nästan alla rika får gå på fina privat skolor?Tycker alla har rätt till att bestäma över sitt liv.Så skolan är bra men ändå så sjukt dålig.[/u]

Jag blev då aldrig blivit tvingad till att sjunga i skolan.
Du får mat gratis och klagar på den, sen klagar du på att dom som har mer pengar har en möjlighet att gå på "finare" skolor. Vad tror du någon som faktiskt är fattig skulle säga om dom hör dig?
Väx upp och gå klart skolan...

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1109668
January 11, 2007 - 6:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Jag blev då aldrig blivit tvingad till att sjunga i skolan.
Du får mat gratis och klagar på den, sen klagar du på att dom som har mer pengar har en möjlighet att gå på "finare" skolor. Vad tror du någon som faktiskt är fattig skulle säga om dom hör dig?
Väx upp och gå klart skolan...

På vilket sätt har val av skola med pengar att göra?

Det är väl bara privatskolor som får ta ut avgift?

Coore
Member
Medlem
1109676
January 11, 2007 - 6:49 pm
sp_Permalink sp_Print

hULt0 wrote: På vilket sätt har val av skola med pengar att göra?

Det är väl bara privatskolor som får ta ut avgift?

Ja, och har du pengar så kan du välja att gå på en lite "finare" privatskola.

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
1109716
January 11, 2007 - 8:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Ja, och har du pengar så kan du välja att gå på en lite "finare" privatskola.

Det normala är ju inte att man går på privatskola...

Det finns gott om friskolor där man får restaurangmat varje dag, och det kostar inte eleverna ett öre.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1109754
January 11, 2007 - 9:09 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Vafan ska du göra utan skolan?

Maten är väl för fan ingen som tvingar dig att käka. Det gjorde inte jag iaf, fyfan vad jag hatade den.

Mycket intelligent, inte äta alls eller äta skräpmat är ju väldigt bra 🙄

/Dani

macrus
Member
Medlem
1109756
January 11, 2007 - 9:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: [quote=macrus]Vafan ska du göra utan skolan?

Mycket intelligent, inte äta alls eller äta skräpmat är ju väldigt bra 🙄

/Dani

..det går inte att äta hemma eller?

Blev väl endel skräpmat och att man inte käkade alls, jag klarade mig bra för det.

chrippe
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
1109771
January 11, 2007 - 9:54 pm
sp_Permalink sp_Print

dar sitter ni och gnäller över den svenka skolan!!
testa en trimester i texas, so kommer ni antagligen att vara jäkligt nöjda med den svenska skolan...

Coore
Member
Medlem
1109789
January 11, 2007 - 10:53 pm
sp_Permalink sp_Print

hULt0 wrote: [quote=Coore]Ja, och har du pengar så kan du välja att gå på en lite "finare" privatskola.

Det normala är ju inte att man går på privatskola...

Det finns gott om friskolor där man får restaurangmat varje dag, och det kostar inte eleverna ett öre.

Jag vet väl att det vanliga inte är att man inte går i privatskola.
Jag förstår inte vad du håller på och tjaffsar om killen...

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1109792
January 11, 2007 - 11:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Börja styrketräna och du kommer springa till bamba med glädje.

/Dani

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
1109919
January 12, 2007 - 1:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Vänta tills du börjar jobba!

yazaka
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 353
1109937
January 12, 2007 - 2:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: [quote=Killer 7]ne jag äter ju inte musiken^^

Testat privatskola?? Billigt å bra.

Och har bara en sak att säga. Det blir värre ju äldre du blir. Du kan se fram emot långa & trista arbetsdagar 8-17 varje dag + ibland lördagar. Lägg till trakassering, mobbing & J____igt trista arbetskamrater. Ja då har du hamnat i verkligheten.

/Dani

Är det så att mobbningen följer en till arbetslivet? Vad är det ålder det gäller isf? Känns ju som att folk borde inse att det är helt fel. Usch, hur löser man en sån konflikt på en arbetsplats om man är äldre? I skolan är det bara en stor fett smäll som gäller och det slutar.. antar att man inte kan göra så... 🙂

macrus
Member
Medlem
1109947
January 12, 2007 - 2:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Cezar wrote: [quote=Killer 7]Jag har börjat iritera mej på skolorna för dom bryter igentligen mot mänskliga rätigheter man blir ju tvingad att gå där även om du inte vill gå i skolan du tvingas äta dålig mat och lol sjunga svensk folkmusik på musiken jag menar vi föds fria eller?Så man borde få bestäma sitt eget öde och jag säger inte att man ska stänga alla skolor för då skulle det bli typ stenåldern igen.Men man borde göra skolan så bra och rolig så att alla kan gå där utan att känna sig tvingad till att dansa på idroten eller att sjung dåliga låtar på musiken.Och har ni tänkt på att nästan alla rika får gå på fina privat skolor?Tycker alla har rätt till att bestäma över sitt liv.Så skolan är bra men ändå så sjukt dålig.[/u]

Vänta tills du börjar jobba!

Grymt mycket roligare än skolan.
Kanske dock lite mer ansträngande.

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
1109993
January 12, 2007 - 5:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Jag vet väl att det vanliga inte är att man inte går i privatskola.

Du fick skolmat att låta som en klassfråga 😉

Dels tycker jag inte att det är så (att man går i privatskola är, som sagt, väldigt ovanligt och därför något väldigt få ens funderar på), men framförallt ville jag veta varför det skulle vara så. Man vill ju lära sig nya saker 🙂

Coore
Member
Medlem
1110001
January 12, 2007 - 6:03 pm
sp_Permalink sp_Print

hULt0 wrote: [quote=Coore]Jag vet väl att det vanliga inte är att man inte går i privatskola.

Du fick skolmat att låta som en klassfråga 😉

Dels tycker jag inte att det är så (att man går i privatskola är, som sagt, väldigt ovanligt och därför något väldigt få ens funderar på), men framförallt ville jag veta varför det skulle vara så. Man vill ju lära sig nya saker 🙂

Om du tycker att jag har fått skolmaten att låta som en klassfråga så måste du läsa väldigt dåligt.

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
1110087
January 12, 2007 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Om du tycker att jag har fått skolmaten att låta som en klassfråga så måste du läsa väldigt dåligt.

Eftersom du skriver att han inte borde vara avundsjuk på de med mycket pengar; personerna på privatskolor som får bättre mat.

Jag säger istället att maten mer handlar om betyg än pengar, det finns friskolor med riktigt bra mat. Men om du håller med mig så finns det ju ingen anledning för dig att gnälla på hur jag läst ditt inlägg?

Du får gärna säga att du inte menade så, och att det då var du som formulerade dig luddigt, men det som du skrev kan mycket väl tolkas så som jag tolkade det, och då är mitt inlägg relevant.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 305
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL