November 18, 2003
Hade först skrivit ett fint långt inlägg men blev för flummigt har mycket att skriva av mig egentligen.
Fick reklam till en 2årig utbildning med kurslista osv som ska läsas nu när man gått där 1,5 år så känns det inte som om jag kan nånting av utbildningens innehåll och vi har inte haft 2/3 av vad kurslistan innehåller och frågar man rektorn/lärarna svarar dessa med att reklamen är oupdaterad och vissa kurser har lagts ner.
Motivationen har försvunnit men vill inte slänga bort examen som är om ett halvår samtidigt som jag inte har motivation att sticka till skolan eller göra vissa fåtal uppgifter som vi får i en kurs som har en stor del av poängsumman och är betydelsefulla för examen.
2 år åt helvete pga skolans falska marknadsföring.
Detta är en teknisk utbildning och jag är teknikintresserad kurslistan är väldigt lockande för den teknikintresserad.
Vet inte riktigt hur jag ska göra, känns onödigt att hoppa av för ett halvår men samtidigt som jag vet att jag inte har motivation för att klara resten av halvåret så jag får ett examen eller poängkrav för csn så jag har råd att plugga något annat efter sommaren.
April 13, 2007
Eftersom du är ung förstår jag att du ännu inte förstått meningen med livet. ; ) Därför är det min plikt (trots mitt namn) att berätta för dig vad det är, och vad du ska göra åt ditt problem.
Börja med att hitta dig en trevlig advokat. Sen klurar ni ut en mästerplan i hur ni ska stämma skolan, anmäla rektor med flera, stämma kommun eller vilka det är som driver skolan. ALLT ni kan hitta som kaaanske är ett lag eller regelbrott ska ni attackera med full kraft.
Å även om advokaten inte tror du har en chans, så gör du det ändå. För det är Det som är meningen med livet. Att jävlas med alla som du tycker jävlas med dig! Hämnd! Vedergällning! Moahahaha...
Självklart ska du få ditt slutbetyg innan någon anmälan lämnas in...
Jag är igentligen väldigt snäll.
December 11, 2002
emokid wrote: Eftersom du är ung förstår jag att du ännu inte förstått meningen med livet. ; ) Därför är det min plikt (trots mitt namn) att berätta för dig vad det är, och vad du ska göra åt ditt problem.
*massa trams*Jag är igentligen väldigt snäll.
1. Köp raklblad och skär dig i handlederna.
2. Det heter EGENTLIGEN! När fan ska folk lära sig att det inte stavas igentligen? 👿
*edit* ontopic; jag vet inte ens om du snackar om gymnasie eller högskola... är jag dum? :3 *edit*
September 1, 2002
Nivån på de svar som kommit i inlägget är under all kritik.
Lägg ner attityden, annars kommer jag med saxen och klipper.
Ta den här tråden på allvar om ni skall skriva något i den.
...
Tillbaka till ämnet
Mitt spontana råd skulle vara att kämpa dig igenom det sista halvåret.
Du kommer alltid ha möjlighet att läsa vad du vill vid ett senare tillfälle.
Jag vet att det kan kännas omöjligt tufft att stå inför den situation du gör. Men har du klarat dig så här långt har du ju en god chans att klara resten.
Man vet oftast vad som är rätt att göra, och det är nästan alltid den jobbigaste vägen att ta.
Jag tror att du kommer känna dig bättre tillfreds med dig själv om du slutför den utbildning du givit dig in på, än att avbryta och börja om.
Lycka till.
April 13, 2007
Tydligen behöver jag förtydliggöra att jag allvarligt tycker du ska anmäla dem för falsk marknadsföring. Det är ju som de flesta säkert vet många skolor som använder fula metoder för att locka elever. Kanske har inte ens kurserna uppfyllt de krav som finns enligt lag..
Så om du har möjligheten och motivationen att göra något åt åtminstone en sådan skola så tycker jag du ska ta den. Ju mer motstånd de möter desto mer tänker de efter i framtiden.
Jag har gått på en riktig skitskola, och hade möjlighet att göra en anmälan för åtminstone urkundsförfalskning. Men tyvärr tog jag inte den chansen, och det ansvaret, vilket jag ångrar.
Stå på dig, ta inte skit!
November 18, 2003
Stämning tror jag inte skulle fungera vill inte ha den uppmärksamheten + mitt övriga privata liv är inte helt ok så att jag kan ta åt på mig mer skit=)..
Det är en eftergymnasial KY skola.
Ska nog satsa på godkänt men ett problem är att har inte fått veta hur man ligger till i skolan allmänt, inte haft några prov och läraren säger inte så mycket så allting kan verka skitbra tills slutet...
Känner inte för att gå dit en dag till men ska göra mitt bästa.
November 27, 2002
Jag går också en IT inriktiad KY utbildning i STHML. Det finns inte mycket positivt att säga om vad man måste lära sig för att få G eller ens VG. Dock, är man intresserad kan man ju på egen hand, under lektionerna, med lärarens hjälp lära sig kanska mycket. Men nivån är skrämmande låg.
November 18, 2003
Visst finns vissa som säger eget ansvar på vad man vill lära sig och så men svårt att bara komma till ett ställe utan att pillat med sådant förut och börja trolla utan läsmaterial som man kan gå efter osv, men det som stör mig mest är ju denna kurslistan de gav ut först och att vi absolut har inget material att gå efter så förklaras något under en hel dag så har iallafall inte jag lätt att komma ihåg allting.
En annan grej är att vissa gör den sortens programmering och andra gör en annan men så som de verkar kommer vi få betyg i samma ämne fastän vi inte gjort samma sak:S
September 12, 2001
Joni wrote: 1. Köp raklblad och skär dig i handlederna.
2. Det heter EGENTLIGEN! När fan ska folk lära sig att det inte stavas igentligen? 👿*edit* ontopic; jag vet inte ens om du snackar om gymnasie eller högskola... är jag dum? :3 *edit*
Lär dig stava själv för fanken! 😉
November 18, 2003
Jerry wrote: Vad säger du? Kvinnodominerade arbetsplatser is the shit.
Har du bett om de kursplaner som gällde för kurserna du har gått?
Vi har ju tagit upp detta med lärare/rektor men dessa svarar med att kurslistan på reklambladen och info är oupdaterat och att de gäller inte samt att en ky-skola är så pass flexibel att man kan ändra hursomhelst i kursinnehållet men i detta fallet är det så att vi har 1-2 kurser över 10 som stämmer med utgivna kursplanen och det är lite väl flexibelt tycker jag hade förstått om det hade gått bort en kurs men över 10 är lite väl.
Har inte jobbat så mycket under mitt 21åriga liv och kan inte kommentera det men vet att trivs jag inte i ett jobb så gör jag väl något för att komma ifrån det=)
2 Guest(s)