June 28, 2001
August 2, 2001
När jag gick på gymnasiet så var det en kompis till mig som råtorskade. Killen hade ju inte ens orkat läsa igenom arbetet som handlade om adoption.
Läraren ber eleven stanna kvar efter lektionen.
Läraren: Är du adoterad?
Eleven: Så fan heller!
Läraren: Men det har du ju skrivit i inledningen!
BUSTED 😀
En annan rolig story är när två kompisar lämnar in samma nedladde arbete i Samhällskunskapen.
August 2, 2001
Om verkligen tänkt att fuska så bör man inte göra det för en lärare man haft länge. Eftersom de kan se om ens språkbruk/kunskaper skiljer sig mycket åt.
Ett annat problem är ju som jag nämnde ovan att risken finns att någon lämnat in samma arbete något tidigare år.
Bättre är då att "låna" ett arbete av någon kompis som läser på en annan skola.
Själv har jag aldrig fuskat i skolan och kommer heller aldrig att göra.
April 1, 2001
På min skola (gymnasie) är det inte ens nån idé att försöka. Man åker dit på en gång om man gör det. Det verkar som att alla lärare vet exakt vilka arbeten som finns på sidorna på nätet.
Men om man får för sig att "fuska" så får man ta och skriva om arbetet litegrann, så inte språkbruket osv som någon nämde skiljer sig åt och såna saker.
August 14, 2001
July 16, 2001
Jepp, det var i 8:an. Jag sökte på ett arbete om Columbus på Svenska, och hittade en sida (sökte alltså inte på en "fusksida").
Och eftersom min lärare var född på stenåldern tänkte jag att de är nog ingen fara.. Dessutom var skolarbetet gjort för flera år sen. Men när jag hade redovisat arbetet sa läraren att ett exakt sånt skolarbete hade gjorts i Sundsvall för X antal år sen.. Han visste precis.. De va ju inte bra... IG direkt...
December 22, 2000
I åttan så pallade jag inte skriva om nån bok så jag kopierade rakt av från en hemsida. Ändrade lite typsnitt och ord och lite så sen lämnade jag in. Men två veckor senare så kom min lärare med ett exakt likadant arbete som jag hade gjort och undrade va jag höll på med Jag sa bara att jag var lite stressad. Så hon sänkte mig från VG till G. Men de betyget jobbade jag upp sen än då så 😀
2 Guest(s)