skolavslutningen :(|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
skolavslutningen :(
maciekish
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 371
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 6, 2002 - 2:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjena..

Ja går i 9:an.. o d känns lite konstigt med avslutningen nu. Man har ju känt varandra i 9 år i klassen, o setts vare dag.. o så plötsligt ska alla gå sin väg, till olika gymnasier.. d känns så jobbigt att lämna alla.. o bara fortsätta... d ja e rädd för e att alla bara ska glömma bort varandra.. d känns så läskigt.. ja vill inte sluta min skola o lämna min klass.. ska börja i it-gymnasiet i södertörn.. vore kul o lära känna folk där.. nån som ska börja där? imorron e d sista timmen tillsammans med klassen... 🙁 bara avslutningen.. o sen finito 🙁

JuLmUnD
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1808
174347
June 6, 2002 - 3:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag möter samma öde..
Ska gå It-gymnasiet i uppsala.
Fast jag her 2 polare som ska de oxå så jag är inte helt ensam..
Men jobbigt att förlora alla.. Fy fan :gråt:

Dev/Null
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 139
174348
June 6, 2002 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Samma här! gick i vasaskolan i örebro.
Det liksom känns konstigt att man ska ska börja gymnasiet.
Dom flesta i klassen kommer att gå olika vägar. Ska själv flytta till Eskilstuna, hoppas att man hamnar i en bra klass.
Någon som vet ifall det finns många cs nissar i Eskilstuna ? smile

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
174350
June 6, 2002 - 3:32 pm
sp_Permalink sp_Print

själv tog man studenten förra torsdagen smile
MKT trevligt
btw dom som man känner bra i klassen träffar man ju även om det inte e skola för det mesta. annars e dom inget o ha.
nu ser jag fram imot nya bekantskaper i 2årig utbildning på Kungsbacka tekiska institut.

maciekish
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 371
174415
June 7, 2002 - 11:45 am
sp_Permalink sp_Print

nu e d över... slut.. alla sågs för sista gången.. fan ja vet inte om ja mår bra.. ja vill bara gå tillbaka o krama alla igen.. 🙁 ja vill gå om fittjaskolan.. med alla i min klass... 🙁 ja vill inte splittras från alla :'(

whoracle
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1942
174540
June 8, 2002 - 2:45 pm
sp_Permalink sp_Print

jag gick ur nian på jättestenskolan i Grums(den kända mobbningsskolan) och ska sen in på teknik programmet på sundsta älvkulle gymn. i Karlstad..

Kommer nog inte att sakna min klass så väldigt mycket(förutom nåra kompisar och tjejerna) för de är bara hockeybullar allihop och de är lätträknade de som kan sitta stilla en hel lektion..

Raven
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 116
174602
June 8, 2002 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

hehe jag tyckte det va skönt att sluta 9an slapp skitskolan som jag gick på och skulle till en bättre skola. trodde jag!!! min skola suger inget stämmer med vad som stod om den när man valde inriktning inget stämmer!!! men att sluta 9an va bara skönt.

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
174605
June 8, 2002 - 9:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad är problemet?? Jag tyckte det var skönt att slippa alla, bara att gå ut genom dörren och inte bry sig smile... Man kommer ju träffa dom riktiga kompisarna igen ju.

Purjo
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 33
174641
June 9, 2002 - 8:02 am
sp_Permalink sp_Print

Hmm.... Själv blir man utsparkad från universitetet nu... Man får visst bara plugga 13 terminer för CSN.. Så nu gäller det slitsamma arbetslivet.. ÅNGEST!!!!

Frolic
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 195
174731
June 9, 2002 - 4:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Har slutat nian nu.. har bara en sak att säga: FY FAN VAD SKÖNT!!!

Har gått med min klass sedan dagis(ett par har visserligen trillat bort och några tillkommit) men ändå samma klass... Kan säga att jag är så trött på dem och den här stan jag bor i...

Nu så flytr jag fältet och flyttar långt åt h*****e så att jag slitpper alla gamla minnen och allt skit i denna stad.

Lämna alla människor bakom mig, allting man någonstin haft...Det är skönt..otroligt skönt...

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
174733
June 9, 2002 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Min högstadieklass var rolig. Det fanns en underbar tjej där t.ex. Mycket trevligt.
Min gymnasieklass var trevlig. Det fanns vissa att prata med, men de flesta var ganska dumma.
Mina nuvarande kursare däremot, usch usch usch! Så, räkna med att det blir värre för varje klass. smile

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
174816
June 9, 2002 - 9:13 pm
sp_Permalink sp_Print

HAHAHA... jag har bytt skola 8 gånger...

från 1-3 i en montesoriskola i sverige
halva 4an i en skola i chile
andra halvan av 4an och 5mman i en annan skola i chile.
6 i en annan skola
7an och 8ttan i ännu en annan skola i chile.
9an i en skola här i sverige
1ttan i gymnasiet (nu) i Vasalund i Solna..

Det första jag lärde mig var att man inte ska fästa sig för mycket vid någon... det andra jag lärde mig är att man visst ska göra det och passa på medans man kan med alla man känner (speciellt tjejer dåra)

[Molotov]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1472
174849
June 10, 2002 - 6:45 am
sp_Permalink sp_Print

On 2002-06-09 18:34, Frolic wrote:

Har gått med min klass sedan dagis(ett par har visserligen trillat bort och några tillkommit) men ändå samma klass... Kan säga att jag är så trött på dem och den här stan jag bor i...

Nu så flytr jag fältet och flyttar långt åt h*****e så att jag slitpper alla gamla minnen och allt skit i denna stad.

Lämna alla människor bakom mig, allting man någonstin haft...Det är skönt..otroligt skönt...

Vart du mobbad eller nått?
sånna som blivigt utsatt för skit brukar säga så där.
det är ju inte roligt att bara lämna alla men som sagt, dom riktiga vännerna förlorar man ju inte även fast man nu inte kanske ser dom varjedag i skolan.

det vet jag, gick ut gymnasiet förra året och jag har fortfarande kvar mina riktiga vänner från grundskletiden smile

[PITA]Neo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 499
174854
June 10, 2002 - 7:44 am
sp_Permalink sp_Print

Precis varför lipar ni så mycket smile
Tro mig ni kommer liksom ha kvar dom riktiga vännerna ni har, och dom andra som ni kanske inte ser mer; varför bry sig om dom?!!

mmm sluta 2:an nu... BARA 1 ÅR KVAR smile så jäääävla gött.

Frolic
Medlem
Forum Posts: 195
176285
June 16, 2002 - 9:06 am
sp_Permalink sp_Print

On 2002-06-10 08:45, [Molotov] wrote:

On 2002-06-09 18:34, Frolic wrote:

Vart du mobbad eller nått?
sånna som blivigt utsatt för skit brukar säga så där.
det är ju inte roligt att bara lämna alla men som sagt, dom riktiga vännerna förlorar man ju inte även fast man nu inte kanske ser dom varjedag i skolan.

det vet jag, gick ut gymnasiet förra året och jag har fortfarande kvar mina riktiga vänner från grundskletiden smile

Nej inte mobbad.. Bara lite annorlunda än de andra... Folk är trångsynta och kan inte acceptera att en liten söt blondin säger vad hon tycker...

liket
Medlem
Forum Posts: 180
177281
June 20, 2002 - 12:59 am
sp_Permalink sp_Print

Jag slutade just gymnasiet.
Studenten.
Det är skönt, men samtidigt lite jobbigt, våran klass var så fruktansvärt skön.

När jag slutade 9:an brydde jag mig inte vidare mycket, inte heller i 6:an då min klass splittrades, men nu i gymnasiet vet jag att jag kommer sakna varje person i klassen, urk.
Balen var ivf. skoj, en sista natt med skolan, typ, ja. wink
Avslutningsdagen måste jag faktiskt säga var en av de roligare dagarna i mitt liv.

Nu är man arbetslös, men som tur är ska man göra lumpen. Efter det blir det väl vidare studier, men högskolan kommer aldrig bli likadan som gymnasiet, jag kommer sakna det mycket. Jag trodde aldrig jag skulle säga att jag saknade skolan, men nu känns det faktiskt lite tomt. wink

Edit, ursäkta min svordom, jag tar bort den nu.

[ Detta Inlägg ändrades av: liket den 2002-06-20 03:00 ]

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
177282
June 20, 2002 - 1:09 am
sp_Permalink sp_Print

On 2002-06-20 02:59, liket wrote:
Jag slutade just gymnasiet.
Studenten.
Det är skönt, men samtidigt lite jobbigt, våran klass var så fruktansvärt skön.

När jag slutade 9:an brydde jag mig inte vidare mycket, inte heller i 6:an då min klass splittrades, men nu i gymnasiet vet jag att jag kommer sakna varje person i klassen, urk.
Balen var ivf. skoj, en sista natt med skolan, typ, ja. wink
Avslutningsdagen måste jag faktiskt säga var en av de roligare dagarna i mitt liv.

Nu är man arbetslös, men som tur är ska man göra lumpen. Efter det blir det väl vidare studier, men högskolan kommer aldrig bli likadan som gymnasiet, jag kommer sakna det mycket. Jag trodde aldrig jag skulle säga att jag saknade skolan, men nu känns det faktiskt lite tomt. wink

Edit, ursäkta min svordom, jag tar bort den nu.

[ Detta Inlägg ändrades av: liket den 2002-06-20 03:00 ]

liket: Trevligt att se dej i forumet igen smile

Jo jag känner igen dina tankegångar där men man har inte roligare än man gör sig oavsett läget,man får helt enkelt gilla läget och se till att ha lite kul medan man investerar inför sin framtid.

Du har fortfarande en svordom i din sign wink

liket
Medlem
Forum Posts: 180
177286
June 20, 2002 - 1:29 am
sp_Permalink sp_Print

On 2002-06-20 03:09, skiroy wrote:

liket: Trevligt att se dej i forumet igen 🙂

Jo jag känner igen dina tankegångar där men man har inte roligare än man gör sig oavsett läget,man får helt enkelt gilla läget och se till att ha lite kul medan man investerar inför sin framtid.

Du har fortfarande en svordom i din sign wink

Tackar skidroy, jag hade inte minsta tanke på att någon skulle ha en aning om att jag varit igång här en gång i tiden. 😉

Jag antar att det är som du säger, är inte roligare än vad man har det, eller kanske tvärtom, men jag tror de äldre när de säger att just den här tiden var den bästa i deras liv. Jag menar, man har bara skolan att oroa sig för och den oroade jag mig knappt för, dum som jag var. 😉

Aja, jag har en svordom i min sign, det tänkte jag faktiskt inte på, haha. Det verkar inte som om den censureras, det måste vara för att den är boldad eller något, men säg inget till administratörerna, för den blir ju inte likadan utan det där ordet. 😐

Nu ska jag gå och lägga mig, goder natt. 🙂

Bleedin Radar
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 508
177313
June 20, 2002 - 8:16 am
sp_Permalink sp_Print

On 2002-06-08 16:45, p3t3r wrote:
jag gick ur nian på jättestenskolan i Grums(den kända mobbningsskolan) och ska sen in på teknik programmet på sundsta älvkulle gymn. i Karlstad..
...

Du kommer med andra ord hamna på samma skola som jag går på. Har ett år kvar på natur-matte/data. Va du med på lanet som hölls i säg?

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
177316
June 20, 2002 - 8:25 am
sp_Permalink sp_Print

Hm.. jag tycker de va skönt som faen o sluta skolan o slippa alla nötter 😀 ... men visst det är tråkigt att inte träffa polarna mer, men man behöver ju inte tappa kontakten för det.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 233
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL