October 18, 2006
obelix wrote: Jag menar bådeoch.
Även om jag aldrig kommer att acceptera mobbning, så kan jag förstå att det finns folk som blir mobbade ibland.
Du ömkar och daltar med brottslingar och allehanda pack i varenda trådjävel men har förståelse för att folk mobbas.
Högst förbluffande.
January 12, 2004
Josey Wales wrote: [quote=obelix] Jag menar bådeoch.
Även om jag aldrig kommer att acceptera mobbning, så kan jag förstå att det finns folk som blir mobbade ibland.
Du ömkar och daltar med brottslingar och allehanda pack i varenda trådjävel men har förståelse för att folk mobbas.
Högst förbluffande.
och då läser vad jag skriver som fan tolkar bibeln...
Var har jag förespråkat att man ska dalta med brottslingar och allehanda pack?
Och läs en gång till vad jag skrev om mobbning, jag tom fetstila det parti du verkade missa...
October 18, 2006
Jag ställer mej både av principskäl aldrig på en förövares sida, jag sätter snarare en ära i att i alla lägen ta den förfördelades parti.
Därför kan jag aldrig förstå att folk blir mobbade ibland.
Som en vis man sa: "Förståelse är första steget till acceptans" (jag kan dock inte för mitt liv komma på vem som sa det)
Att dalta med brottslingar kanske var att ta i men du har i ett flertal trådar bl.a. påtalat att brottslingar skall ha vård istället för fängelse, det kan av vissa tolkas som en mjuk inställning till brott och straff där även förövarens rättigheter skall tillgodoses i stor utsträckning (i mina ögon har en förövare inga rättigheter).
January 12, 2004
Josey Wales wrote: Jag ställer mej både av principskäl aldrig på en förövares sida, jag sätter snarare en ära i att i alla lägen ta den förfördelades parti.
Därför kan jag aldrig förstå att folk blir mobbade ibland.Som en vis man sa: "Förståelse är första steget till acceptans" (jag kan dock inte för mitt liv komma på vem som sa det)
Att dalta med brottslingar kanske var att ta i men du har i ett flertal trådar bl.a. påtalat att brottslingar skall ha vård istället för fängelse, det kan av vissa tolkas som en mjuk inställning till brott och straff där även förövarens rättigheter skall tillgodoses i stor utsträckning (i mina ögon har en förövare inga rättigheter).
var har jag sagt att jag ställer mig på förövarens sida?
Och om du visste vad vård innebar så skulle du inse att det inte är att dalta med dom.
October 18, 2006
obelix wrote: [quote=Josey Wales]Jag ställer mej både av principskäl aldrig på en förövares sida, jag sätter snarare en ära i att i alla lägen ta den förfördelades parti.
Därför kan jag aldrig förstå att folk blir mobbade ibland.Som en vis man sa: "Förståelse är första steget till acceptans" (jag kan dock inte för mitt liv komma på vem som sa det)
var har jag sagt att jag ställer mig på förövarens sida?
Och om du visste vad vård innebar så skulle du inse att det inte är att dalta med dom.
Om man har förståelse för ex. mobbing så anser jag att man går mobbarens ärenden, om än indirekt.
Sådana handlingar skall aldrig mötas av förståelse i någon form, de skall fördömas så tydligt det är möjligt inom lagens ramar.
Kriminalvården kan vi ta i en annan tråd, jag misstänker att våra åsikter går isär lite grann där
January 12, 2004
Josey Wales wrote:
Om man har förståelse för ex. mobbing så anser jag att man går mobbarens ärenden, om än indirekt.
Sådana handlingar skall aldrig mötas av förståelse i någon form, de skall fördömas så tydligt det är möjligt inom lagens ramar.Kriminalvården kan vi ta i en annan tråd, jag misstänker att våra åsikter går isär lite grann där
snälla, läs vad jag skrev en gång till ang att förstå...
October 18, 2006
obelix wrote: Även om jag aldrig kommer att acceptera mobbning, så kan jag förstå att det finns folk som blir mobbade ibland.
Kan du ge exmpel på vilka människor som blir mobbade där du förstår att de blir mobbade? Det skulle vara intressant att veta vilka du avser och varför.
January 12, 2004
Josey Wales wrote: [quote=obelix] Även om jag aldrig kommer att acceptera mobbning, så kan jag förstå att det finns folk som blir mobbade ibland.
Kan du ge exmpel på vilka människor som blir mobbade där du förstår att de blir mobbade? Det skulle vara intressant att veta vilka du avser och varför.
först måste jag fråga en sak, förstår du skillnade mellan att förstå en sak och att inte acceptera det?
October 18, 2002
Bor i den staden (eskilstuna).
Min kompis lillebror gick även han på den skolan.
Men dom flyttade till strengnäs efter att han ett antal gånger blivit misshandlad i skolan.
Sista misshandeln gjorde att han blev döv på ena örat.
Vill inte vara den som tilllägger detta i diskutionen. Men eskilstuna har stora problem med detta.
Dom buntar ihop alla invandrare på samma skolor.
Min kompis lillebror och tre till va de ända svenska av 35 elever i klassen. Alla dom har bytt skola nu.
October 18, 2006
obelix wrote: [quote=Josey Wales][quote=obelix] Även om jag aldrig kommer att acceptera mobbning, så kan jag förstå att det finns folk som blir mobbade ibland.
först måste jag fråga en sak, förstår du skillnade mellan att förstå en sak och att inte acceptera det?
Här en definition så god som någon.
"Begripa innehållet i ett språkligt meddelande el. en handling"
Om kan begripa innehållet i handlingen mobbing och att vissa mobbas så gör du väl det antar jag.
För mej är det i alla fall ett totalt mysterium att folk utsätts för fysisk och psykisk misshandel och kränks på de mest bestialiska sätt i skolor och på arbetsplatser.
Du kanske förstår varför vissa kvinnor blir misshandlade av sin partner också?
Nu så kan du svara på min fråga från mitt förra inlägg angående vilka människor som man får förstå att de mobbas.
July 27, 2002
[-Pale- wrote: ]Bor i den staden (eskilstuna).
Min kompis lillebror gick även han på den skolan.
Men dom flyttade till strengnäs efter att han ett antal gånger blivit misshandlad i skolan.
Sista misshandeln gjorde att han blev döv på ena örat.
Vill inte vara den som tilllägger detta i diskutionen. Men eskilstuna har stora problem med detta.
Dom buntar ihop alla invandrare på samma skolor.
Min kompis lillebror och tre till va de ända svenska av 35 elever i klassen. Alla dom har bytt skola nu.
Förjävligt. Tycka vad man vill, men man håller sig ifrån sådana ställen.
1 Guest(s)