October 26, 2002
jag vet att det finns tusen och åter tusen trådar om anime, men det är så svårt att få ut något vettigt ur dem... står mest jätte långa listor med konstiga namn på serier i dem...
jag behöver iaf hjälp att finna något nytt att titta på...
jag har precis tittat klart på Hunter x Hunter som var helt underbar och jag följer naruto...
från det kan man dra slutsatsen att vad jag gillar är äventyr, gärna ninjor, eller bara häftiga fightare som i hunter x hunter... samurajer är sådär...
skjutvapen är tråååkiga!
Men det allra viktigaste är karaktärsutväckling... jag hatar sådanna serier där hubudpersonen är skitgrym från början sedan går den bara runt och spöar folk i avsnitt efter avsnitt... så mycket utveckling som i just naruto och hunter x hunter...
jag tackar å ödmjukast för den hjälp som kan tänkas ges mig...
ps. helst serier på japanska då det förhöjjer kännslan... 😀
March 10, 2003
Hmm.. finns en hel del faktiskt. Men om man gillar dom är en annan femma.
Inuyasha kan vara lite trög men fungerar bra.
Rurouni Kenshin är nog mer åt det stuket du är ute efter annars.
Vill du ha mer tips så kontakta mig på MSN eller ICQ. Har tittat igenom ganska många serier de senaste åren.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
August 11, 2005
Finns en serie som heter InuYasha och som jag följde ett tag (på tysk tv) men som jag har svårt att hitta nu.
Men den var asgrym, och den utspelar sig i det feodala japan och handlar om en halvdemon. Väldigt bra i mitt tycke och där snackar vi verkligen om karaktärutveckling.
'
Kan berätta mer om du är intresserad.
September 3, 2001
Du har mkt karaktärsutveckling i Hajime no Ippo 😉 jag tycker att det är det bästa jag någonsin sett ^^
Hunter X hunter vad underbart! håller med dig till 100% om att karaktärsutvecklingen är det som gör serierna bra.
Rurouni kenshin (eller samurai x) var inte så där jätteutvecklande men just i den serien var det inte en så stor nackdel. Ge det ett försök.
Just nu följer jag 3 andra serier som är ganska sköna:
Eyeshield 21 (lite sprallig sportserie men ändå skön "spirit".)
Capeta (gokart-serie med bra handling. Typiska "unge med asgrym ouptäckt talang äger alla andra". men det går hem 🙂
Och sist men inte minst:
"Major", Väldigt väldigt bra handling och karaktärsutveckling. Man för följa en unge vars mål är att spela i "major"-ligan i baseball precis som sin pappa. Familjesvårigheter och annat tjaffs går emot men hans dröm håller sig stark. Serien utvecklas på så sätt att man får se honom "4 år senare" ett par gånger. Där jag är, är han redan på väg in i högskolan ^^. Rekommenderar alla som gillat hajime no ippo iaf.
Edit: Vill du ge dig in på en något konstig men ändå underbar serie, så ska du titta på "Hikaru no Go". Också mkt karaktärsutveckling, och väldigt bra karaktärer dessutom. En unge blir besatt av ett spöke från 1000-talet som var mästare på "go" (som är ett populärt brädspel i japan). Snart börjar ungen äga upp folk med hjälp av spöket. Se 2 första avsnitten så sitter du fast 😉
February 3, 2003
Hellsing, men inte de senaste avsnitten som kommit ut.
Finns en samling på fyra dvd's, tror det är ca 4 avsnitt per dvd eller något. Riktigt bra.
Dock är de nya avsnitten som kommit detta året bara de gamla avsnitten fast omgjorda eller något. Så undvik dem tills vidare.
Och om man vill se en bra film så är "Spirited Away" alltid att rekommendera, tips från syrran.
March 10, 2003
@ Lord_Kvadd
De nya avsnitten följer mangan, vilket de förra inte alls gjorde. Så de nya avsnitten är
faktiskt de riktiga avsnitten igentligen.
När det gäller långfilmer finns det ganska många bra. Jag har dock alltid gillar Jin-Roh:Wolf Brigande.
Men titta på några av serierna nämda ovan Chippen. För skulle du inte gilla dom finns det en hel del till.
För min egna del så tittar jag i princip på allt jag kommer över. Sitter som aktiv i ett större anime forum (samma nissar som driver AniDB ).
Så dyker det upp en ny serie så finns det stor chans att jag hört om den.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
October 26, 2002
wow det verkar ju finnas jätte många sköna serier, tack så mycket!!
ska nog kolla på någon av dessa:
Inuyasha
Shaman King
Hellsing
Get Backers
kanske denna också eftersom folk verkar ha gillat den mycket...
Hajime no Ippo
Sen måste man väll ta och se The Wolf Brigade egyer som Ctrl rekomenderade den 🙂
Rurouni kenshin började jag titta på lite, men tröttnade, dels för att jag bara hade fått tag på engelska avsnitt... gillar mest japanska...
började titt apå Bleach också, men jag kanske får ge den en ny ÄRLIG chans...
tack igen allesammans!
February 19, 2003
http://www.animenfo.com/
http://www.animetempy.com/
"Cowboy Bebop" serien rekomenderas
August 11, 2004
Kan väl rekommendera Samurai 7 och även Full Metal Alchemist.
Bästa sidan för att kolla upp anime-serier: http://www.anidb.info/
Som någon sa innan så även Inuyasha att rekommendera (kan dock bli lite drygt att se 178 avsnitt utan något riktigt slut). Filmerna där är också bra.
Är du ute efter mer film så är Ghibli-filmerna dom bästa imo. Nausicaa of the Valley of the Wind är den jag gillar mest.
1 Guest(s)