January 5, 2002
Satt och lyssnade på Deep Purple och skrev en inlämningsuppgift i engelska och kom att tänka på musik i bilen. Vad lyssnar ni på i bilen? Lugn, avslappnande musik? Aggressiv metal? Skön rock?
Själv brukar jag blanda Vinyl 107 med Rockklassiker när det gäller radio, annars är det skön rock (för att vara sådär underbart oprecis ;)) som gäller, från alla tidsperioder. Kan ju passa på att namedroppa lite också 🙂
Deep Purple - Highway star
The Doors - Break on through
Judas Priest - Breaking the law
Lite av AC/DC
Det mesta av Maiden
Det mesta av Pink Floyd
osv.
Sen finns det mycket skön, aggressiv musik också, i stil med Rammstein, Rob Zombie, Spineshank och liknande. Detta blir dock tröttsamt efter ett tag.
March 29, 2003
Lyssnar till 90% av tiden jag kör på CD.
När jag kör natt brukar det bli lugn musik, inge metal eller nått. Typ lugn techno. Robert Miles, ATB, vissa låtar med No Doubt, Phasio, Richi M, Scooter, Simply Red osv.
På dagarna blir det rock/pop och lite hårdrock. Deep Purple, Van Halen, Rainbow, Maiden, Whitesnake, Boston, Live, Millencolin, The Mo osv.
Kör mest på dagarna, så jag röstar för hårdrock.
December 5, 2001
Mind wrote: [quote=Sardaukar]Lyssnar till 99% på radio så jag kunde inte rösta. 😛 Men jag lyssnar inte på någon musik av ovanstående.
du menar att du lysnar på radiopoppen?
Ja det är väl det som brukar spelas på radio. Är inget musik-freak så jag bryr mig inte så mycket. Bara ett sätt för mig att fördriva tiden från punkt A till B.
2 Guest(s)