February 12, 2002
Vad det kostar är olika från förening till förening.
Om du inte tagit B körkort före 1 Januari 2000 så finns det inget sätt att få skoterkörkort "automatiskt" utan du måste göra ett teoritprov å ett manöverprov.
Vars just du ska höra för att få gå de nödvändiga kurserna å göra proven vet jag inte,, men gulasidorna finns ju..
Tar ett par veckor, du hinner inte få det den här säsongen.
February 1, 2002
Jekyll 3000 wrote: [quote=BarateaU]
okey lund booh.
visste inte att man behövde k-kort för de.
Nja ska man vara riktigt kinkig så har du rätt i att man inte behöver körkort för snöskoter, men däremot måste man ha ett förarbevis... 🙂
hehe precis, det blir rätt dryga böter har jag hört om man kör utan förarbevis..
3 timmar per kväll i 5 dagar tog det visst sen ett enkelt teori prov men ingen "uppkörning"... kostar ~600-1000kr har jag forskat fram 🙂
March 14, 2001
Starscream wrote: [quote=Jekyll 3000][quote=BarateaU]
okey lund booh.
visste inte att man behövde k-kort för de.
Nja ska man vara riktigt kinkig så har du rätt i att man inte behöver körkort för snöskoter, men däremot måste man ha ett förarbevis... 🙂
hehe precis, det blir rätt dryga böter har jag hört om man kör utan förarbevis..
3 timmar per kväll i 5 dagar tog det visst sen ett enkelt teori prov men ingen "uppkörning"... kostar ~600-1000kr har jag forskat fram 🙂
Japp det tar ungefär så lång tid..
och det räcker inte med traktorkort.. måste ha snöskoterförarbevis för att få köra snöskoter..
1 Guest(s)