November 29, 2003
http://aftonbladet.se/vss/nyhe.....32,00.html
Hur i h-e kan man ens komma på tanken?
"Filmsekvensen hittades i en mobiltelefon som beslagtagits i en helt annan utredning. Den visar hur en ung flicka tvingas föra in en brinnande cigarrett och en trädgren i underlivet.
Runt flickan står flera killar och ropar "hora" åt henne."
"I en annan film i samma telefon blir en förståndshandikappad man slagen, hotad och förnedrad av killarna."
:gunsfire: :bash: :burn: 😈
September 28, 2005
misshandel != mord
Tänk lite innan ni säger något, era åsikter om nackskott och saltsyra och allt vad det är skrämmer mig mer än ett par idioter som dessa.
Dessutom är det märkligt att det bara är aftonbladet som lyckas skriva dessa typer av artiklar, man har den naggande känslan att ungefär 50% är rent skitsnack hela tiden när man läser deras artiklar.
February 4, 2003
Misshandel kan många gånger säkert vara värre för individen. Indiividen får leva med det resten av livet. Blir säkert sociala problem i framtiden för offer som dessa.
Det är mer eller mindre så man hoppas att du får känna på det du säger är så "milt".
Att du inte kan förstå att folk blir förbannade när ett rättsamhälle inte tar sådana här våldsbrott mer allvarligt. Hon var ju inte ens 15 år gammal för sjutton.
Inga vanliga personer går runt och gör sådant mot tjejer i underlivet. Det är något sjukt med dom. De har ingen respekt eller moral i kroppen.
Visst de kanske kan bli bättre de här "pojkarna" men de ska ha ett straff som förtjänar namnet.
September 28, 2005
Att säga att misshandel skulle vara värre än mord är ju rent bs, jag fattar inte hur du resonerar där.
Du lägger också ord i munnen på mig som jag inte sagt. Men om du tycker misshandel gör mord ok så vet jag inte hur jag ska bemöta det riktigt.
Men jag vet att det finns massor som resonerar så, tex hör man ju ständigt tjejer som tycker det är helt ok att mörda våldtäksmän.
Att jag har en annan åsikt innebär inte att jag tycker våldtäkt är ok men mord och våldtäkt är inte samma sak, mord är betydligt värre.
November 29, 2003
nXsty wrote: Långa fängelsestraff ska de ha iaf. Tyvär är sverige lite mesigt på det sättet. Är killarna under 20 tex. hamnar de knappast i fängelse utan får skyddstillsyn dvs. snacka med nån soc-tant en gång varannan vecka istället. Rena semestern för en kriminell.
Mjo i Sverige får man inte vara "för hårda" mot kriminella. 🙁 :banghead:
January 12, 2004
whak wrote: [quote=nXsty]Långa fängelsestraff ska de ha iaf. Tyvär är sverige lite mesigt på det sättet. Är killarna under 20 tex. hamnar de knappast i fängelse utan får skyddstillsyn dvs. snacka med nån soc-tant en gång varannan vecka istället. Rena semestern för en kriminell.
Mjo i Sverige får man inte vara "för hårda" mot kriminella. 🙁 :banghead:
visst kan samhället vara hårda mot kriminella, men fråga är i vilken ålder som dom kriminella är i.
Är det tex rätt och riktig att tex döma en 14-åring till 14 års fängelse?
tror att gränsen går vid 18, inte 20, men jag kan ha fel.
och är dom sjuka så ska dom inte dömmas till fängelse
3 Guest(s)