June 20, 2002
MrWeizel wrote: Det med vatten, vår granne hade en döv katt som vi smög oss på ett 10-tal ggr med en 10-liters spann kallt vatten och hällde över den. Den kom tillbaka ändå, så jag litar inte riktigt på den metoden 😛
Katter är rätt tröglärda när de blir äldre.
Ta det 90 ggr till så kommer det att fastna. 😉
August 11, 2002
boogey wrote: [quote=MrWeizel]Det med vatten, vår granne hade en döv katt som vi smög oss på ett 10-tal ggr med en 10-liters spann kallt vatten och hällde över den. Den kom tillbaka ändå, så jag litar inte riktigt på den metoden 😛
Katter är rätt tröglärda när de blir äldre.
well, tror det är en hankatt, 11+ år. Blind på ena ögat, stor som satan :O
June 20, 2002
MrWeizel wrote: [quote=boogey]Katter är rätt tröglärda när de blir äldre.
Första gången så var den under året, sedan fortsatte det ända till den inspekterade en bilfront på för nära håll... 😛
Kan iofs vara rätt tröglärda när de är små också, beror på vad det är för katt.
Katter är ju inte fullt ut tama, och en del går ju aldrig att lära.
May 9, 2001
I mitt område är det många som har katter som går lösa hela dygnet runt typ.
Av någon anledning går de alltid på min uteplats. De brukar vara lite kattbråk hos mig lite då och då.
Revirbråk antar jag. Eftersom fler katter tycker att de "äger" min uteplats så pissar de över varandras markeringar.
Jag har försökt tvätta altanen flera gånger men inget hjälper. Jag är sååå trött på dessa kattjävlar.
De kommer aldrig in på uteplatsen när jag är där utan endast när jag är inne eller är på jobbet.
Men det är nog oftast på natten som de smyger omkring.
Jag har provat med att kasta en hink med vatten på dem men det hjäper inte.
Fick ett tipps att spruta ättika utblandat med lite vatten här och var. Men det blev ju bara värre.
Dels så luktade det ju ättika, dels så pissade katterna äver ättikslukten.
Nä, fy faaeen för katter. Hatar dem rätt rejält.
August 11, 2002
mm, samma här, revirsgränserna går/gick iaf här för ngt år sen. Nu verkar det dock som gränsen flyttats.
Dcok var det inte så kul när vi kom hem från semester och en stor fet långhårig katt satt på trappan, såg ut som om han hade "bott" här. Självklart fick katten springa sen lillebrorsan var inte nådig.
3 Guest(s)