December 3, 2005
August 28, 2004
Delph1 wrote: [quote=Lodisen][quote=N1ko][quote=Lodisen][quote=N1ko]exorsisten begynnelsen, den är riktigt obehaglig genom hela filmen tycker jag.. dock fått riktigt dålig kritik, men alla ja känner tyckte den va bra/skrämmande..
Gissar på att det är den som utspelar sig i Egypten?
hmm nej i afrika? har du inte sett den så ta den.. det är den där dom hittar en kryka under marken med en massa upp och ner hängda krucifix och andra satanistiska saker..ja var iaf riktigt j**la rädd när jag såg den på bio
Ja, Afrika. Så var det, nu minns jag när du berättar. Jag blev inge rädd, personligen skrattar jag åt de flesta skräckisar, ska bara skrämma upp några flickor. Låter fint dock. 😀
Egypten ligger i Afrika FFS!
//Andreas
Uh, ja? 😛 Jag har en karta på väggen i mitt rum, som täcker hela väggen. Formulerade mig rätt dåligt. Så var det, jag menar med templet som låg under marken, att jag minns vad filmen handlar om.
August 28, 2004
Dadde wrote: Tycker du ska se Wrong turn och House of wax som e bra.
Wrong turn = Inavlade mördare som jagar några som kört fel med bilen?
Tänkte bara se ifall jag kom ihåg den rätt. Annars är House of Wax given, tack för att du se det. Kan nog sätta skräck i en och annan person, personligen gillar jag verkligen house of wax. Den är så brutal.
January 8, 2003
Lodisen wrote: [quote=Dadde]Tycker du ska se Wrong turn och House of wax som e bra.
Wrong turn = Inavlade mördare som jagar några som kört fel med bilen?
Tänkte bara se ifall jag kom ihåg den rätt. Annars är House of Wax given, tack för att du se det. Kan nog sätta skräck i en och annan person, personligen gillar jag verkligen house of wax. Den är så brutal.
Ja just den ja, den är lite krypande och man får sådana härliga panikkänslor när dom inte kommer ifrån huset och så. Lite löjlig scen när dom är i tornet dock och klättrar i träd. Kom på fler nu, du måste kolla på John Carpenter filmer. Han har gjort filmer som The Fog och halloween.
August 28, 2004
DiDi wrote: The Omen
House of Thousand Corpses
House of 1000 corpses är imo en B-film 🙁
Fast efter att jag fick reda på någon här på NH att det finns en uppföljare som är riktigt grym, så måste jag kolla på den.
http://imdb.com/title/tt0075005/ den där verkar grym dock. 😀
December 15, 2002
The Devil´s rejects är riktigt skön.
Uppföljaren till House of 1000 corpses.
The descent? Inte så jävlig egentligen, men hyffsad. Kan tänka mig att tjejer blir skrämda av den.
Jacobs Ladder är bra också, aningen seg, och kanske lite väl invecklad story för att en tjej ska uppskatta den. 😉
August 20, 2001
Lodisen wrote: [quote=DiDi]The Omen
House of Thousand Corpses
House of 1000 corpses är imo en B-film 🙁
Fast efter att jag fick reda på någon här på NH att det finns en uppföljare som är riktigt grym, så måste jag kolla på den.
http://imdb.com/title/tt0075005/ den där verkar grym dock. 😀
Så jätte-B är den ju egentligen inte... Det är ju en tribute till 70(80)-talets skräkfilmer, tex Texas Chainsaw massacre. Den är "svinig" om man nu kan säga så.
January 9, 2005
Skräcken har 1000 ögon
"En studie i skräck, sex och magi. 'Skräcken har 1000 ögon' från 1973"
Den är skrämmande dålig iaf men se den om du får chansen hahahah
http://imdb.com/title/tt0070703/
August 7, 2001
Jonas H wrote: Skräcken har 1000 ögon
"En studie i skräck, sex och magi. 'Skräcken har 1000 ögon' från 1973"
Den är skrämmande dålig iaf men se den om du får chansen hahahah
http://imdb.com/title/tt0070703/
Haha det är ju Wahlgrenarnas farsa. 😀
October 28, 2004
Jag har sett EN, EN RIKTIGT jäkla läskig film när ja tittade med tjejer.. ja normalt brukar aldrig bli rädd av skräckisar, varken med tjejer eller själv.. men ojoj "ONE MISSED CALL 2" FYHELVETE, nackhåren reser sig 3000 meter och man vågar inte sätta ner fötterna på golvet efter! den är sjukt läskig ! efter ett tag tänker man inte på filmen utan gömmer sig antingen med tjejen brevid eller under täcket ;). Liksom, klassiska badrums skräckis, man ser nått i ögonvrån komma osv!
Absolut den läskigate filmen ja någonsin sett! En RIKTIGT RIKTIGT bra film att se med tjejer! 1an vet ja inte riktigt, länge sen ja såg :P, men tror 2an var mkt bättre än 1an faktiskt.
http://WWW.Matlocks.net
Oerhört bra band för alla som gillar rock! verkligen värt att lyssna på!
August 11, 2005
Själv röstar jag för evil dead och alien 1-3.
Visst, effekterna är helt kassa i ED men det kommer inte vara någon som sitter och skrattar under filmen iaf...Personligen har jag svårt att hitta bra skräckisar då jag älskar skräck. Men på sistone verkar det ju som att alla "bra" skräckisar kommer från asien ooch då är det alltid någon spöke med långt svart hår och med ryckigt gång som busringer till folk...
Första 15 filmerna i det stuket var okej men nu börjar det bli en "Fredag den 13:e del 5miljoner" över det hela... Och de amerikanska nyinspelningarna... Vad kan man jämföra dem med? Typ dubbade porrfilmer...Helt enkelt kässa!
Vill du däremot ha en film där man känner att man illa och bara vill stänga av datorn/tv:n mitt under rekommenderar jag Cannibal holocaust, inte "BU"-skrämmande, utan "Yakk"-skrämmande 😀
August 28, 2004
Tallji wrote: Jag har sett EN, EN RIKTIGT jäkla läskig film när ja tittade med tjejer.. ja normalt brukar aldrig bli rädd av skräckisar, varken med tjejer eller själv.. men ojoj "ONE MISSED CALL 2" FYHELVETE, nackhåren reser sig 3000 meter och man vågar inte sätta ner fötterna på golvet efter! den är sjukt läskig ! efter ett tag tänker man inte på filmen utan gömmer sig antingen med tjejen brevid eller under täcket ;). Liksom, klassiska badrums skräckis, man ser nått i ögonvrån komma osv!
Absolut den läskigate filmen ja någonsin sett! En RIKTIGT RIKTIGT bra film att se med tjejer! 1an vet ja inte riktigt, länge sen ja såg :P, men tror 2an var mkt bättre än 1an faktiskt.
Tsssk, satt och skrattade när folk dog. Jag måste vara härdad som stål. 😕 Tycker sådana japanfilmer där dom smyger omkring i en timme eller två är lite små-dryga.
2 Guest(s)