June 11, 2001
Mind wrote: [quote=Sebbe]Kanske ska starta ett programföretag som ger ut programvara för löjligt låga priser, vad sägs om Autocad för 800 kronor, office för 250 kronor?
Är det några som vill hänga på? :bgrin:
sälja för mindre än inköpspris ? funkar nog inte
Eh...
Man skriver programmkoden själv, från grunden, meningen är ju att det ska funka oxå! 😀 Jag betalar gärna 250 för ett fungerande office-paket.
February 21, 2003
Mind wrote: [quote=Sebbe]Kanske ska starta ett programföretag som ger ut programvara för löjligt låga priser, vad sägs om Autocad för 800 kronor, office för 250 kronor?
Är det några som vill hänga på? :bgrin:
sälja för mindre än inköpspris ? funkar nog inte
Lika smart som jag hörde en raggare säga en gång. Det var en raggarklubb som skulle sälja ett visst antal begränsade biljetter till nån fest/spelning. De tänkte sätta upp ett säljställe nånstans dit folk kunde komma, men då kom han på den smarta idén: "Vi säljer biljetter på TVÅ ställen istället, då tjänar vi ju DUBBELT så mycket pengar!". Jag skrattade så jag nästan grät.
Ja det är klart roligt med folk som inte jobbar med alla små grå
En klassiker man ALLTID ser på marknader:
Meny
kaffe 5kr
kaka 5kr
kaffe & kaka 10kr
May 7, 2001
Sebbe wrote: [quote=Mind]mmm,
tar nog ett bra tag o skriva koden till office program.
Det räcker nog med några rättningar, jag är lat.
*host* Finns säkert office-program som redan är bättre. 😉
Mja asså office är ju office. Ska du skriva av programkoden och sälja det billigare så har du ju faktiskt kopierat programen och säljer dem... så då kan du lika gärna tanka ner det o sälja direkt.
June 11, 2001
jokkling wrote: [quote=Sebbe][quote=Mind]mmm,
tar nog ett bra tag o skriva koden till office program.
Det räcker nog med några rättningar, jag är lat.
*host* Finns säkert office-program som redan är bättre. 😉
Mja asså office är ju office. Ska du skriva av programkoden och sälja det billigare så har du ju faktiskt kopierat programen och säljer dem... så då kan du lika gärna tanka ner det o sälja direkt.
Problemet är ju att det isf fortfarande inte fungerar...
1 Guest(s)