December 3, 2005
Jag är blott 17 men ska flytta hemifrån redan till våren förhoppningsvis...
(Till östersund från Umeå)
Så nu gäller det att varje månad kunna skramla ihop 1 tusenlapp eller 2(helst) utöver bidragen+hjälpen man får.
Hade gärna tagigt något helg/kvälls jobb. Men vilka kan egentligen tänkas vilja ha en 17 årig gymnasiestuderande som bara kan jobba kvällar/helger?
Kanske rentav någon som bor i ÖStersund som har ett specefikt tips?
Jag kan göra vilket skitjobb somhellst.
Andra sätt att få ihop lite pengar är också välkommna:) (kanske inte panta burkar men allt annat ni kan komma på)
Flytten betyder jättemycket för mig så inget "vänta ett år istället" 🙂
Tack på förhand!
//Daniel
March 27, 2003
Va inte blyg.
Jag säger som jag gjort i alla andra jobbletartrådar:
Ut till företag, organisationer, affärer och gamla tanter, fråga alla (den du minst anar kanske anställer dig)...
Ett exempel som några här på NH skrattade åt senast jag drog det:
Jag sopade en hel vändplats för timmerbilar på ett hyvleri, med piassavakvasst! :bgrin:
December 27, 2003
Adam wrote: Va inte blyg.
Ut till företag, organisationer, affärer och gamla tanter, fråga alla (den du minst anar kanske anställer dig)...Ett exempel som några här på NH skrattade åt senast jag drog det:
Jag sopade en hel vändplats för timmerbilar på ett hyvleri, med piassavakvasst! :bgrin:
Du lär ha haft bra lön gissar jag.
I trust everyone, it's just the devil inside I don't trust
Overclockers.se
March 27, 2003
NiCKE^ wrote: [quote=Adam]Va inte blyg.
Ut till företag, organisationer, affärer och gamla tanter, fråga alla (den du minst anar kanske anställer dig)...Ett exempel som några här på NH skrattade åt senast jag drog det:
Du lär ha haft bra lön gissar jag.
Nej, någon vidare lön var det inte men det kan man ju inte alltid begära... 😉 Ett skitjobb ger ofta skitlön, så enkelt är det...
October 17, 2004
Jag bor i ÖSD
Sök jobb på Tradimus.
Ett callcenter som har support och kundtjänst åt en massa olika företag.
Du kan få jobba på timmar där, du bokar själv när du vill arbeta. Själlöst som fan men funkar ändå om du vill ha pengar. Kan du nått om datorer och inte är helt socialt inkapabel så kommer du nog få arbete. Akta dig för sälj bara 😉
Kan PM:a mig om du vill veta nå mer
dupa666 wrote: Jag bor i ÖSD
Sök jobb på Tradimus.
Ett callcenter som har support och kundtjänst åt en massa olika företag.
Du kan få jobba på timmar där, du bokar själv när du vill arbeta. Själlöst som fan men funkar ändå om du vill ha pengar. Kan du nått om datorer och inte är helt socialt inkapabel så kommer du nog få arbete. Akta dig för sälj bara 😉
Kan PM:a mig om du vill veta nå mer
Appropå callcenters, Telab har ju öppnat i Ö-sund på Frösön ..
Där ska det väl inte vara några problem att få knäcka lite extra på kvällar/helger.
http://www.telab.se/
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 3, 2005
Tack för allt ni skrivit:)
Ska kolla nogrannare på dupa666 och ilg@dds förslag:)
Telab på frösön låter ju bra för där ligger ju även skola, hittar man sen boende där blir det ju toppen.
Ang. Ica o mcdonalds, hur lätt är det att få jobb på sådana ställen som ung? Hur är lönen egentligen?
Skulle kanske trivas lite mer med ett sådant jobb än att sitta o ringa folk, men tror det är något man får leta efter när man bott ett tag i stan o har möjlighet att presentera sig.
May 15, 2005
Själv så har jag sommarjobbat på Mcdonalds och jobbar nu en eller ett par helger i månaden. Det var ganska lätt att få jobb om de har behov av nånn som jobbar som du vill så att säga. En annan bra sak är att de struntar i vad du heter i efternamn eller hur du ser ut (själv så har jag tuppkam).
Jag som 17-åring tjänar 67 kr/ h och 16.50 kr extra per timme vid OB.
Inte den fetaste lönen men har man bra arbetskamrater längtar man tills man ska jobba nästa gång 🙂
February 1, 2002
sitta på callcenter är ett skitjobb.. visst, man är inne o sitter på en halvskön kontorsstol.
Men man lider, tiden går sjukt långsamt!
Jag satt i 3 månader 3-4 timmar varje kväll och ringde åt Telia, Glocalnet och Rix Telecom.
Som tur va så sålde jag bra och men nä usch aldrig mer!
October 17, 2004
December 17, 2005
dupa666 wrote: Fast det är ganska stor skillnad på att sälja och sitta på support/ktj.
har man lite tur sitter man utan samtal och får cash ändå.
Att enbart jobba på provision är ju galet.. Jag skulle då aldrig ta ett sådant jobb.. Man måste ju minst ha x-antal kronor och sen provision om man säljer bra t.ex
December 3, 2005
Så.. nu har jag mailat endel ställen... hoppar det ordnar sig:)
Iaf så att man kan jobba en månad eller 2 så man kan söka lite mindre "själsbefriande" jobb.
Ang. provision, skulle jag iaf inte vilja jobba på i början... Kanske efter ett tag när man blivit duktig och skulle tjäna på det.
Har en kompis som sålde lotter här i Umeå, 60kr för en enkel och 90kr för en dubbellott fick hon. Brukade sälja mellan 7 och 15 på ca 4,5 timmar. Ändå ganska sjysst lön.
2 Guest(s)