Skrämm mig snälla!|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Skrämm mig snälla!
Grayfox
Member
Medlem
Forum Posts: 2819
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 27, 2004 - 11:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag e så jädra trött o vill sova, kan ingen berrätta en spökhistoria eller nått i den stilen så jag håller mig vaken ett bra tag till! :-({|=

pcw
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 853
680513
July 27, 2004 - 11:44 pm
sp_Permalink sp_Print

bu!

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
680515
July 27, 2004 - 11:45 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.hypercom.ca/love

Kolla på hela med ljud.

ViperBoyy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1250
680517
July 27, 2004 - 11:46 pm
sp_Permalink sp_Print

de va e gång en bluefox, han va röd, en vacker dag träffade han redfox, han va blå, ännu en vacker dag träffade han Grayfox, han va död.

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
680520
July 27, 2004 - 11:47 pm
sp_Permalink sp_Print

ännu en "jag har ingen flickvän tråd"....

alltså tycker att sånt här borde inte finnas på NH...

Timmy_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 407
680521
July 27, 2004 - 11:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag säger bara "Jönerot".
Nu håller du dig vaken ett tag till av alla hemska minnen... laugh

Tindy
Member
Medlem
680523
July 27, 2004 - 11:48 pm
sp_Permalink sp_Print

ViperBoyy wrote: de va e gång en bluefox, han va röd, en vacker dag träffade han redfox, han va blå, en vacker dag träffade han Grayfox, han va död.

Viper, du är inte speciellt nykter va?

ViperBoyy
Kommer du hit ofta?
Medlem
680525
July 27, 2004 - 11:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: [quote=ViperBoyy]de va e gång en bluefox, han va röd, en vacker dag träffade han redfox, han va blå, en vacker dag träffade han Grayfox, han va död.

jo...über nykter.. :bgrin:

Tindy
Member
Medlem
680527
July 27, 2004 - 11:50 pm
sp_Permalink sp_Print

ViperBoyy wrote: [quote=Tindy][quote=ViperBoyy]de va e gång en bluefox, han va röd, en vacker dag träffade han redfox, han va blå, en vacker dag träffade han Grayfox, han va död.

jo...über nykter.. :bgrin:

Haha ok, både det här och din födelsedagstråd blev lite... mystiskt... 😉

Grayfox
Member
Medlem
680529
July 27, 2004 - 11:52 pm
sp_Permalink sp_Print

CasO: jag har det men orka ringa!
Tindy: jag blev inte ens rädd saknar plug-inet
Timmy: det kom o gick har inte så många minnen av han

Tindy
Member
Medlem
680531
July 27, 2004 - 11:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Grayfox wrote: CasO: jag har det men orka ringa!
Tindy: jag blev inte ens rädd saknar plug-inet
Timmy: det kom o gick har inte så många minnen av han

Jaja, kaffe funkar bra annars.
Det tillsammans med lite trevlig Death/black metal i hörlurarna brukar hjälpa.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
680533
July 27, 2004 - 11:54 pm
sp_Permalink sp_Print

du är trött och vill sova, men endå inte.
bestäm dig

ViperBoyy
Kommer du hit ofta?
Medlem
680535
July 27, 2004 - 11:55 pm
sp_Permalink sp_Print

BUU! haha där blev du rädd..tralalala...*raap* i got the *hick* powa..lkartis hihihi die scumbag OM DUI INTE GÅR O LÄGGER DIG NU SÅ KOMMER SPÖKET LABAN O TAR DIG WEWIEIWE HEHEAHAAHHA PWNED!!!

Grayfox
Member
Medlem
680541
July 28, 2004 - 12:01 am
sp_Permalink sp_Print

Kunde ni inte hitta på nått bättre typ
Den gammla gumman som bodde här före mig dog för 2 år sen men änn idag hör man röster i badrummet om nätterna hur nån gammal kvinna ber till gud.

ViperBoyy
Kommer du hit ofta?
Medlem
680544
July 28, 2004 - 12:03 am
sp_Permalink sp_Print

Grayfox wrote: Kunde ni inte hitta på nått bättre typ
Den gammla gumman som bodde här före mig dog för 2 år sen men änn idag hör man röster i badrummet om nätterna hur nån gammal kvinna ber till gud.

:cy:

I sängkammaren, som var belägen på östra gaveln, stod mellan fru T:s säng och väggen en liten korgsäng, i vilken makarnas späda barn låg, och i rummet brann nattetid alltid en lampa med dämpat sken, för att, om barnet vaknade, det skulle vara lätt att se till det. Klockan var omkring 11. Dåvarande löjtnanten T. och hans unga fru hade nyss lagt sig, men voro båda fullt vakna, då de fingo se en liten, gråklädd gumma komma in genom dörren. Hon gick direkt bort till barnets säng och lutade sig ner över detsamma. Sedan vände hon sig om och lutade sig ner över den unga frun. Denna blev ej alls rädd, snarare förvånad, och betraktade gumman. Gummans dräkt såg ut som spindelväv, hennes ansiktsuttryck var sorgset, och hon höll händerna i kors över bröstet. Ett ögonblick senare vände gumman, gick bort till fönstret och var i ett nu försvunnen.
- Aurore, här är någon inne, hördes löjtnantens röst. Såg du inte gumman, som stod vid din säng?
- Visst gjorde jag det, svarade fru T., och jag ville ropa på dig, för att du skulle se henne, men jag kunde inte få fram ett ljud. Det var alldeles som om jag haft en hård press över bröstet.
- Nu ska jag i alla fall ta reda på henne, sade löjtnanten. Han steg upp, satte på sig nattrock och tofflor, tände ett ljus och gick. Efter en stund kom han tillbaka.
- Jag kan inte finna henne, sade han. Jag har genomsökt hela våningen, känt efter att ytterdörrarna voro reglade och varit i köket. Där var mörkt och tjänarna lågo och sovo. Jag förstår inte, vart hon tog vägen.
- Bry dig inte om att söka längre, sade hans fru, jag tror inte det var en levande människa, jag tror det var en gengångerska från andra sidan. Det var något overkligt över henne.

Löjtnanten ville inte höra på det örat. Han gick bort till fönstret för att se, om hon hoppat ut genom det. Men fönstret var stängt och fönsterhakarna pålagda.

Ett par veckor efter ovanstående händelse kom gårdens förre ägare på besök. Fru T. passade då på att tala med honom om den "syn", hon och hennes man haft, hon beskrev den lilla gumman och frågade, om han visste, vem det var som gick igen.

- Ja, det vet jag visst, svarade den forne ägaren, det var gamla faster. Henne sågo vi ofta. Och han tillade, som om det var den naturligaste sak i världen: - Hon brukar gå omkring här, men det är ingenting att fästa sig vid.

Av de gamla på gården fick fru T. sedan höra, att "gamla faster" varit syster till den förre ägarens far. Hon hade tyckt om en man, men ej fått gifta sig med honom för sin far, därför att han var av lägre stånd. Det påstods också, att hon fått ett barn, som hon av skräck för fadern tagit av daga. Folket på gården visste att hon gick igen, och det troddes att hon sökte sitt döda barn.

Nässjö stad är numera ägare till Ingeberga gård och boningshuset är apterat till barnhem. Man får hoppas, att "gamla faster" slutat upp att gå där.

HOHOH :bgrin: SANTA CLÄDER

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
680706
July 28, 2004 - 9:09 am
sp_Permalink sp_Print

Grayfox wrote: Kunde ni inte hitta på nått bättre typ

Spooky!

Några jag känner har liknande. Personen som bodde i deras lägenhet före dem tog självmord. Och ibland på natten så händer konstiga saker, typ tvn startas och så.

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
680749
July 28, 2004 - 10:26 am
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=Grayfox]Kunde ni inte hitta på nått bättre typ

Spooky!

Några jag känner har liknande. Personen som bodde i deras lägenhet före dem tog självmord. Och ibland på natten så händer konstiga saker, typ tvn startas och så.

och till allt det finns det trolige naturliga förklaringar som tex till TV-mysteriet. Vissa tv-apparater har igångsättningstimer, man lyckas av misstag komma åt kanppen för den och hipp happ självmordsspöket är borta. Krqagyzzz Alias GhostbusterLeif.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
680793
July 28, 2004 - 11:23 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: och till allt det finns det trolige naturliga förklaringar som tex till TV-mysteriet. Vissa tv-apparater har igångsättningstimer, man lyckas av misstag komma åt kanppen för den och hipp happ självmordsspöket är borta. Krqagyzzz Alias GhostbusterLeif.

Igångsättningstimern funkar väl bara om tvn står på standby...

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
680807
July 28, 2004 - 11:34 am
sp_Permalink sp_Print

ViperBoyy wrote: BUU! haha där blev du rädd..tralalala...*raap* i got the *hick* powa..lkartis hihihi die scumbag OM DUI INTE GÅR O LÄGGER DIG NU SÅ KOMMER SPÖKET LABAN O TAR DIG WEWIEIWE HEHEAHAAHHA PWNED!!!

serious fucking problems here, ban him otherwise he will contaminate our beloved forum.

Grayfox
Member
Medlem
680813
July 28, 2004 - 11:40 am
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: [quote=ViperBoyy]BUU! haha där blev du rädd..tralalala...*raap* i got the *hick* powa..lkartis hihihi die scumbag OM DUI INTE GÅR O LÄGGER DIG NU SÅ KOMMER SPÖKET LABAN O TAR DIG WEWIEIWE HEHEAHAAHHA PWNED!!!

serious fucking problems here, ban him otherwise he will contaminate our beloved forum.

Ta det lungt han har ju nyss fyllt åt fjortiz du vet ge han en chans till.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 204
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL