Skrämmande Citat|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Skrämmande Citat
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
sp_UserOfflineSmall Offline
909244
June 18, 2005 - 8:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Det finns lustigt folk överallt, USA ej undantaget..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

*blitz*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1467
909270
June 18, 2005 - 10:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Man blir ju nästan rädd.

LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60

"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
909274
June 18, 2005 - 10:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote:
ja nu har jag väll gjort bort mig igen

Ja det gjorde du, du glömde radbrytningar

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
909295
June 18, 2005 - 11:02 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=Vitamin-C] ja nu har jag väll gjort bort mig igen

Ja det gjorde du, du glömde radbrytningar

Och så misshandlade han C-knappen där från början :bok:

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
909346
June 19, 2005 - 12:43 am
sp_Permalink sp_Print

"Anybody that believes in separation of church and state needs to leave right now." :)R

"This crusade, this war on terrorism is going to take a while." :bgrin:

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
909349
June 19, 2005 - 12:56 am
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Jag har aldrig älskat USA så mycket som jag gör nu.

Du skulle platsa i listan :bgrin:

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
909351
June 19, 2005 - 1:05 am
sp_Permalink sp_Print

Ibland säger en bild mer än tusen ord:

[Image Can Not Be Found] laugh
Men för att vara på den säkra sidan:

"When science and the Bible differ, science has obviously misinterpreted its data."

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
909355
June 19, 2005 - 1:33 am
sp_Permalink sp_Print

Skrämmande hur dumma människorna är ......
Usa är en capitalistisk , fascistisk idiotiskt religiös stat !!! är vad jag tycker och tänker om usa i kort........

_Danneman_
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 402
909379
June 19, 2005 - 8:58 am
sp_Permalink sp_Print

Det är rätt fascinerande ändå att hjärnan är så oerhört flexibel att den kan formas till att tolka omvärlden precis hur som helst.

Vilka dumheter som helst, oavsett hur många objektivt observerbara bevis som staplas emot dem, kan ligga till grund för den matris genom vilken vissa beskådar och tolkar sin omgivning.

"Vissa", säger jag. Det stämmer ju förstås för alla människor i varierande grad, trots att USA pga. sin storlek, och framförallt pga. paradoxen mellan sin troslära (som är närmast ideologiskt kommunistisk i sin jämlikhetshumanism), och sitt ekonomiska och politiska system (som är närmast omänskligt kapitalistisk, med ännu mer omänskliga inslag av imperialism), huserar några av de mest extrema exemplaren.

För att en så skör paradox ska kunna bestå i ett samhälle kan det inte lämna något utrymme för kritisk logik, utan en kultur av "double-talk" (för att använda ett Orwellianskt ord) uppstår där universella begrepp och sanningar förenklas och förvrids så att de tycks stödja paradoxen - enbart i syfte att skapa legitimitet åt den agenda som man för tillfället har för ögonen.

På detta vis har bl.a. begrepp som "frihet" fått en helt ny tolkning under de senaste årens imperialistiska framfart, och kommit att betyda det precis motsatta.

p0rky
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 187
909389
June 19, 2005 - 9:41 am
sp_Permalink sp_Print

Usa är en capitalistisk , fascistisk idiotiskt religiös stat !!! är vad jag tycker och tänker om usa i kort........

Haha, kyrkan och staten har varit separerad i USA sedan landet bildades. På vilket sätt är det facistiskt?
De har yttrandefrihet (en mkt större än i sverige), en demokratiskt vald ledare, de har religionfrihet ( låter inte som den IRAN direkt?). USA är nästan synden näste i världen, gör mer porrfilmer någon annan stans?

Antar att du njuter av amerikansk underhållning, såsom många hollywoodfilmer? Eller spelar många spel gjorda av företag i USA? Eller njuter av alla de tekniska uppfinningar som har skapats i USA?

Jag tycker du ska stå för dina åsikter och bojkotta allt från USA.

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
909422
June 19, 2005 - 11:57 am
sp_Permalink sp_Print

p0rky wrote:

Haha, kyrkan och staten har varit separerad i USA sedan landet bildades.

Låt kyrkan stå åt sidan, vem är det egentligen idag som påstår sig är skickad från gud?

[Image Can Not Be Found]

De har yttrandefrihet (en mkt större än i sverige), en demokratiskt vald ledare, de har religionfrihet (låter inte som den IRAN direkt?).

Är det därför deras land är så korrupt inifrån? Demokratiskt vald ledare genom fusk och pengar menar du?

I iran är det föresten religionfrihet om du syftade på det, det enda du behöver göra är att följa lagarna där, precis så som du skullo göra i vilket land som helst.

Historien säger allt. Sovjet bröts ner och misslyckades, och en dag kommer samma sak hända usa. Mer en tidsfråga.

Jo, USA har ju verkligen som mål att utrota muslimer.. Tänk alla de dödsläger de har i Irak, där miljontals människor mördas och de läger där de 5-6 miljoner muslimer som bor i USA tvingas arbeta i..

Bara för att jag gjorde en liten jämnlikhet så betyder det inte att du ska jämnföra precis allt till punkt och pricka. Med det där menade jag att man hittade en fiende som man kan underhålla sig själv med.
Sedan kan du fråga dig vilket land det är som dagligen hotar andra länder. 🙂 det kan man undra sig du....

Elias667 skrev:

"When science and the Bible differ, science has obviously misinterpreted its data."

lustigt det där 😉
någon sa nämligen detta:

"Sciene without religion is lame"

// Einstein

RoXteR
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 6
909969
June 20, 2005 - 7:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kan slå vad om att det finns en lika stor andel "pantade" svenskar som det finns "pantade" amerikaner, så sluta klanka ner på USA. Vi är inte mycket bättre vi, här är ett exempel:

”Män är djur” - Ireen von Wachenfeldt, ordförande för kvinnojourernas riksorganisation

Lite mer skrämmande än många av citaten som fanns i länken, enligt mig 😉

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
910002
June 20, 2005 - 8:39 pm
sp_Permalink sp_Print

RoXteR wrote: Jag kan slå vad om att det finns en lika stor andel "pantade" svenskar som det finns "pantade" amerikaner, så sluta klanka ner på USA. Vi är inte mycket bättre vi, här är ett exempel:

”Män är djur” - Ireen von Wachenfeldt, ordförande för kvinnojourernas riksorganisation

var de, det värsta du kunde hitta?
ärligt talat utan krydd ska jag vara ärlig så kommer usa inte ens nära svenskarnas fötter, sverige är världens finaste land idag...(detta kommer från en uttlänning)..

skämt och sido, män är lite djuriska 😛

agge
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 141
910007
June 20, 2005 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

"I want you to just let a wave of intolerance wash over. I want you to let a wave of hatred wash over you. Yes, hate is good...Our goal is a Christian nation. We have a biblical duty, we are called by God to conquer this country. We don't want equal time. We don't want pluralism."

"When I, or people like me, are running the country, you'd better flee, because we will find you, we will try you, and we'll execute you. I mean every word of it. I will make it part of my mission to see to it that they are tried and executed."*

"There is going to be war, [and Christians may be called to] take up the sword to overthrow the tyrannical regime that oppresses them."

Det finns ju vissa likheter med "the dark side" i Starwars-filmerna? 😉

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
910079
June 20, 2005 - 10:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Elias667 wrote: Ibland säger en bild mer än tusen ord:

[Image Can Not Be Found] laugh
Men för att vara på den säkra sidan:

"Ever noticed that people who believe in Creationism look really unevolved?" -Bill Hicks

,,/

_Danneman_
Kommer du hit ofta?
Medlem
910173
June 21, 2005 - 11:30 am
sp_Permalink sp_Print

RoXteR wrote: Jag kan slå vad om att det finns en lika stor andel "pantade" svenskar som det finns "pantade" amerikaner, så sluta klanka ner på USA. Vi är inte mycket bättre vi, här är ett exempel:

Ja, trångtänkta och pantade svenskar råder det inte brist på, och tyvärr paraderar en del av dem sin bristfälliga iq på detta forum som om de faktiskt var stolta över sitt mentala handikapp, i ett desperat hopp om att dogmatisk konsekvens kan fungera som substitut för en fungerande hjärna.

Men vad gäller citatet - Män ÄR djur, och det är kvinnor också. Att tro något annat är självbedrägeri. Det enda människan har lyckats med är att hitta på mer abstrakta (och mycket mer destruktiva) metoder att tillfredsställa sina djuriska behov.

I denna abstrakta och indirekta värld vi skapat för oss själva har vi sedan blivit förvirrade att tro att livet har en annan mening för oss än för djuren, eftersom mycket av det vi pysslar med inte har samma uppenbara, direkta koppling till våra djuriska behov. Dumheter.

Om nu begreppet "mänsklighet" skulle betyda i vilken grad man lyckas kontrollera sina instinkter, så har ju kvinnor knappast någon fördel över män.

Män förskansar sig instinktivt resurser mha. våld, medan kvinnor gör det genom att ty sig till en resursstark man. Nu vet jag inte vad det finns mest av här i världen, våldsverkande män eller golddiggers/prostituerade, men jag gissar att det är ganska even-steven.

Det är bara under förtryck av män, under hot om våld i ett patriarkalt samhälle, som kvinnor uppvisar mer återhållsamhet i dina djuriska instinkter, och att för kvinnorättsorganisationer åberopa den disciplin man visar under sådana förhållanden är ju minst sagt missvisande - som att säga att slavar var instinktivt lydiga 😉

Lustigt, det är egentligen bara i 'utopiskt' konstruerade samhällen där den enskilda individens resursansamling inte är en fråga om liv och död, eller status för den delen, som våra djuriska instinkter kan få en mindre betydande och framträdande roll, och människan har möjlighet att värdesätta och leva upp till andra värderingar - dvs. fördjupa sitt självbedrägeri och skapa vad vi kallar för civilisation.

För vilken plats har egentligen ex. vänskap, kärlek, empati, konst av alla de slag, etc. i ett samhälle där du måste sälja din själ (för att använda ännu ett påhittat 'mänskligt' attribut) för att överleva? De har bara en plats så länge de fyller en direkt produktiv roll - eller som man säger, så länge som de säljer.

_Danneman_
Kommer du hit ofta?
Medlem
910174
June 21, 2005 - 11:33 am
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote:
"Ever noticed that people who believe in Creationism look really unevolved?" -Bill Hicks

,,/

Och med det citatet ersätts religiös idioti med rasideologisk idioti 😉

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
910178
June 21, 2005 - 11:40 am
sp_Permalink sp_Print

_Danneman_ wrote: [quote=DiDi] "Ever noticed that people who believe in Creationism look really unevolved?" -Bill Hicks

,,/

Nej, det syftar bara på att religösa fanatiker inte är speciellt smarta 😛

_Danneman_
Kommer du hit ofta?
Medlem
910183
June 21, 2005 - 11:51 am
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=_Danneman_][quote=DiDi] "Ever noticed that people who believe in Creationism look really unevolved?" -Bill Hicks

,,/

Nej, det syftar bara på att religösa fanatiker inte är speciellt smarta 😛

Jovisst, men citatet förlöjligar ett trångsynt tankesätt med de ädla intentionerna att göra frigöra människan från den religiösa idiotins förtryck, bara för att i själva verket skapa legitimitet åt ett annat lika trångsynt tankesätt genom att plantera idén att människor är utvecklade olika och att deras fysiska attribut är ett mått på deras intellektuella förmåga 😉
Tyckte det var lite dubbelbottnad humor här 😀

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
910256
June 21, 2005 - 2:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag såg mest på Bill Hicks uttalande som ren och skär ironi, men visst folk tar det säkert på allvar.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 45
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL