November 5, 2001
Marron wrote: [quote=Callister]De Ă€r ju inne i glaset sĂ„ det borde ju inte spela roll.. (?) đ
Precis.. och man kan ju inte sitta och vÀnta pÄ att trÄdarna ska fÄ bort frosten..
Just vad jag ocksÄ anser men man vill ju vara sÀker. Förresten, vad ska man ha en el-uppvÀrmd bakruta till om man ÀndÄ mÄste skrapa den?
February 12, 2003
Arny wrote: Just vad jag ocksÄ anser men man vill ju vara sÀker. Förresten, vad ska man ha en el-uppvÀrmd bakruta till om man ÀndÄ mÄste skrapa den?
Bara för att det kommer att bli imma/is pÄ den nÀr du kör för
du kan ju knappast skrapa den i farten! đ
May 1, 2003
Arny wrote: [quote=Marron]Det Ă€r vad jag tror.. men vad vet jag om bilar đ
Men vi har jÀmt skrapat bakrutan pÄ vÄra bilar med elbakfönster, utan nÄt hÀnt..
Kanske har det med att göra hur gammal bilen Àr?
Jag har en 740 GLT 16v frÄn -89.
Volvo 240
Volvo V70 Cross Country
Volvo V70 Vross Country, senaste..
har vi gjort det pÄ iaf..
May 1, 2003
Quarzi wrote: vad jag har för mig sÄ ska man inte skrapa pÄ insidan om det blir frost dÀr.. och det har kanske missupfattats av nÄgon för 100 Är sen sÄ det blev som sÄ att man inte fick skrapa alls :bgrin:
det lÄter riktigt troligt.. det kan jag förstÄ att man inte ska göra.. skrapa pÄ insidan om de nu sitter dÀr..
October 22, 2002
De Àr bara att skrapa. Men vart bor du om du har sÄ grov is/snö sÄ att du mÄste skrapa bort? Kanske inte har kört pÄ ett bra tag?
Jag brukar borsta av bakrutan om de Àr mer Àn 3-4 cm pÄ den. Annars sÄ slÄr jag pÄ vÀrmaren och sen kör man torkaren efter 3-4 minuter.
November 5, 2001
fisken wrote: De Àr bara att skrapa. Men vart bor du om du har sÄ grov is/snö sÄ att du mÄste skrapa bort? Kanske inte har kört pÄ ett bra tag?
Jag bor i Skövde men bilen stÄr utomhus dygnet runt och nÀr vÀl lite snö har fÄtt fÀste Àr det svÄrt att bli av med den.
2 Guest(s)