January 23, 2002
Som många säger, det sitter i ryggmärgen det där med fingersättning.
Men visst, ibland skriver man nåt fek men då suddar man det normalt direkt eftersom man ser det direkt.
Jag hade ett slags "spel" en gång i tiden där man skulle skriva meningar snabbt och beroende på hur snabbt man skrev dem destå mer poäng fick en basketspelare som skulle göra snygga skott.
Det spelet var på engelska så man lärde sig två saker genom det, både engelska och att skriva snabbt på datorn.
Spelet gick å köra direkt från CD:n så jag p´ch en kompis satt med det i skolan å tävla mot varann när vi hade datakunskap så sånt, man kunde ju ändå det vi lärde oss då 🙄
All text ovan skrev jag utran att sudda och titta på tangentbordet, även denna text skrev jag så. :bgrin:
September 13, 2001
Frodo wrote: Jag förljer Coore's och ColiC's exempel, jag kollar inte när jag skriver. Årskurs 4-6 hade vi "data" på schemat då vi sprang till datasalen och lärde oss fingersättning, och det är jag glad för idag 😀
En annan hade ju maskinskrivning på schemat i 7:an eller ngt.
Btw tittar heller aldrig på tangentbordet (förutom vid vissa specialtecken), och det går oftast rätt så fort när jag skriver.
Det är bara att tvinga er själva att inte titta, och till slut lossnar det. Den dagen tackar ni er själva för att ni la ner det besväret att kämpa lite.
June 30, 2001
-=*ThE_cRoW*=- wrote: som de står i tpoic så ska ni skriva utan att jolla på tangentbirder p inte sudda.
/
|
|
|Skriv den där meningen rättstavat genom att bara stirra på skärmen..
gick ju ganska bra för mig.. 😀( Om ni tycker de är här den onödigaste tråden hittils så äre bara å låsa/ ingnorera, så talar vi inte mer om den saken )
Som det står i ropic så ska ni skriva utan att kolla på tangentborfet och inte sudda.
Gick ju ganska bra det där.
December 10, 2002
som det står i topic så ska ni skriva utan att kolla på tangentbordet och inte sudda
gick ju ganska bra =)
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
2 Guest(s)