November 27, 2002
halloj
mitt problem: låtsasfarsan säger att araber (eller personer som han anser prata arabiska) dumpar sopor i källarn, han kom på då den klippska iden att leta upp en tabell över arabiska tecken (bokstäver?) som visar den svenska motsvariga bokstaven, och tänkte på nått sätt skriva ihopp nått fyndigt på svenska och byta ut bokstäverna mot den arabiska motsvarigheten.
Jag anser att det han skapar snarare är ett chiffer än något språk som någon förstår. har vi nån liten linguist ibland oss som kan reda ut röran 😉
August 23, 2001
kan detta vara något?
November 27, 2002
Mind wrote: varför inte fråga nån arab att översätta texten ?
Du går i skolan, måste ju känna nån arab.
1. Det är lördag (ev. skola stängt)
2. Går inte i skolan
3. Jag vill inte ha nån översättning av "ge fan i att dumpa sopor i källarn", det jag undrar är kort och gott: Kan man med hjälp utav en tabell (se ovan/nedan "Bjornsson") direkt översätta ett svenskt ord bokstav för bokstav till nått som en arab som behärskar det svenksa ordet ifråga förstår?
Föresten, du bor ju i Rinkeby kan du inte bara fråga en åt mig? doh!
Bjornsson wrote: kan detta vara något?
Japp! det var något liknande som han hitta också.
Så vitt jag vet lär sig araberna lika lite om det europeiska a:ets motsvarighet på arabiska som vi gör det vårt a:s motsvarighet på arabiska i skolan... om ni fattar 😉
November 27, 2002
p4zz wrote: Bokstäverna ser inte ut som dom gör när dom är ensamma.
När man skriver ihop bokstäverna så ändrar dom utseende.Vad är det du vill skriva? Kan skriva det åt dig.
ok. men säg att man kombinerar de tre första tecknena i serien som Bjornsson posta, ser en som kan arabiska då "ordet" "abt", eller något annat?
May 29, 2001
Kolla här istället:
[ http://www.interflora.se / Skicka en blomma istället för att lära dig svära. Dessutom är siten som var länkad här förut en dålig site som försöker installera spyware ]
June 23, 2002
squarepusher wrote: Kolla här istället:
http://www.interflora.se
Haha, rolig sida.
*Skriva saker till polare* :D/
2 Guest(s)