November 27, 2003
Knaggen wrote: :cy:
Inser att mina dagar är räknade... men det är era också...
Att vara en gamling är helt ok, då har man ju överlevt vårt
utbildningssystem så att vi får mat, vård och systembolag.Nu hoppas jag bara att Ni också får sitta på ett hem där era
ungar "tvingat" in er... där Ni utgör ett kolli ingen vill hälsa
på... tur att vi fått internet glin...Så att vi får terra er me dumma frågor och få dumma svar!
Gamlingen *blink
Ser efter min föräldrar mer eller mindre redan, även om de sköter sig själva i stort sett och de lär knappast acceptera ett hem och jag tänker inte tvinga någon heller 😉
EDIT: stava ffs
//Andreas
March 10, 2002
Mean Machine wrote: 195. 😉
Och jag var väl värd runt 30 på sin höjd, iom att jag bara satt och slappade konstant, missade typ en dag i skolan per vecka, men lärarna sa "du kan så mycket bättre" (vilket jag även vet att jag kan), så det blev 195. 🙂
Äsch, högstadiet kan man bara softa igenom. Behöver knappt lyfta ett finger där. Gjorde precis som dig och slappa mig igenom, borta två dagar i veckan osv. Dock straffar det sig nu. Har knappt någon motivation. :<
December 5, 2002
Gick ut högstadiet med 180 eller 185 poäng, hade nog närmre 270 poäng i 8:an men sen gick det utför...
Hade IG i bla hemkunskap
Ligger på 16-17 efter två år på gymnasiet, är lite mer motiverad nu när man läser saker som man faktiskt tycker är ganska kul och känner att man kan ha nytta av.
July 11, 2002
Högstaidet hade jag exakt 245poäng, behövde bara 60p på att komma in på min skämt linje.
I Gymnasiet så snittar jag på 16.8, dock är jag väldigt missnöjd med årets betyg då jag sänkte mig rejölt från 17.9 till 16.8. Ska dock överklaga massa ämnen...
Samt kämpa järnet i skolan iår.
Högskoleprovet kommer snart 🙂
MrWeize: Vad ska du komma in på? Läkare, teknisk fysik med Ogre?
March 14, 2004
obelix wrote: kan någon vänlig själ förklara hur poängsystemet funkar, det var enklare med 1-5 systemet.
Skrev detta i början av tråden
skinner wrote: Man läser 16 - 18 ämnen. Man får betyg i varje. 10 för ett G, 15 för ett VG och 20 för ett MVG. Men man får bara räkna 16 ämnen (då inte alla läser språk) så om du läser för många så räknas 1 eller 2 ämnen bort som du har haft lägst betyg i. Så om man har G i alla ämnen så har man 160p om man har Vg i alla så har man 240p och har man MVG i alla så har men 320p. Har du 250p eller mer så kommer du troligtvis in på alla linjer förutom Frisör och IB. Medeln ligger på runt 220p.
Hade 250p exakt (7 MVG:n 7x20=140p, 4 VG:n 4x15=60 + 6 G:n 6x10=60 =260p. Läste tyska vilket gör att jag läste ett ämne för mycket. Jag måste allså räkna bort ett. Hade inget IG så jag får räkna bort ett G totalt allså 250p
2 Guest(s)