October 18, 2004
NU har 2 nya datorer hamnat här hemma...
intel p4 3,8 ghz
2gb ram..( ska kollla upp vad för ram senare )
x850xt pci-e
500gb hdd ( tror jag, ej 100% )
Dvd-rom osv ...
Känns rätt ok 🙂
plus en 19 " tft, och en 20 " tft ...
Edit
Ska köra test sen.. fick dom igår kväll så inte hunnit det än.
Men testerna blir oklockat...
Rättade lite tabbar i texten...
December 27, 2003
hem-pc.... har nog inte haft en enda bra upplevelse med dom, alltid försenade, sega osv. ex. min morsa har en gamal hem-pc, IBM Netvista tror jag den heter, P4 2,0Ghz, 512Mb RAM, GeForce 3 Ti200. Kan man spela spel på den? NEJ! Inte ens gamalt ruttet CS, allt laggar skit (med nya drivisar mm.)
October 18, 2004
Xenomorphed wrote: hem-pc.... har nog inte haft en enda bra upplevelse med dom, alltid försenade, sega osv. ex. min morsa har en gamal hem-pc, IBM Netvista tror jag den heter, P4 2,0Ghz, 512Mb RAM, GeForce 3 Ti200. Kan man spela spel på den? NEJ! Inte ens gamalt ruttet CS, allt laggar skit (med nya drivisar mm.)
Lite försenade var dom ju iof...
Men ändå... den som väntar på nått gott....
Dom duger ju ett tag 😀
Synd bara att det är intel.... gillar dom inte egentligen 😛
January 22, 2002
Får väll skryta lite jag med då om burken som jag får hem snart genom hem-pc =).
A64 4000+
2gb Ram (pc3200, fan vet vilket märke dock =))
500gb hårddisk (2*250 SATA)
2st 256meg 6800GT (SLI)
DVD-brännare
20" TFT
+lite annat kul
E sugen som fan på att den ska dyka upp nu! =)
December 29, 2003
Är det märkesdatorer? Isåfall inte så lätt att klocka kanske, brukar ju ha rätt snåla bios. Sen så brukar det vara vanliga standardminnen i hem-pc paketen. Sitter knappast nåt värstingminne med 2-2-2-5 timings.
För övrigt så blir den väl ändå knäckt av ett gäng amd64 burkar.
December 31, 2002
Hans-Erik wrote: Jag får också en likadan, fast med en 32" LCD-Skärm.. 😉
Är det inte en 30"? 32":aren fick de väl inte sälja pga av någon tunergrej som jag förstod det?
Spinnjonte wrote: Är det märkesdatorer? Isåfall inte så lätt att klocka kanske, brukar ju ha rätt snåla bios. Sen så brukar det vara vanliga standardminnen i hem-pc paketen. Sitter knappast nåt värstingminne med 2-2-2-5 timings.
För övrigt så blir den väl ändå knäckt av ett gäng amd64 burkar.
Pessimisten nr.1? 🙂 I förra hempc-erbjudandet från Nicator som vi fick (Fujitsu Siemen datorer) så dick det att klocka.
EDIT: Tog bort dubbelpost
February 26, 2002
Huruvida den blir knäckt av en AMD 64 eller ej är ointressant då de faktiskt kostar väldigt lite.
Morsan får sin nya i Maj det är en 3.8Ghz,1,5Gb ram,3*250Gb hd,850xt, 20"tft.
Hon betalar räkningar och spelar snes emulator... världen är orättvis men jag lobbar för at tjag får ta den istället så får hon en lämpligare av mig, upplösning följer
1 Guest(s)