July 29, 2003
Tobi-Wan kenobi wrote: [quote=Hans-Erik]Jag får också en likadan, fast med en 32" LCD-Skärm.. 😉
Är det inte en 30"? 32":aren fick de väl inte sälja pga av någon tunergrej som jag förstod det?
Spinnjonte wrote: Är det märkesdatorer? Isåfall inte så lätt att klocka kanske, brukar ju ha rätt snåla bios. Sen så brukar det vara vanliga standardminnen i hem-pc paketen. Sitter knappast nåt värstingminne med 2-2-2-5 timings.
För övrigt så blir den väl ändå knäckt av ett gäng amd64 burkar.
Pessimisten nr.1? 🙂 I förra hempc-erbjudandet från Nicator som vi fick (Fujitsu Siemen datorer) så dick det att klocka.
EDIT: Tog bort dubbelpost
Äsh, det lät bättre med 32.. 😉
February 16, 2004
Delph1 wrote: [quote=Vitamin-C]andående ramminnet så tar windows upp ~2.5 gb när allt är uppdaterat så om man har 3 gb så kan man ju botta upp allt därifrån
Ska du installera Windows i ram-minnet? 😮
//Andreas
Ramdisk. Iställer för hårddskiva sitter allt i minnet ifall du skulle ha så så skulle det gå jättesnabbt att leka på datorn.
Som med tunga grafiska saker så kan man ha en ramdisk (virtuel disk i minnet) att lagra bilderna i då man jobbar så går det mycket snabbare.
November 27, 2003
Pojo wrote: [quote=Delph1][quote=Vitamin-C]andående ramminnet så tar windows upp ~2.5 gb när allt är uppdaterat så om man har 3 gb så kan man ju botta upp allt därifrån
//Andreas
Ramdisk. Iställer för hårddskiva sitter allt i minnet ifall du skulle ha så så skulle det gå jättesnabbt att leka på datorn.
Som med tunga grafiska saker så kan man ha en ramdisk (virtuel disk i minnet) att lagra bilderna i då man jobbar så går det mycket snabbare.
Jo, men detta är ju knappast smidigt på en desktop.
//Andreas
February 16, 2004
Delph1 wrote: [quote=Pojo][quote=Delph1][quote=Vitamin-C]andående ramminnet så tar windows upp ~2.5 gb när allt är uppdaterat så om man har 3 gb så kan man ju botta upp allt därifrån
//Andreas
Jo, men detta är ju knappast smidigt på en desktop.
//Andreas
Varför inte?
November 27, 2003
Pojo wrote: Varför inte?
Dyrt med mycket minne först och främst. Om du dessutom vill ha program och spel installerade så måste ju antingen införskaffa en hlevetes mängd med minne eller installera dessa på hårddisken och köra dom därifrån.
Så vitt jag vet så kräver även moderna spel en hel del RAM.
Väldigt osmidigt i min mening.
//Andreas
February 16, 2004
Delph1 wrote: [quote=Pojo]Varför inte?
Dyrt med mycket minne först och främst. Om du dessutom vill ha program och spel installerade så måste ju antingen införskaffa en hlevetes mängd med minne eller installera dessa på hårddisken och köra dom därifrån.
Så vitt jag vet så kräver även moderna spel en hel del RAM.
Väldigt osmidigt i min mening.
//Andreas
Man har nog hårddisk ändå men man har det som behövs mest minnet för att det ska bli snabbare.
Man kan köpa färdig monterad och installerad dator också varför gör inte alla det?
3 Guest(s)