November 25, 2003
http://www.aftonbladet.se/vss/.....09,00.html
=; :banghead: :spy: :bash: :gunsfire: :burn:
Tycker det här är den dummaste lösningen på spam-problemet jag någonsin hört.
[/url]
November 25, 2003
Jag skulle inte betala ett öre för att slippa spam.
Till att börja med finns det många gratis antispam-program, och för det andra: tänk er att man sitter i Pine -> hur svårt är det att trycka på D framför ett mail med subject "ENLARGE YOUR PENIS!"?
Visst, får man tio meg asiatisk bajsporr rakt ner i inboxen varje dag så kan det kanske framstå som en bra lösning, men man kan ju försöka blocka avsändare/skaffa spamskydd till att börja med.
January 6, 2002
JO, men vem ska man bestämma vad det är för matematiskt problem som ska lösas? Det kan ju inte vara klienten iaf, för det är ju bara att skriva ett eget mailprogram, likadant med server alt använda vanlig gammal i alla fall. ALLA måste ju isf gå över till ett helt nytt sytem. Vilket skulle bli så dyrt att ingen skulle göra det iaf.
jag tror vi är fast i spam-träsket, och tyvärr så kommer det nog att vara så en lång tid framöver.
March 20, 2003
GardenGnome wrote: Jag skulle inte betala ett öre för att slippa spam.
Till att börja med finns det många gratis antispam-program, och för det andra: tänk er att man sitter i Pine -> hur svårt är det att trycka på D framför ett mail med subject "ENLARGE YOUR PENIS!"?
Visst, får man tio meg asiatisk bajsporr rakt ner i inboxen varje dag så kan det kanske framstå som en bra lösning, men man kan ju försöka blocka avsändare/skaffa spamskydd till att börja med.
Pine är ett skitprog som ingen normal användare använder.
June 30, 2003
I kostnaden för mitt internet abonnemang ingår e-post mm.
Och givetvis,så om bolagen kan lura hela befolkningen genom
hjärntvätta dessa med, en massiv reklamkapanj för att " motivera" för att ta ut en kostand per e-post som ett vanligt brev,genom att "skylla" på spam.
Så jag räknar med att detta snart skall ske,då befolkningen har blivit allt mer beroende av internet.Det är som med elen och bostaden, priset är
enbart satt efter ur mycket man kan pressa folk på pengar.
Det finns andra sätt att begränsa spam så detta är bara början
till att ta ut en vinst per sänt e-brev.
November 25, 2003
Pim_ wrote: [quote=GardenGnome]Jag skulle inte betala ett öre för att slippa spam.
Vad använder en "normal användare" för program då?
March 20, 2003
GardenGnome wrote: [quote=Pim_][quote=GardenGnome]Jag skulle inte betala ett öre för att slippa spam.
Outlook eller webbaserad mail, jag har aldrig stött på Pine utanför Chalmers, har du?
November 25, 2003
Pim_ wrote: [quote=GardenGnome][quote=Pim_][quote=GardenGnome]Jag skulle inte betala ett öre för att slippa spam.
Outlook eller web-baserad mail, jag har aldrig stött på Pine utanför Chalmers, har du?
Jag tycker att Outlook är mycket "segare" att använda.
Använder själv pine till min privata mail och jag känner andra som gör det.
November 25, 2003
Pim_ wrote: För oss med datorer >500Mhz kan man aktivera mäktiga "grafiska" applikationer utan märkbara prestandaförluster, visst dos hade sin storhetstid men det känns som man kan börja släppa det nu.
Insinuerar du att jag har en dålig dator? Va?!
Med "segare" menar jag att det är mycket mer omständigt. Hålla på och slänga upp nya fönster och skit. Tycker att pine är så oerhört enkelt men ändå funktionellt. Men smaken är som baken, jag lär knappast byta tillbaka till outlook, och du lär knappast byta till pine.
March 20, 2003
GardenGnome wrote: [quote=Pim_]För oss med datorer >500Mhz kan man aktivera mäktiga "grafiska" applikationer utan märkbara prestandaförluster, visst dos hade sin storhetstid men det känns som man kan börja släppa det nu.
För att lägga mig på samma nivå...
LOL
November 25, 2003
Pim_ wrote: [quote=GardenGnome][quote=Pim_]För oss med datorer >500Mhz kan man aktivera mäktiga "grafiska" applikationer utan märkbara prestandaförluster, visst dos hade sin storhetstid men det känns som man kan börja släppa det nu.
För att lägga mig på samma nivå...
LOL
Nu var jag ju ironisk, men det kanske du också var? 🙄
February 16, 2004
Jag får inget spam men jag ger inte ut den till "sign up for free live sex" heller hälften va spammet är väl tror det har konstaterats förr att det är reklam de prenumerar på men som de inte kan ta bort genom att klicka på länken utan bara inte läser det och sen tycker det är spam.
2 Guest(s)