August 12, 2003
http://www.aftonbladet.se/it/0.....tes200.jpg
Hahaha, vad ful han är.
Kommer burken att stanna upp då man skickar mail eller?
July 27, 2002
ruski2 wrote: http://www.aftonbladet.se/it/0.....tes200.jpg
Hahaha, vad ful han är.Kommer burken att stanna upp då man skickar mail eller?
Han är rik, man behöver inte se bra ut då.
October 9, 2003
Problemet ligger tidigare;
Att ens FÅ skiten är det man vill ha bort, det ska inte få finnas folk eller misskonfiggade maskiner som utnyttjas för Spam. Visst, klart man kan ta Delete, men jag får ju hem skiten till mitt konto eller server, DÄR är problemet. Det ska inte ens komma dit! Aldrig!
Ps; Pine är fullt OK, ruskigt mycket snabbre och smidigare än Outlook/annat om man gör det man tänkt att göra med det, dvs skicka Mail. Animerade Gem o sånt behövs inte, kört Pine sen..92? vet inte.
LightX01 wrote: Spambayes är ett bra plug-in till Outlook för att slippa spam, märks knappt att man får spam med det programmet.
February 21, 2003
Pim_ wrote: [quote=GardenGnome][quote=Pim_][quote=GardenGnome]Jag skulle inte betala ett öre för att slippa spam.
Till att börja med finns det många gratis antispam-program, och för det andra: tänk er att man sitter i Pine -> hur svårt är det att trycka på D framför ett mail med subject "ENLARGE YOUR PENIS!"?
Visst, får man tio meg asiatisk bajsporr rakt ner i inboxen varje dag så kan det kanske framstå som en bra lösning, men man kan ju försöka blocka avsändare/skaffa spamskydd till att börja med.
Pine är ett skitprog som ingen normal användare använder.
Vad använder en "normal användare" för program då?
Outlook eller webbaserad mail, jag har aldrig stött på Pine utanför Chalmers, har du?
WORD! [Image Can Not Be Found]
Pine är en F-fetisch liksom det finns en massa tragiska människor i DD som blir kåta av att programmera om Emacs.
(GardenGnome förstår )
May 8, 2001
Schmutziger wrote: JO, men vem ska man bestämma vad det är för matematiskt problem som ska lösas? Det kan ju inte vara klienten iaf, för det är ju bara att skriva ett eget mailprogram, likadant med server alt använda vanlig gammal i alla fall. ALLA måste ju isf gå över till ett helt nytt sytem. Vilket skulle bli så dyrt att ingen skulle göra det iaf.
jag tror vi är fast i spam-träsket, och tyvärr så kommer det nog att vara så en lång tid framöver.
Skulle gissa att idén går ut på att SMTP-servern kräver att klienten som vill skicka ett mail svarar på en "fråga" som server skickar tillbaka när klienten vill skicka sitt mail.
Klient: Jag vill skicka ett mail
Server: Ok, räkna ut x och skicka svaret tillsammans med ditt mail
Klient: Räknar ut svaret och skickar detta tillsammans med mailet
Vad som ska beräknas är nog upp till servern gissar jag (måste ju kunna anpassas till att datorerna blir allt snabbare)
Jag tycker att detta låter som en mkt bra idé. Skickar man ett mail och det krävs en beräkning som görs i bakgrunden och tar några sekunder så kommer man ju inte ens att märka detta. (Antar att denna process kommer att köras med låg prioritet så att inte datorn känns seg under dessa sekunder)
Som någon "gissade", att det är klienten som skulle "tvinga" skickaren att beräkna något ser jag som föga troligt pga av sin orimlighet.
Jag tror hellre inte att införandet av detta skulle behöva ta alltför lång tid, som det är redan idag så krävs det ju ofta att man har konto på en SMTP-server för att skicka mail via denna. Detta nya skydd gäller nog framförallt de servrar som är "öppna". Däremot så skulle det ta väldigt lång tid om ALLA servrar skulle behöva använda denna teknik.
Jag har ingen aning om något att ovanstående stämmer dock...
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
June 23, 2002
Inte en jävla chans att jag betalar för mail, då jag inte ens har nåt problem med spampost. Fattar inte vad ni gör med era mailadresser för att få så mycket skräppost, jag hade kanske problem med det när jag var mindre och man regga sig på diverse spelsidor och sånt crap.
Jag har då inget problem med spammen längre och jag tänker fan heller betala för det när jag inte ens har något problem med det.
Nej det var tamefanimig en bland dem sämsta lösningar jag sett. Och sen inser Microsoft att dem får en chans att tjäna in en jävla massa pengar på det här nu.
November 25, 2003
Ogrebeast wrote: [quote=Pim_][quote=GardenGnome][quote=Pim_][quote=GardenGnome]Jag skulle inte betala ett öre för att slippa spam.
Till att börja med finns det många gratis antispam-program, och för det andra: tänk er att man sitter i Pine -> hur svårt är det att trycka på D framför ett mail med subject "ENLARGE YOUR PENIS!"?
Visst, får man tio meg asiatisk bajsporr rakt ner i inboxen varje dag så kan det kanske framstå som en bra lösning, men man kan ju försöka blocka avsändare/skaffa spamskydd till att börja med.
Pine är ett skitprog som ingen normal användare använder.
Vad använder en "normal användare" för program då?
Outlook eller webbaserad mail, jag har aldrig stött på Pine utanför Chalmers, har du?
WORD! [Image Can Not Be Found]
Pine är en F-fetisch liksom det finns en massa tragiska människor i DD som blir kåta av att programmera om Emacs.
(GardenGnome förstår )
Vill bara klargöra en sak; jag avskyr emacs. 8)
1 Guest(s)