September 15, 2003
dåren wrote: [quote=Delph1][quote=MULLVADEN]ehm. Ni som skriver Nej, av ett antal olika skäl.. Motivera...
Tänker inte slåss för ett land/en stat som gett mig ett inskränkt/trångsynt bemötande och sedan dessutom är uselt på att ställa upp för sitt folk.
//Andreas
Så du skulle hellre lyda under t.ex. en kommunistisk diktator?
Lite sent ute va? Det är väl snarare mer troligt att vi blir invaderade av USA inom en snar framtid när de fullbordat även den kosmetiska transformationen till en fascistisk stat (i praktiken har det med få temporära undantag alltid styrts av en elits - inte folkets - intressen, vilket per definition kvalificerar landet till en fascistisk stat).
Men tills dess kan vi väl oroa oss för en stadskupp i skymundan, likt den som möjligen skedde en februarinatt 1986 ( http://www.skog.de/svpalme1.htm ) 😉 Demokratier störtas ju med fördel genom en kovert (<-svenglish) statskupp, om man som upphovsman till den påstås stå för humanitära och demokratiska ideal ( http://www.mediamonitors.net/mosaddeq13.html ).
Men vi har eg. inget att oroa oss för med politiker som okritiskt går i usa's ledband, och med en säkerhetspolis som sätter amerikanska intressen före svenska. När moderaterna sedan kommer till makten och genomför ytterligare avregleringar och privatiseringar vilket underlättar för amerikanerna att knipa ägarkontroll över vitala samhällsfunktioner och utöva vilken politisk och ekonomisk makt över det svenska samhället som helst, så är vi ju faktiskt en fullfjädrad amerikansk kolloni, och då kan vi sova riktigt gott.
Viva el fascismo! Fascism är inte så illa ändå. Som medborgare i en fascistisk stat (och speciellt den amerikanska med sin starkt religiösa doktrin) slipper du tänka, och då upphör den existentiella ångest som de stackars satar med ett fritt sinne i en demokrati måste genomlida. Härligt.
Dessutom kommer ett par hundra år av amerikansk hegemoni att sätta sina evolutionära spår på mänskligheten på samma sätt som andra perioder i vår historia av totalitära styrelseskick gjort, och slå ett slag för beundransvärda egenskaper såsom konformism, okritisk acceptans, passivitet gentemot överhöghet och brutalitet gentemot underordnade, oförmågan att se helheter, en ökad förmåga att uppgå i masspsykotisk hysteri, en större mottaglighet för manipulation, propaganda, hjärntvätt,osv.
Det blir ännu en guldålder för den oundvikliga utvecklingen mot den perfekta underkastade människan - homo conformimus.
Och förstås för utvecklingen av den elit som ser den stora massan som de sinneslösa verktyg de så villigt låter sig utnyttjas som - homo psykopatikus.
Muahahahaaaaa!!!
October 18, 2004
November 27, 2003
dreamweaver wrote: [quote=Delph1][quote=MULLVADEN]ehm. Ni som skriver Nej, av ett antal olika skäl.. Motivera...
Tänker inte slåss för ett land/en stat som gett mig ett inskränkt/trångsynt bemötande och sedan dessutom är uselt på att ställa upp för sitt folk.
//Andreas
Och det bemöter du genom att göra likadant? Good one!
Missade du vad jag skrev i första raden? Ser mig inte som svensk...
EDIT:
dåren wrote: Så du skulle hellre lyda under t.ex. en kommunistisk diktator?
Skulle lämna landet troligen.
//Andreas
May 1, 2005
Delph1 wrote: Missade du vad jag skrev i första raden? Ser mig inte som svensk...
Bara för att du skriver "ett land" istället för "mitt land" så betyder inte det per definiton "ett annat land än mitt sanna land" 🙄
För att inte fastna i en diskussion i svenska språket som är OT, och återgå, så köper jag ditt argument att inte försvara Sverige isf. Känner man sig inte fullt ut hemma här och kanske saknar känsla av samhörighet med övriga befolkningen så är det ju grönt att åka "hem".
February 4, 2003
Hade självklart försvarat mitt land. Kan även tänka mig försvara Sverige indirekt via utlandstjänst. Har till och med anmält intresse för utlandstjänst. Om jag inte hade varit "vänligt inställd" till utlandstjänst så hade jag inte kommit in på den lumpen-utbildning som jag valt.
För övrigt så hade jag varit stolt om jag hade varit Delph1. Tjeckisk medborgare. Inte fyskam. Era brudar ser ofta helt fantastiskt bra ut! Ouch alltså. Jag har varit där en gång. Och fasen alltså! Jag tycker de ser grymt läckra ut!
Så hade flytt hem jag med =)
March 10, 2002
davidhellmyrs wrote:
För övrigt så hade jag varit stolt om jag hade varit Delph1. Tjeckisk medborgare. Inte fyskam. Era brudar ser ofta helt fantastiskt bra ut! Ouch alltså. Jag har varit där en gång. Och fasen alltså! Jag tycker de ser grymt läckra ut!Så hade flytt hem jag med =)
Det är inte det bästa. Det är ölen. 😉
January 12, 2004
Extatic wrote: ja, det skulle jag.
Obelix: Jag vet inte hur många gånger du bett mig att, "utveckla". Nu ber jag dig om samma sak. Varför skulle du inte försvara sverige?
Dels så har jag krass fysik pga av nåt fel i ryggen.
dels så skulle jag hamna på ett sjukhus pga min utbildning.
1 Guest(s)