Skulle du kunna tänka dig att rösta på FI?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Skulle du kunna tänka dig att rösta på FI?
skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 4, 2005 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle du kunna tänka dig att rösta på feministiskt initiativ i ett riksdagsval?

Motivera varför samt vilket parti du sympatiserar med (om du kan tänka dig att rösta på FI så skriv vilket parti du sympatiserade med innan).

Jag är inte röstberättigade än men om jag fick rösta så skulle det inte bli på FI i alla fall. Anser inte att "kvinno kollektivisering" är rätt väg till ett jämlikare Sverige. Dessutom så är partiet vänstervridet. Hon i feministiskt initsativ som kallade sig folkpartist ljög ju så det knakade om det. Hon sade ju till svt:s politiske komentator att hon röstade på vänsterpartiet i riksdagsvalet.

Jag är förövrigt passiv medlem i MUF.

Nord
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 661
868618
April 4, 2005 - 8:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Moderat, nej det skulle jag inte tänka mig att göra för att jag inte känner för att driva en sådan politik.

Det enda skulle vara för att driva socialdemokraterna ut regeringen, men de flesta kvinnor där är redan socialdemokrater eller vänstrare så jag tror nog jag håller mig på min kant.

"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain

skinner
Member
Medlem
868619
April 4, 2005 - 8:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Gärna en motivering från er som har rösta kanske! Skulle vara kul att höra eran åsikt.

dåren
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 306
868620
April 4, 2005 - 8:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Är aktiv i KD så nej absolut inte.

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
868621
April 4, 2005 - 8:15 pm
sp_Permalink sp_Print

NEJ... absolut inte!!

Problemet med feminister är att dom faktist inte förstår att dom får "skylla sig själva" och att dom egentligen har det jävligt bra!
Tyvärr är feminister inte uter efter jämdställhet utan dom vill ha det bättre...
ex:

1. Jag anser att lämpligaste personen skall ha jobbet och betalt efter det.
Som vi alla vet, sitter inte chefen eller vad det nu är under anställningsintervjun och försöker ge än mera betalt än man själv krävt.
Bara för att tjejerna inte ligger på och ställer lite högre krav på lönen ska man inte börja tjata om att killarna har det bättre.

2. Tjejer går in gratis på krogen och behöver heller inte ha samma ålder som killarna.. "tjejer är mognare".. my eye heller.
Är ju oftare man ser tjejerna bete sig som idioter än killarna (om man bara går på ålder/mognad)
hade varit bra drag på schyman om alla killar fick gå in gratis och tjejerna betala 100:- +

3. Vettiga tjejer klagar inte. Som någon sa: "Det är bara dom fula som säger att insidan räknas" tyvärr stämmer nog det på feministerna...
Bara dom dåliga tjejerna som inte orkar ta tag i saker som klagar på killarna i hopp om att dom skall se bättre ut.

En tjej har ju alla fördelar i mån om regler/lagar på sin sida!

FonzzziE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1329
868622
April 4, 2005 - 8:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej fyfan. speciellt inte när det i grund o botten är ett komunistiskt parti! de här landet behöver verkligen lite blått styre!

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
868624
April 4, 2005 - 8:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej verkligen inte..
Tycker det verkar som om feministerna inte vill ha jämnställdhet utan att kvinnorna ska det bättre än männen, så skulle de få makten kommer det blir tvärt om motför vad som sägs nu, att män har det mycket bättre än kvinnor..

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
868626
April 4, 2005 - 8:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Svarade kanske eftersom jag vet för lite om vad dom står för.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
868632
April 4, 2005 - 8:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Partipolitiskt är jag moderat, och jag skulle aldrig någonsin få en så dum idé som att rösta på FI eller något annat vänsterstinkande.

EliXyR
Member
Medlem
Forum Posts: 2588
868638
April 4, 2005 - 8:35 pm
sp_Permalink sp_Print

0 JA haha 😀

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
868653
April 4, 2005 - 8:53 pm
sp_Permalink sp_Print

FI har starkt stöd här ser jag... för att uppnå jämnställdhet måste vi bli av med alla gaphalsfemenister från maktpositionerna, den absoluta jämnställdheten uppnås när folk slutar titta på andras kön för att avgöra om dom är lämpliga för en viss befattning.. så länge vi stirrar oss blinda på att antinegn trycka fram kvinnor eller försvara män så kommer det att vara en klyfta, sluta se till kön å börja se till kompetens.. ta det militära tex. känner många killar som har haft högre betyg och längre utbildning fler rekomendationer men ändå nekats plats i utlandsmissionerna till fördel för kvinnor, skicka inte ner folk som inte är lika erfarna bara för att jämna ut könskvoterna det är farligt för både dem och alla runt dem...

skinner
Member
Medlem
868657
April 4, 2005 - 8:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Johan Nicklasson wrote: FI har starkt stöd här ser jag... för att uppnå jämnställdhet måste vi bli av med alla gaphalsfemenister från maktpositionerna, den absoluta jämnställdheten uppnås när folk slutar titta på andras kön för att avgöra om dom är lämpliga för en viss befattning.. så länge vi stirrar oss blinda på att antinegn trycka fram kvinnor eller försvara män så kommer det att vara en klyfta, sluta se till kön å börja se till kompetens.. ta det militära tex. känner många killar som har haft högre betyg och längre utbildning fler rekomendationer men ändå nekats plats i utlandsmissionerna till fördel för kvinnor, skicka inte ner folk som inte är lika erfarna bara för att jämna ut könskvoterna det är farligt för både dem och alla runt dem...

Det är ett tydligt mål från sossarna att kvinnorna går före i det nilitära. Om en kille och en tjej söker till en militär tjänst och det finns en plats då ska tjejen automatiskt få platsen.

Ska tillägga att jag har inget emot kvinnor i det militära tvärt om. Jag tycker att det är super kul. Men när dom ska börja favoriseras när det gäller förtur så blir jag sur.

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
868659
April 4, 2005 - 8:59 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner precis.. "omvänd" diskriminering.. ta den som är lämpligast oavsett kön å dom ska ha samma lön ... (det har dom i det militära) .. dom behöver oxå mer omfattande tester innan utlandstjänst där det mer framgår vilken lämplighet det man har när det kommer till förhandlinga/diplomati och sånna saker..

ren
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 833
868667
April 4, 2005 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle tänka mig att lägga ner det där med att rösta helt och hållet och ett feministparti är inte ett part som skulle få mig att byta inställning.

Lukas
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1132
868689
April 4, 2005 - 9:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag valde "kanske" av samma anledning som Obelix, jag vet inte tillräckligt om "partiet" ännu, om man nu kan kalla det för ett sådant, de har ju inte ens något partiprogram ännu.

Det lutar ändå åt ”Nej” då jag anser att "feminism" inte är en nödvändighet för ett jämlikt samhälle. Jag tror att man kan uppnå jämlikhet utan att göra det i "feminismens" namn. Sen är jag väldigt svag för enfrågepartier rent generellt.

Men eftersom feminism är en så skrev benämning så skulle folk nog lätt kunna säga att jag är feminist, jag står ju för ett jämlikt samhälle, och där innefattas även kvinnornas lika värde. Men feminist, det är jag ej.

Jag måste bara få kommentera supernovas inlägg (särskilt punkt nr 2):
Snälla någon, det här handlar inte om att tjejer får gå in gratis på krogen eller kanske lanet (något som jag visserligen tycker är GROVT fel). Det handlar om att tjejer får längre lön för precis samma arbete, ibland också även med högre yrkesutbildning, och nej, det beror inte på att de är "fega" vid löneförhandlingen. DET finns färre kvinnliga chefer, egenföretagare, politiker, färre kvinnliga kommunalpolitiker. Kvinnor får lägre lön i stort sett alla yrkeskategorier, även i dem som inte är fysiskt krävande. Punkt.

Men om du tror att det handlar om krogen och att någon pubertal fjortis får gå före i kön, eller slipper betala. Rösta då på gratis öl-partiet eller något liknande.

Feminister som kallar sig feminister är dumma.

räkan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 327
868694
April 4, 2005 - 9:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Aldrig. Orkar inte motivera mig nu. Feminister har knappast visat sig vettiga...

Elementet: A64 3000+ - DFI LanParty nF4 UT SLi-D - 2X512MB Speed Premium BH-5 - Powercolor X850XT PE - 200GB Seagate - 80GB Seagate - Vattenkylt

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
868696
April 4, 2005 - 9:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Lucascool: " .. Men eftersom feminism är en så skrev benämning så skulle folk nog lätt kunna säga att jag är feminist, jag står ju för ett jämlikt samhälle, och där innefattas även kvinnornas lika värde. Men feminist, det är jag ej. .."

ungefär så sa jag till gaphalsfemenisterna i min gamla gymnasieklass men dom fattade inte att man kan stå för jämstäldhet utan att kalla sig femenist, bara ordet femenist lägger ju all tyngd på kvinnan å det är ju balans vi vill ha inte övervikt å något håll... men men dom ska väl växa upp å mogna nån dag dom mä..

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
868700
April 4, 2005 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe, jag är för nuvarande passiv röstare.

Men ett parti med gudrun gnällkärring schyman i spetsen skulle jag fan aldrig rösta på.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
868702
April 4, 2005 - 10:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan inte tänka mej att rösta på ett parti som i stora drag bara för fram en fråga..
VP är det som gäller för mej, arbetarbarn som man är..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
868707
April 4, 2005 - 10:17 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: Men ett parti med gudrun gnällkärring schyman i spetsen skulle jag fan aldrig rösta på.

muwahahaha!! så sant!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 546
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL