February 17, 2004
Ja då var det dags för en ganska omdebaterad fråga, som jag tycker är relevant/intressant. Jag går i dom tankarna titt som tätt så det kan vara intressant och se hur andra ser på saken. Det gäller alltså plastikoperationer och hur ni ställer er till detta. En del tycker att det borde förbjudas (gud har skapat människan och vi har inte rätt att förändra utseendet) andra tycker det är helt OK. Vad tycker ni om saken och skulle det vara ett alternativ för er eller absolut INTE? Vad tycker ni om folk som genomgår en plastikoperation?
Vad gäller mig så har jag på G en hudbehandling för mina acneärr (inte så allvarliga men ändå). En mindre omfattande behandling i jämförelse med plastikkirurgi. Ange gärna om ni skulle tänka er en behandling eller operation eller om ni redan har utfört en sådan.
OBS Missade att ta med ett alternativ :P: Nej aldrig, men har inget emot plastikoperationer. Ange #5 i inlägget om du tycker så.
/Dani
February 12, 2003
Jag har inget emot det, dock inget jag lägger pengar på. Anser mig helt ärligt vara snygg nog för tillfället.
Däremot är det faktiskt bra att det finns plastikkirurgi, min kusin blev knivhuggen i ansiktet för många år sen, sen fick hon gå under kniven. Efter det såg hon helt normal ut, och i sådana fall är det i mina ögon självklart att det ska finnas.
Dessutom finns ingen gud som har skapat människan, det är jag helt övertygad om.
Men som sagt, jag själv skulle knappast göra något sånt, om någon inte fick för sig att hälla lite syra i ansiktet på mig (hela ansikten är svåra att återställa, men delar...).
July 14, 2003
Nja, jag tycker nog att jag duger som jag är, men däremot har jag absolut inget emot att andra gör det, vill man göra det tycker jag att det är bra att det går! Om jag inte var nöjd med mitt utseende skulle jag absolut kunna tänka mig att plastikoperera mig.
ps. Har inget emot silikonbröst heller 🙂
November 22, 2001
Tycker det är bra ur en medicinsk synvinkel, dvs återställa vanskapta människor.
Men jag tycker det är fånigt med alla dessa silikonmänniskor som opererar sig för att se likadana ut.
Inte fel, de får göra som de vill. Men inget jag skulle lägga pengar på.
Enda plastiskoperationen jag skulle tänka mig att göra är att återställa mina brutna ben (ett i handen och nyckelbenet) så de ser normala ut.
February 17, 2004
Såg ett program om en kvinna som typ hade opererat sig mer än 50 gånger :-?. Känns ju sådär, och hon såg rätt så creepy ut. Sånt är jag iaf emot men kanske inte operationer som gäller missbildningar eller extrema utseendeavvikelser. Är själv lite emot silikonbröst, dels för det ser dumt ut, dels är det onaturligt.
/Dani
August 11, 2002
Beror på hur mina acne ärr kommer att se ut.
För barn födda 'vanskapta' ser jag inte heller varför man inte skulle göra det och för att återställla något som uppstått i en olycka eller liknande.
De som väljer att försköna sitt utseende får väl göra det man de vill men det finns ju ändå risk för ett beroende när det alltid finns något att förbättra.
#4 Nej aldrig, men jag anser inte att det bör förbjudas.
Däremot ska inte sjukhusen och skattebetalarna belastas för sjukvården för ev. besvär som folk som opererat sej drar på sej genom detta.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 7, 2006
Tja, visst, varför inte?
Jag skulle i dagsläget inte lägga några pengar på det (om inte operation för att förbättra synen gills 😉 ) men jag skulle nog inte ha något emot att göra det i framtiden. Men jag vill verkligen inte ha en extreme makeover i så fall! Bara något litet, diskret som ändå förbättrar utseendet och ser naturligt ut.
November 22, 2001
Dani wrote: [quote=Callister]Jag kommer genomgå ett par inom loppet av något år, så ja. Till vilken kostnad? Ingen.
Vad menar du? 🙄
Är det som jag tror, dvs på skattebetalarnas bekostnad då är det ju sjukt :arg:
/Dani
Inte då.
Handlar det om plastikoperation efter brännskador eller liknande så bör det vara som all annan sjukvård.
1 Guest(s)