July 11, 2002
Callister wrote: Independent business owner.
Inget falskt, inget olagligt. Många i min flickväns släkt som är ekonomisk oberoende pga. detta.Denna tråd var bara till för att få er att ta en liten ståndpunkt, vill ni veta mer så får ni kontakta mig...
ofan flickvänn o allt 😛
Nåja, vilken utbildning behöver man?
July 27, 2002
Smirnoff wrote: [quote=Callister]Independent business owner.
Inget falskt, inget olagligt. Många i min flickväns släkt som är ekonomisk oberoende pga. detta.Denna tråd var bara till för att få er att ta en liten ståndpunkt, vill ni veta mer så får ni kontakta mig...
ofan flickvänn o allt 😛
Ingen som helst, du får utbildning under tiden, personlig utveckling. Ses som en ny ljuspunkt för många personer, de har t.ex haft det svårt och så ser de denna affärsmöjlighet och livet får en vänding. 😉
July 11, 2002
Callister wrote: [quote=Smirnoff][quote=Callister]Independent business owner.
ofan flickvänn o allt 😛
Ingen som helst, du får utbildning under tiden, personlig utveckling. Ses som en ny ljuspunkt för många personer, de har t.ex haft det svårt och så ser de denna affärsmöjlighet och livet får en vänding. 😉
Arbetar man för något företag?
Har väldigt svårt att tro en arbetsgivare skulle föredra att anställa en haschpundare framför en som har gått Handels?
fram med mer info.
Först tänkte jag att de gällde att vara på en oljeplattform i norge men det var det icke.
July 27, 2002
Smirnoff wrote: [quote=Callister][quote=Smirnoff][quote=Callister]Independent business owner.
ofan flickvänn o allt 😛
Arbetar man för något företag?
Har väldigt svårt att tro en arbetsgivare skulle föredra att anställa en haschpundare framför en som har gått Handels?
fram med mer info.
Först tänkte jag att de gällde att vara på en oljeplattform i norge men det var det icke.
Du är inte anställd någonstans, du är din egen chef. Du får utbetalning av pengar efter vad du gör, vad du lyckas med.. Självklart finns det företag med i grunden men för dom spelar det ingen roll. Det hela går ut på att sälja produkter som folk alltid vill ha, även i en konjuktur, hygienartiklar m.m... de köps direkt från tillverkaren så det är billigt, mellanpengarna vad de kostat i vanlig affär och från tillverkare får du, en bit av. Produkterna är världskända så kvaliten är det inget tal om.
October 18, 2002
Och man känar pengar genom att värva andra som säljer saker?
Så får man en liten del utav kakan?
Du i din tur får ge en del av din kaka till den som värvat dig?
Det du beskriver låter precis som det som dom snackade om på Insider förra året. Många som istället förlorar pengar på det.
July 27, 2002
[-Pale- wrote: ]Och man känar pengar genom att värva andra som säljer saker?
Så får man en liten del utav kakan?
Du i din tur får ge en del av din kaka till den som värvat dig?Det du beskriver låter precis som det som dom snackade om på Insider förra året. Många som istället förlorar pengar på det.
Finns inga pengar att förlora eftersom att du inte har satsat något. Vet inte vad du såg på Insider men detta är helt lagligt, företaget är godkänt av Direkthandelsföreningarnas förbund och är inte ens i närheten på att matcha några "krav" för pyramid. 🙂
December 18, 2001
Sånt där funkar! Har en kusin som känner några som tjänar massor med pengar på det.
Går typ till som så att man går med i det där och sen får andra att gå med i det och sen köper man sånna saker som man alltid behöver genom det här företaget. Typ tandkräm och sånt tjafs + att man får det levererat hem till dörren.
Om man sen har fått 10 andra personer att göra samma sak så får man pengar varje gång dom handlar nåt och om dom i sin tur värvar 10 var så får man ännu mer pengar osv..
Så när man har fått fart på det och dom som man har värvat värvar fler och fler så får man in en hel massa pengar.
Har blivit erbjuden att börja jag med men det har aldrig riktigt blivit av.
Får se hur det går för min kusin först kanske.. =)
April 18, 2003
hawkie wrote: Vem förlorar då?
Lek med tanken att hela jordens befolkning gick med detta, det skulle ju inte fungera. Därav finns det förlorare, men vilka/vem det är låter jag bli osagt.
Fast, det är riktigt smart ide från början(ja pyramidspel är väl en "smart" grej.)
Alla som är med förlorar pengar utom dom två-tre första leden som har många under sej. Så dom som är med att starta upp liknande saker tjänar nog bra. Övriga förlorar pengar då dom köper grejer till överpriser.
January 14, 2002
Även om jag skulle tjänat 100 000 i månaden och jobbat i 5 år (6 000 000 kr) så skulle jag inte vara ekonomiskt oberoende, hade faktiskt tänkt skaffa familj och så när man har haft tillräkligt kul ute på krogar.
Och med familj så kommer det hus (för min del) matkostnader för mig och säg 2 barn och fru i xx antal år, bil och bensin, möbler, kläder, räkningar och så vidare.
November 26, 2002
Iom att du direkt nekade till att det skulle vara pyramidspel och själv tog upp Insider så är helt säker på 2 saker:
1) Det är ett pyramidspel och du har redan börjat bli hjärntvättad
2) Amway alias Network 21 , eller hur?
Sen har du ett fel i det hela. Du säger att man inte har ngt att förlora. Men ska du verkligen kunna tjäna penga så måste du satsa massor av din tid, bearbeta vänner och bekanta och troligen lämna ditt nuvarande jobb för att hinna med. OM, du lyckas tjäna pengar så är priset du betalar förlusten av alla dom du övertalat att gå med men som misslyckats att ajälva tjäna pengar. Om du själv misslyckas så står du nu utan jobb och har troligen tappat en hel del vänner på köpet. Jag har sett Network 21 förstöra 2 nära bekantas tillvaro. Det finns inget argument som kan få mig med i denna typen av pyramidspel.
August 21, 2001
Litar inte ett dugg på "affärsidéer" som i grund o botten går ut på att utnyttja sina nära och kära.
Antar att det är ett sådant som man köper ett startpaket för 1500 eller 2000 kr.. sen ska man sälja skiten till vänner.. eller få dem att köpa startpaket dem oxå.
Nä.. det är ett unket sätt att tjäna pengar på.
Då säljer jag nog hellre knark faktiskt.
July 27, 2002
Om alla skulle syssla med detta så skulle det inte funka såklart.
Ang. pyramid så är det inte det, man hjälper andra att nå nivåer och det gynnar ju dig också, du får inga pengar om du bara "värvar" 6 personer o säger "aa öhh ni sköt det där", för man får pengar efter vad man gör.
Ang. vänner så förstår jag inte riktigt hur man skulle kunna förstöra relationer... vill de inte så vill de inte, nuff said. Stöter man på personer som verkligen är trångsynta och fortsätter påstå att det är pyramid så struntar man bara i dem, varför lägga ner energi på de? Man vill ju ha folk som vill lika mkt själv..
Det finns inga startavgifter heller, som meningslöst måste betalas i pyramidspel. Man måste verkligen inte heller sluta jobba, de flesta gör detta utöver arbetet för att tjäna lite extra pengar, men många slutar jobba inom en tid om de vill. Hmm många frågetecken o reda ut, verkas som en hel del andra blir lite tvättade av insider, robert aschberg må vara en häftig kille men media är media, det borde ni aftonblad och expressen experter veta...
OM, du lyckas tjäna pengar så är priset du betalar förlusten av alla dom du övertalat att gå med men som misslyckats att ajälva tjäna pengar.
Nej, vill de inte bygga kan de bara handla produkter till ett billigt pris, de är fortfarande medlemmar och de får då rabatt, cirka 21%.. är de inte medlemmar och vill ändå handla kan de köpa ändå, men de får de ingen rabatt.. SEN: dom du värvat kan du inte se misslyckats o se dig själv lyckas, för de måste lyckas för att du också ska lyckas!
November 26, 2002
Callister wrote: Om alla skulle syssla med detta så skulle det inte funka såklart.
Ang. pyramid så är det inte det, man hjälper andra att nå nivåer och det gynnar ju dig också, du får inga pengar om du bara "värvar" 6 personer o säger "aa öhh ni sköt det där", för man får pengar efter vad man gör.
Ang. vänner så förstår jag inte riktigt hur man skulle kunna förstöra relationer... vill de inte så vill de inte, nuff said. Stöter man på personer som verkligen är trångsynta och fortsätter påstå att det är pyramid så struntar man bara i dem, varför lägga ner energi på de? Man vill ju ha folk som vill lika mkt själv..Det finns inga startavgifter heller, som meningslöst måste betalas i pyramidspel. Man måste verkligen inte heller sluta jobba, de flesta gör detta utöver arbetet för att tjäna lite extra pengar, men många slutar jobba inom en tid om de vill. Hmm många frågetecken o reda ut, verkas som en hel del andra blir lite tvättade av insider, robert aschberg må vara en häftig kille men media är media, det borde ni aftonblad och expressen experter veta...
Frågan kvarstår: Är detta Amway alias Network 21 ?
July 27, 2002
John_lz wrote: [quote=Callister]Om alla skulle syssla med detta så skulle det inte funka såklart.
Ang. vänner så förstår jag inte riktigt hur man skulle kunna förstöra relationer... vill de inte så vill de inte, nuff said. Stöter man på personer som verkligen är trångsynta och fortsätter påstå att det är pyramid så struntar man bara i dem, varför lägga ner energi på de? Man vill ju ha folk som vill lika mkt själv..Det finns inga startavgifter heller, som meningslöst måste betalas i pyramidspel. Man måste verkligen inte heller sluta jobba, de flesta gör detta utöver arbetet för att tjäna lite extra pengar, men många slutar jobba inom en tid om de vill. Hmm många frågetecken o reda ut, verkas som en hel del andra blir lite tvättade av insider, robert aschberg må vara en häftig kille men media är media, det borde ni aftonblad och expressen experter veta...
Frågan kvarstår: Är detta Amway alias Network 21 ?
Det är Amway japp, men det heter inte network 21; det är utbildningsystemet som heter så. De är de som ordnar vissningar av affärsplanen etc.
July 27, 2002
Det finns fortfarande inget skumt.
Du är en oberoende affärsdrivare, produkterna säljs till tillverkningspris.
Du får tillbaka en procent av hela din grupps omsättning av amway eftersom att du/ni agerar "butik" åt dem. Självklart har du inte 10 kunder som ringer dig till dagligen och vill ha grejjer, det är mest folk som vill testa i början. De som handlar sedan får bli medlemskunder o köpa så igenom.. De betalar INGEN månadskostnad, årskostnad, medlemsavgift eller what-so-ever. Det gör inte du heller för den delen, förutom en förnyelse avgift på en enstaka hundring efter några år endast för att få ut inaktiva affärsdrivare i systemet.
December 25, 2000
Allt som låter för bra för att vara sant är inte sant.
Detta låter helt tydligt som en variant av ett något pyramidspel. (Och nej, pyramidspel defineras inte av startavgift som du säger).
Är det du som är hjärntvättad av de som vill tjäna pengar på dig eller är det vi ALLA andra som är hjärntvättade av Insider och onda personer som inte vill att folk ska få tjäna pengar på detta lätta sätt.
1 Guest(s)