July 27, 2002
Zyrus wrote: Sånt där funkar! Har en kusin som känner några som tjänar massor med pengar på det.
Går typ till som så att man går med i det där och sen får andra att gå med i det och sen köper man sånna saker som man alltid behöver genom det här företaget. Typ tandkräm och sånt tjafs + att man får det levererat hem till dörren.
Om man sen har fått 10 andra personer att göra samma sak så får man pengar varje gång dom handlar nåt och om dom i sin tur värvar 10 var så får man ännu mer pengar osv..
Så när man har fått fart på det och dom som man har värvat värvar fler och fler så får man in en hel massa pengar.
Har blivit erbjuden att börja jag med men det har aldrig riktigt blivit av.
Får se hur det går för min kusin först kanske.. =)
Så kan man ju förklara det hastigt, du måste dock fortfarande alltid hjälpa dina värvade att nå saker, sedan så behöver det inte betyda att du får pengar eftersom de kan ju jobba förbi dig. Du som deras "upline" agerar mest egentligen rådgivare inför gruppen.
December 25, 2000
http://en.wikipedia.org/wiki/Amway
Mycket vettig information.
July 27, 2002
ViU wrote: Allt som låter för bra för att vara sant är inte sant.
Detta låter helt tydligt som en variant av ett något pyramidspel. (Och nej, pyramidspel defineras inte av startavgift som du säger).
Är det du som är hjärntvättad av de som vill tjäna pengar på dig eller är det vi ALLA andra som är hjärntvättade av Insider och onda personer som inte vill att folk ska få tjäna pengar på detta lätta sätt.
Att media hjärntvättar är något nytt då eller?
Det låter för bra för vara sant, de säger alla som sysslar med detta och lyckats.
Pyramidbolag är olagliga företag som i första hand betalar ut pengar för rekrytering av nya medlemmar. Pyramidbolagen bygger på principen att personer i längst ned i pyramiden bidrar till att öka den ekonomiska vinsten för personerna i toppen genom att betala höga startavgifter för att få vara med i pyramiden. För att den enskilde medlemmen ska kunna tjäna in den ofta mycket höga startinvesteringen och skapa en vinst krävs ett stort antal nya deltagare som i sin tur betalar en startavgift. Pyramidbolagen erbjuder inga lönsamma produkter eller affärsmöjligheter och har kort livstid.
Amway uppfyller inget krav för pyramid, är det då ett förnyat pyramidkoncept? Det får väl alla tolka som de vill, det är inget olagligt och det funkar ju, det finns inga frågetecken på vad det är man sysslar med. Det enda som finns här är ju en affärsmöjlighet, vill man inte så ska man inte. Att jag vore hjärntvättat är lite dumt o säga, jag är väldigt kritik och alla mina hårda frågetecken har blivit mer eller mindre förklarade, dyker något skumt upp då konfronterar jag det, skulle inte hålla på om jag inte visste att det inte funkade...
För er som undrar så delas pengarna upp nerifrån, det finns alltså inga led där "sponsorer" långt upp tjänar pengar på vad du gör.. pengarna räcker inte så långt..
Ni som har mer kritik: skriv de här om ni har lust, och fortsätt att tro att det inte är sant. 🙂
Ni som undrar lite annat kan kontakta mig eller skriva här också
Observera att jag inte försöker värva er eller något, hah. Tråden började som en enkel fråga.
July 27, 2002
ViU wrote: http://en.wikipedia.org/wiki/Amway
Mycket vettig information.
Mycket vettig sida. Kan bara hålla med.
Det är som de skriver att alla tjänar inte pengar, man måste göra något för dem, de flesta gör inte det.. de jobbar helt enkelt inte tillräckligt hårt.
Hur mkt tid/pengar du lägger ner är upp till dig själv, vill du prata med folk i sthlm där du bor eller åka ner till din favoritstad i gbg, ja det är en bensinkostnad, du bestämmer själv. Vill du köpa in 200 exemplar av en plan för att visa folk, ja du bestämmer, du kan lika gärna förklara den eller rita själv, det är tämligen enkelt.
November 26, 2002
Pyramidbolag är olagliga företag som i första hand betalar ut pengar för rekrytering av nya medlemmar. Pyramidbolagen bygger på principen att personer i längst ned i pyramiden bidrar till att öka den ekonomiska vinsten för personerna i toppen genom att betala höga startavgifter för att få vara med i pyramiden. För att den enskilde medlemmen ska kunna tjäna in den ofta mycket höga startinvesteringen och skapa en vinst krävs ett stort antal nya deltagare som i sin tur betalar en startavgift. Pyramidbolagen erbjuder inga lönsamma produkter eller affärsmöjligheter och har kort livstid.
Frågor:
1. Är det ngn form av startkostnad som betalas till Amway? Dvs ngn form av startpaket man ska köpa?
2. Tjänar du pengar på att rekrytera ngn till Amway? Tjänar personen som rekryterade dig på att du rekryterar en under dig?
3. Om ja på första frågan. Vad tjänar du mest på: Tjänar du mer på att rekrytera en ny person per månad än vad du sparar på att använda deras produkter?
4. Om du rekryterar mig till Amway, tjänar du och den ovan dig då pengar varje gång jag handlar produkter från Amway?
Svara ärligt på dessa frågor. Om du svarar JA på ngn av dom så förstår jag inte hur du kan säga "Amway uppfyller inget krav för pyramid..."
Om du inte tjänar pengar på att rekrytera ngn och det inte kostar ngt att gå med, hur ska jag kunna tjäna 85.000:- i månaden??? Var kommer pengarna ifrån? Dom måste ju komma från folk under mig, och då är det ju per definition pyramid.
Bör tilläggas att jag varit på ett sektmöte här i Stockholm som Amway höll. Jag har även kompisar som blivit pålurade detta, jag har läst flera av deras broschyrer etc etc. Jag vill bara att du tar dig en riktig funderare innan du ger dig in i detta. Det är inte bara gröna skogar som väntar.
July 27, 2002
John_lz wrote:
Frågor:
1. Är det ngn form av startkostnad som betalas till Amway? Dvs ngn form av startpaket man ska köpa?
2. Tjänar du pengar på att rekrytera ngn till Amway? Tjänar personen som rekryterade dig på att du rekryterar en under dig?
3. Om ja på första frågan. Vad tjänar du mest på: Tjänar du mer på att rekrytera en ny person per månad än vad du sparar på att använda deras produkter?
4. Om du rekryterar mig till Amway, tjänar du och den ovan dig då pengar varje gång jag handlar produkter från Amway?
Svara ärligt på dessa frågor. Om du svarar JA på ngn av dom så förstår jag inte hur du kan säga "Amway uppfyller inget krav för pyramid..."
Om du inte tjänar pengar på att rekrytera ngn och det inte kostar ngt att gå med, hur ska jag kunna tjäna 85.000:- i månaden??? Var kommer pengarna ifrån? Dom måste ju komma från folk under mig, och då är det ju per definition pyramid.
Bör tilläggas att jag varit på ett sektmöte här i Stockholm som Amway höll. Jag har även kompisar som blivit pålurade detta, jag har läst flera av deras broschyrer etc etc. Jag vill bara att du tar dig en riktig funderare innan du ger dig in i detta. Det är inte bara gröna skogar som väntar.
- Nej
- Jag tjänar pengar på de personer jag rekryterat när jag hjälpt dom.
Personen i fråga tjänar på det för att han har ingen ANING om hur man gör detta, jag hjälper honom men det betyder inte att jag får mer pengar än honom; han/hon kanske jobbar på mer än er.
- Varje gång du handlar (till rabatt) så har varje produkt ett PV-värde.
1 pv är 11 kronor, pv är något som vi alla får tillbaka! Omsättningen i gruppen är hur mkt pv som cirkulerar, det är här pengarna kommer ifrån.
De "ovan" mig tjänar ingenting på dig, pengarna räcker inte så långt vettu. I viss mån så får de ju betalt av amway för att de visade in t.ex mig från första början, men omsättningen som vi får procent av får vi mest av.
Bör tilläggas att jag varit på ett sektmöte här i Stockholm som Amway höll.
Efter ett möte är det önsketänkande att tro att man egentligen vet något. 🙂 Förstår att det känns diffust för de flesta, alla har ju varit där någon gång.
Pengarna kommer som sagt därifrån att vi får tillbaka en procent av omsättningen vi säljer, eftersom vi "köper" för tillverkningspris men säljer för ett likvärdigt pris i affärerna (fast ändå MYYYCKET billigare än affärerna) blir det ett mellanting med pengar, som gruppen delar på.
Hur mkt de i gruppen får beror på vilken NIVÅ varje individuell person ligger på, maximalt är att man får tillbaka 4 procent av omsättningen, deras nivå (procent) bestämms efter hur mkt de har arbetat själva.
December 25, 2000
Callister wrote: ...
Efter ett möte är det önsketänkande att tro att man egentligen vet något. 🙂 Förstår att det känns diffust för de flesta, alla har ju varit där någon gång.
Pengarna kommer som sagt därifrån att vi får tillbaka en procent av omsättningen vi säljer, eftersom vi "köper" för tillverkningspris men säljer för ett likvärdigt pris i affärerna (fast ändå MYYYCKET billigare än affärerna) blir det ett mellanting med pengar, som gruppen delar på.
Hur mkt de i gruppen får beror på vilken NIVÅ varje individuell person ligger på, maximalt är att man får tillbaka 4 procent av omsättningen, deras nivå (procent) bestämms efter hur mkt de har arbetat själva.
Om ett möte på X antal timmar inte räcker hur mycket tid måste man egentligen lägga ner på att förstå hur det fungerar? Jag undrar också hur du fått denna otroliga insikt som tydligen kräver dagar(?) av slit för att man skall förstå systemet.
Du får också jättegärna ge prisexempel som visar på att det är "MYYYCKET billigare" än i affärerna? För annars tror jag inte på det.
September 12, 2001
Callister wrote: säljer för ett likvärdigt pris i affärerna (fast ändå MYYYCKET billigare än affärerna)
Det där går bara inte ihop.
Likvärdigt pris?
MYYYCKET billigare än affärerna?
Nädu Callister, detta låter knappast som något man ska ge sig i på.
Det kan låta bra i teorin men i praktiken är det rent skit det här. Lägg ner det på en gång innan du åker på en rejäl smäll.
Mitt gamla motto kommer väl till pass nu...
Om det låter för bra för att vara sant så är det inte sant!
November 26, 2002
Kan så vara att du får köpa din tandkräm för 14kr istället för 18kr och tvättmedlet för 25kr istället för 35kr. Om du inte är helt annorlunda än de andra jag talat med som varit med i Amway så kommer även du att handla i butiken. Varför, jo för att du inte sätter dig vid datorn och beställer tandkräm och tvättmedel 2 veskor innan det tar slut utan du konstaterar, som alla andra, att ups nu är det slut. Då vill man kanske inte vänta flera dagar / ngn vecka på ny tub tandkräm.
Jag är helt emot Amway och Network 21, du verkar ha fastnat för det. Jag önskar dig all lycka och framgång med det. Jag hoppas att du blir den som motbevisar mig och jag ska verkligen grattulera dig om du lyckas. Men, jag tycker vi tar upp den här tråden igen om 6-9 månader så får du berätta hur det gått. Jag lämnar den här tråden nu i väntan på resultatet.
July 27, 2002
ViU wrote: [quote=Callister]...
Om ett möte på X antal timmar inte räcker hur mycket tid måste man egentligen lägga ner på att förstå hur det fungerar? Jag undrar också hur du fått denna otroliga insikt som tydligen kräver dagar(?) av slit för att man skall förstå systemet.
Du får också jättegärna ge prisexempel som visar på att det är "MYYYCKET billigare" än i affärerna? För annars tror jag inte på det.
Ja hej. Man kan lära sig hur det funkar helt och hållet på en dag, om man pratar med någon som lyckats. Annars kan man ju virra runt ett par månader med massa frågetecken. På föreläsningarna osv är det smart att ta med nytt folk, insikt i systemet får man under tiden eller om man pratar med någon direkt. Hur jag vet allt? Jag vet inte allt, jag vet en del för jag varit på föreläsningar och pratat med flickväns morsa osv.
Oj.. priser det borde du prata med min tjej om.
Nämen okej, exempelvis Nutriway, det är en collection av kostillskott, c-vitamin o hela den faddirullan ni vet. Här kostar iaf stor fin burk omega-3 220 kr. Vad den kostar i en hälsokost affär kan jag inte svara på faktiskt.
Fördelar med att köpa Nutriway? Allting är odlat på det bästa möjliga sätt, produkterna odlas på ställen som amway gjort om till natureservat för bästa möjliga naturresurser, inga flygplan lr likande får flyga över ens.
A-vitamin t.ex .. bra att ha, ja eller hur? Dock lätt att överdosera; farligt.
Nutriway innehåller dock inte rent A-vitamin, utan det naturliga ämnet som kroppen har som sedan omvandlas till A-vitamin vid behov, kmr inte ihåg namnet.
Produktmarknadsföring e inte min starka sida 🙂
July 27, 2002
Tack så mkt John.
Jag rekommenderar att tråden låses och så öppnar vi den igen om något år. Kan du göra det Skiroy.. ang. din undran där så var det en missbeskrivning av mig. Produkterna säljs för samma pris som i affärerna (produkterna är bättre i många perspektiv, subjektivt dock, som allt..).
De säljs till folk för det priset, om de istället väljer att bygga på verksamheten, får de procent-rabatt (upp till 21%) beroende på vilken nivå det ligger på.
Alltså: Affärspris för "icke-medlemmar"! Rabatt till medlemmar, dock inte nödvändigtvis, om de är lata nissar så får de kanske 3-6% rabatt bara!
Tjola hej och lycka till med jobben! 😉
2 Guest(s)