December 5, 2001
Typ några vardagkvällar i veckan vid denna tiden ringer det 1 (en) endaste signal från skyddat nummer. Man hinner alltså inte svara. Undrar vad det kan vara? Har gjort så en längre tid nu.
Har det att göra med att jag är med i Nix telefon och telefonförsäljare inte "kollar sig för" innan de ringer? Skumt ändå att det bara är en signal och att de aldrig ger sig 😕
Tror inte det är telefonförsäljare..
Oftast en dator som ringer upp då, och slussar samtalet vidare till en Nisse när/om du svarar.
Kanske nån kompis som busringer och ser i något fönster när du är på G att svara??
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 5, 2001
Xenomorphed wrote: får också liknande, men det går flera signaler, sen tjuter det bara i luren när jag svarar. Kan det vara fax måntro?
Tjuter inget. Det är den vanliga tonen som brukar höras när man lyften på luren.
ilg@dd wrote: Tror inte det är telefonförsäljare..
Oftast en dator som ringer upp då, och slussar samtalet vidare till en Nisse när/om du svarar.
Kanske nån kompis som busringer och ser i något fönster när du är på G att svara??
En dator låter mycket troligt. Dock så borde den ju ringa tills jag svarar 😕
Kompis låter inte alls troligt. Väldigt svårt att se in i mitt fönster. Bor på andra våningen och har en skogsdunge utanför. Det ringer dock alltid bara EN signal. Även om jag är på toa och inte är i närheten av telefonen
October 28, 2002
Förmodligen har ditt nummer blivit "prospekthora".
Används vanligen i callcenterbranschen (där man har Loxysoft).
Det hela går ut på att man har ett antal prospekt som man ringer 1 signal till för att dryga ut sin statistik och hålla chefen nöjd.
Man lägger dom sedan i kö en 30-40st så kan man sitta och slöa halva tiden istället...
Din teori ang. att folk skulle ringa dig och lägga på när de ser att du är nixad faller då de först och främst inte ser din kontaktinformation förräns samtalet har kopplats fram, för det andra så syns ingenting i systemet om att du är nixad. (Man tvättar listorna från nixnummer i förväg. Blir du ändå ring av telesäljare har dom inte tvättat sina listor bara).
2 Guest(s)