Skumma träningsresultat|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Skumma träningsresultat
Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
sp_UserOfflineSmall Offline
922366
July 18, 2005 - 3:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Man ska chockträna för att uppnå maximal effekt.
I början växer musklerna som snabbast.

Om jag skulle lyfta en vikt skulle jag alltså växa snabbt.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
922370
July 18, 2005 - 3:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: [quote=Death On Wings]Man ska chockträna för att uppnå maximal effekt.

Ehh ja dina muskler skuller inte ju inte växa om du inte lyfte.
Fattar inte syftet med ditt inlägg.

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
922371
July 18, 2005 - 3:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=Kizo][quote=Death On Wings]Man ska chockträna för att uppnå maximal effekt.

Ehh ja dina muskler skuller inte ju inte växa om du inte lyfte.
Fattar inte syftet med ditt inlägg.

Att minsta lilla ansträngning skulle vara en chock för min kropp. wink

Death On Wings
Member
Medlem
922374
July 18, 2005 - 3:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe du menar så 😀

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
922410
July 18, 2005 - 4:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Som någon skrev.

Att lyfta 50kg är inte lika jobbigt för den andra armen. Därför stannar den i utvecklingen medans den andra tränas upp...

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
922619
July 18, 2005 - 7:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: hmm, min vänstra fot är större tror ja, för mina nya skor som jag haft på mig en tid nu har en "mindre" vänstersko känns det som. Kan man mäta fötternas storlek?

Ibland undrar jag hur fan du tänker... om du tänker alls 😕

Förresten, finns det nån bra sida med olika övningar osv för biceps / överkropp ?

Death On Wings
Member
Medlem
922643
July 18, 2005 - 7:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=Black_light]hmm, min vänstra fot är större tror ja, för mina nya skor som jag haft på mig en tid nu har en "mindre" vänstersko känns det som. Kan man mäta fötternas storlek?

Förresten, finns det nån bra sida med olika övningar osv för biceps / överkropp ?

Rörliga bilder och hela köret, detta borde du klara dig med.

http://biphome.spray.se/poppo/

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
922682
July 18, 2005 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=Nomic][quote=Black_light]hmm, min vänstra fot är större tror ja, för mina nya skor som jag haft på mig en tid nu har en "mindre" vänstersko känns det som. Kan man mäta fötternas storlek?

Rörliga bilder och hela köret, detta borde du klara dig med.

http://biphome.spray.se/poppo/

Ahh nice, lägger till i bookmarks genast 🙂

Spyder
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 563
922925
July 19, 2005 - 11:26 am
sp_Permalink sp_Print

Tsss vågar inte tala om vad du kör på för vikter på vardera arm? 😕

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
922950
July 19, 2005 - 12:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: http://biphome.spray.se/poppo/

jävla fjolla på bilderna... Kolla hur han kör frontböj.
Pffft laugh

squarepusher
Member
Medlem
922955
July 19, 2005 - 12:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Spyder wrote: Tsss vågar inte tala om vad du kör på för vikter på vardera arm? 😕

Just nu kör jag 3x10 på 18kg.

Spyder
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 563
923059
July 19, 2005 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Ofan inte dumt för en hmm nybörjare va?
hur mycket väger du o hur lång?

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
923099
July 19, 2005 - 5:58 pm
sp_Permalink sp_Print

NES_Boy wrote: [quote=Cezar][quote=squarepusher]Tja, inte världens jobbigaste problem kanske 🙂
I alla fall, har haft det tråkigt i sommar så jag har pumpat biceps i 180 för att ha något att göra, har fått ganska bra resultat men vänster biceps är mycket större än höger? Har tränat båda armarna lika mycket och jag är 100% högerhändt, är mycket starkare i höger så hur fasen kan det gå ihop???
Kan det vara så att jag har mindre underhudsfett på vänster arm? jag fattar nada.

Man får inte stora biceps över en sommar om man inte är van innan eller börjat käka creatin eller anabola :). Efter 2-3 år kan man börja snacka resultat. Fortsätt att träna bara så kommer det att gämnas ut. Tänk på att inte använda för mycket vikter i början bara. Kär hellre mer repetitioner och variera bicepsövningarna.. lycka till.

Jag skulle vilja påstå motsatsen, när man är "svag" och musklerna inte är lika vana vid belastning blir du snabbare starkare och får större muskler än när du redan är vältränad, sen att säga att man ska köra många reps med lite vikt är helt fel. Musklerna stimuleras för tillväxt vid överbelastning, alltså ska man köra tungt och få reps istället (Vissa säger 3-6 med 3 sets andra 6-10 med 3 sets). Men du ska INTE köra många reps med låg vikt!

Olika övningar både med maskiner och fria vikter finns Här

Det är mer risk för skador då och därför är det mer värt att träna med mindre vikter under en längre tid... Sen så klarar du över 10ggr 3 reps så kan du öka vikterna. Klarar du ca 6ggr så är det max och då tycker jag man absolut inte ska höjja mer. Jo klart man blir starkare i början om man jämför med vad man när innan men det är ingenting jämfört om du tränar längre.

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
923100
July 19, 2005 - 6:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: Kan vara bra att vänja in kroppen vid ett lugnare tempo och köra fler reps. men man ska ALLTID variera sina set i perioder och absolut inte låsa sig till samma.

10-12 en månad, 3-6 en och 8-10 en är rätt bra variation. (Du ska maxa varje set så anpassa tyngd efter det.). Då hinner inte kroppen vänja sig vid viss belastning.

3 sets är lagom.

2-3 år ska det inte ta att få märkbara resultat. Rätt kost och 3-4 pass i veckan och du kommer själv se skillnad på 6 mån. Men över en sommar är kanske inte sådär jätte troligt.. 😛

Beror ju helt på vad man vill uppnå. Har man aldrig tränat någon gång i livet och suttit för mycket vid datorn så kanske det märks lite men det är endå väldigt svårt att börja köra hårt då. Man ledsnar oftast och orkar inte träna under en längre tid.

Death On Wings
Member
Medlem
923104
July 19, 2005 - 6:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Vid en ordentlig uppvärming och ordentligt genomförda rörelser och stretchande efter träningen så är det väldigt svårt att skada sig.

För att få ut maximal effekt på träningen så ska man chocka kroppen så mycket som möjligt. Man ska försöka att inte komma in i en rutin då kroppen vänjer sig med detta så blir din ökning väldigt liten.

Värm upp i steg tills det du kommit upp i den vikt du ska köra med.

squarepusher kör med 18kg på vardera hand då kan man börja med 2-4kg och köra 10-15 reps på. Sen ökar man hela tiden så han kan ta 10kg på 10 reps sen 15-16kg på 8reps sen är han uppe på sina 18kg och kan köra det han brukar.

Man förlorar ingen "uthållighet" på att göra på det sättet då man aldrig använder den styrkan man har utan bara låter musklerna vänja sig med vikten hela tiden. Man känner att musklerna man tränar svarar bättre efter sådana här uppvärmingar.

Sen blanda träning så att du kör några veckor tung som fan med få reps och efter några veckor så kör du 20 reps x 3 med så lite vikter som möjligt i stort sett.
Dessa veckor ska vara oregelbundna för att inte kroppen ska vänja sig vid dem.

Blev lite oftopic men.

squarepusher
Member
Medlem
923118
July 19, 2005 - 6:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Spyder wrote: Ofan inte dumt för en hmm nybörjare va?
hur mycket väger du o hur lång?

Tränade jävligt mycket när jag var yngre, fast nu är det nog 10 år sen jag satte en fot i ett gym. Är 179 cm lång och väger väl en 77 kilo där ca 5 kilo är daller haha (övervikt). Så jag är väl mittimellan nybörjare och rutinerad eller vad man nu kan kalla det, avdankad kanske är ett bättre ord?

squarepusher
Member
Medlem
923124
July 19, 2005 - 6:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Vid en ordentlig uppvärming och ordentligt genomförda rörelser och stretchande efter träningen så är det väldigt svårt att skada sig.

För att få ut maximal effekt på träningen så ska man chocka kroppen så mycket som möjligt. Man ska försöka att inte komma in i en rutin då kroppen vänjer sig med detta så blir din ökning väldigt liten.

Värm upp i steg tills det du kommit upp i den vikt du ska köra med.

squarepusher kör med 18kg på vardera hand då kan man börja med 2-4kg och köra 10-15 reps på. Sen ökar man hela tiden så han kan ta 10kg på 10 reps sen 15-16kg på 8reps sen är han uppe på sina 18kg och kan köra det han brukar.

Man förlorar ingen "uthållighet" på att göra på det sättet då man aldrig använder den styrkan man har utan bara låter musklerna vänja sig med vikten hela tiden. Man känner att musklerna man tränar svarar bättre efter sådana här uppvärmingar.

Sen blanda träning så att du kör några veckor tung som fan med få reps och efter några veckor så kör du 20 reps x 3 med så lite vikter som möjligt i stort sett.
Dessa veckor ska vara oregelbundna för att inte kroppen ska vänja sig vid dem.

Blev lite oftopic men.

Hmm du verkar ha koll på det här, jag börjar med att köra 10-13 chinups för att värma upp, sen kör jag 1x16 på 15kg, sen 3x10 på 18kg. Är det för många set eller verkar det ok?
Tänkte ta och köra in mig på 18kg så jag sen kan gå upp till 20kg vilket i dagsläget är lite för tungt då jag märker att jag fuskar och tar i med resten av kroppen på den vikten.
Sen en annan sak, hur tränar man bäst triceps? ska man köra lätt med flera reps eller tungt med få reps, brukar värma med "dips" mellan 2 stolar innan jag kör triceps.

Death On Wings
Member
Medlem
923141
July 19, 2005 - 6:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle inte köra så många reps på 15kg men alla känner olika.

Att slänga upp de sista lyften är helt okej då man tar ut sig maximalt då. Man ska inte stå stel som en pinne när man kör fria vikter, tänk på att det är en basövning, en fri övning som slappna av och gör rörelsen rätt bara.

Triceps brukar jag köra i stort sett de som finns på länken jag gav åvan specielt den bakom nacken tycker jag fungerar väldigt bra då tricepsen belastas enormt mycket.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
923186
July 19, 2005 - 8:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle säga att volymmässiga skillnader ofta beror på att muskelfästena sitter olika. Väldigt vanligt, i mitt tycke, att ex latissimus fästen sitter olika...

Bygg på ordentligt med massa så syns det inte med ögat eller sluta flexa så syns det heller inte...

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
923191
July 19, 2005 - 8:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: [quote=Death On Wings]http://biphome.spray.se/poppo/

j**la fjolla på bilderna... Kolla hur han kör frontböj.
Pffft laugh

För att inte tala om chins/pullups eller vad man nu gillar att kalla det. Han är ju helt snetränad, jäkla miffo :p

Inga djupa böj heller, pff

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 50
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL