August 11, 2005
engine52 wrote: [quote=hawkie]Kanske skulle vara bättre att bojkotta deras parkeringar istället.
Nu kommer jag iaf med en bra idé: Lär dig parkera och betala din parkering, håll även lappen synlig. Så slipper du dessa idioter.
Lönlöst att överklaga så länge du inte vet vem det var som sa så till dig.
Så du menar att Carpark är ärliga och seriösa människor som inte lappar bilar där lappen är synlig? Dom lappar bara bilar där lappen är borta/syns inte?
Har själv parkerat på carpakrs parkeringar många ggr och aldrig fått böter då jag haft en biljett synlig, så jag skulle vilja påstå ja, de är "ärliga" (ordval?) när de gör sitt jobb...
September 5, 2001
engine52 wrote: [quote=hawkie]Kanske skulle vara bättre att bojkotta deras parkeringar istället.
Nu kommer jag iaf med en bra idé: Lär dig parkera och betala din parkering, håll även lappen synlig. Så slipper du dessa idioter.
Så du menar att Carpark är ärliga och seriösa människor som inte lappar bilar där lappen är synlig? Dom lappar bara bilar där lappen är borta/syns inte?
Jag menar på att det kvittar om dom är seriösa eller oseriösa. Det är svårt att få Länsstyrelsens godkännande om att bedriva verksamheten om de inte är seriösa iof.
I grund och botten är det deras parkering, deras regler och deras påföljder. Gillar du det inte kan du parkera någonannanstans. Eller hur?
September 16, 2007
hawkie wrote: [quote=engine52][quote=hawkie]Kanske skulle vara bättre att bojkotta deras parkeringar istället.
Jag menar på att det kvittar om dom är seriösa eller oseriösa. Det är svårt att få Länsstyrelsens godkännande om att bedriva verksamheten om de inte är seriösa iof.
I grund och botten är det deras parkering, deras regler och deras påföljder. Gillar du det inte kan du parkera någonannanstans. Eller hur?
Aha så dom måste vara seriösa då länsstyrelsen godkänt dessa idioter. Right
Visst parkerar jag på "deras villkor" men när dom medvetet gör fel för att tjäna pengar blir man förbannad.
September 5, 2001
engine52 wrote: [quote=hawkie][quote=engine52][quote=hawkie]Kanske skulle vara bättre att bojkotta deras parkeringar istället.
Aha så dom måste vara seriösa då länsstyrelsen godkänt dessa idioter. Right
Visst parkerar jag på "deras villkor" men när dom medvetet gör fel för att tjäna pengar blir man förbannad.
Vad är problemet? Du kanske inte ska gå ut och stämpla en hel yrkesgrupp som idioter. Idiot är du själv för att du uppenbarligen inte kan parkera riktigt eftersom du fått böter.
Säg att deras villkor är fucked upp? Säg att det är värsta lurendrejeriet, du har endå parkerat där! Är ju som att svara på ett afrika brev, föra över pengar och sen vänta innan man får "storvinsten" som man har "ärvt".
September 16, 2007
hawkie wrote:
Vad är problemet? Du kanske inte ska gå ut och stämpla en hel yrkesgrupp som idioter. Idiot är du själv för att du uppenbarligen inte kan parkera riktigt eftersom du fått böter.
Säg att deras villkor är fucked upp? Säg att det är värsta lurendrejeriet, du har endå parkerat där! Är ju som att svara på ett afrika brev, föra över pengar och sen vänta innan man får "storvinsten" som man har "ärvt".
1: Rätt, ska inte dra alla över en kam. Men större delen av folket på Carpark är nog ena jävla idioter.
2: Jag har inte fått böter av Carpark, vars har du läst det?
3: Du låter rätt korrupt, antar någon av dina polare jobbar på Carpark. Sen är det lite skillnad på att göra rätt men i Carparks ögon göra fel då dessa vill tjäna mer pengar.
December 3, 2003
Har faktiskt lyckats få rätt mot carpark en gång, fast då var boten utfärdad 3 dagar frammåt i tiden, vilket jag naturligtvis påpekade innan det datumet infallit och slapp betala nånting eftersom jag inte stod på den parkeringen det datumet.
Däremot har jag ett nytt ärende hos dom där dom inte ger sig lika lätt. Stod på samma parkering som förra gången, där man får stå 2tim. Ställde bilen där vid 10 och kom tillbaka för att ta den straxt innan 12, och tro f*n att det sitter en lapp där som påstår att jag stått mellan 09:20 - 11:55. 09:20 låg jag och sov hemma och bilen stod i garaget...Överklagade men fick bara till svar att jag visst hade stått där den tiden eftersom dom hade kollat ventilpositioner. Man känner sig om något hjälplös i den här situationen när dom nekar blankt till ett misstag. 400kr i böter är inte välkommet när man lever på 1000kr/månad, speciellt inte om man inte har gjort sig skyldig till överträdelsen(då hade det ju varit en helt annan sak och man hade bara sig själv att skylla).
Nån som har något bra knep för att motbevisa dom? Eller står det ord mot ord?
August 2, 2001
fragone wrote: Däremot har jag ett nytt ärende hos dom där dom inte ger sig lika lätt. Stod på samma parkering som förra gången, där man får stå 2tim. Ställde bilen där vid 10 och kom tillbaka för att ta den straxt innan 12, och tro f*n att det sitter en lapp där som påstår att jag stått mellan 09:20 - 11:55. 09:20 låg jag och sov hemma och bilen stod i garaget...Överklagade men fick bara till svar att jag visst hade stått där den tiden eftersom dom hade kollat ventilpositioner. Man känner sig om något hjälplös i den här situationen när dom nekar blankt till ett misstag. 400kr i böter är inte välkommet när man lever på 1000kr/månad, speciellt inte om man inte har gjort sig skyldig till överträdelsen(då hade det ju varit en helt annan sak och man hade bara sig själv att skylla).
Nån som har något bra knep för att motbevisa dom? Eller står det ord mot ord?
Brukar det inte vara P-skiva som gäller då? Jag förstår inte hur carpark kan ge böter annars. Det borde verkligen ha gått att överklaga. Vad är det för ventilpositioner egentligen och vad säger de om hur länge bilen har stått parkerad? Det enda jag kan tänka mig är om du har något vittne som kan intyga när du åkte hemifrån. Det skulle vara grymt bra om någon kunde få carpark fällda för bedrägeri i ett sådant här fall.
Farsan fick böter utanför akuten på akademiska sjukhuset i Uppsala en gång. Han var bara skjuts och ärendet var mycket riktigt akut så det fanns ingen tid att leta reda på en parkeringsplats och sedan springa och köpa biljett. Men när han kom ut igen för att flytta på bilen hade han fått en P-bot av carpark. Carpark vägrade att erkänna att de gjort något fel så det var bara att betala.
Personligen tycker jag att det är helt snurrigt att företag ska få bötfälla folk när de har vinstintresse i det. Allt sådant borde skötas av kommunerna.
December 3, 2003
Dom kör inte med p-skiva här i stan av någon anledning.
De kollar ventilpositionerna kl XX:XX, sen återkommer de efter ett par timmar och kollar ventilpositionerna igen, är dessa då samma visar det att bilen inte har flyttats och då ger dom böter. Tyvärr kan dom ju hitta på vilka tider dom vill och skriva på lappen, som i mitt fall.
Och tror inte det finns något vittne som kan säga så exakt när jag åkte hemifrån. Sparade ett worddokument 09:40 på min dator, men det funkar ju knappast som bevis...
EDIT: Luftventilerna på däcken alltså.
September 5, 2001
nXsty wrote:
Personligen tycker jag att det är helt snurrigt att företag ska få bötfälla folk när de har vinstintresse i det. Allt sådant borde skötas av kommunerna.
Komunnen kan anställa ett bolag för att göra det åt dem.
I vår hemkommun hade först securitas det ett tag för att sedan kommunen skulle skaffa en plisa. EN plisa. Mellan klockan 17 och 06 så ser det ut som fan i stan, folk parkerar som de vill.
Ang. sjukhuset där så kan det förklaras med att alla som ska dit är ju sjuka på ett eller annat sätt. Om alla tyckte att de hade akuta fall skulle väl alla parkera utanför entrén. Iaf, jag hade lappat folk utanför akuten som stått där längre än 10 min. Oftast sköters sig folk exemplariskt här, man stannar precis utanför, lastar av, hjälper in hela vägen till väntrummet går ut och parkerar därefter bilen.
Kan ju vara så att carpark är lite extrema, securitas är lite mer humana då det inte är någon provision på deras pböter.
Och sen finns de som tror att deras akuta fall är mer akuta än andra och därför får de stå precis som de vill... om alla tänkte så? 🙂
September 5, 2001
piratkatt wrote: Hur länge måste en p-vakt minst stå och bevaka min bil föratt få skriva ut en bot och tycka att jag inte betalt parkeringen, parkerat fel etc.?
Helt olika.
Har du en ogiltig biljett så är det bara lappa. Ej synlig biljett samma sak. Handikapp finns det inte heller några regler på. Du ska inte befinna dig på en handikappsparkering.
Står du i zon är det 5 minuter, alla vad jag vet väntar i 10 för att bjuda på 5. Står du på besöksparkering är det ventilkontroll på dina däck, och om du står längre än föreskriven tid så... lapp 🙂
1 Guest(s)