June 3, 2001
Idag när jag var på väg hem så går jag över ett antal gator med knapp övergångsställen.
Trycker - väntar tills det blir grön och sen kollar snabbt till vänster, höger och börjar gå.
I ögonvrån till vänster ser jag en mörk bil kommer.
Ser att personen kanske vill rejsa på innan jag börjar gå över (det slår om väldigt precis - livsfarligt, har tidigare blitt påkörd av en jävla cyklist på samma ställe).
Tänker "Ajaj den där kommer inte att stanna."
Mycket riktigt..
När jag inser det så laddar jag på ett slag.
Kommer ett ½ C ungefär. *PANG*
Får en riktig träff på undersidan på något vis så sidospegeln lossnar och blir hängandes i kablarna.
*Gör ont som F**N!*
Personen i bilen ställer sig på bromsen och blinkar höger.
Tanten rusar ut och springer fram till mig och undrar hur det gick.
Hon: "-Åh förlåt så jättemycket jag har jättebråtton."
"-Blöder du, ska jag sjutsa dig till sjukhus?"
Jag: "-Nej, å du borde nog inte köra mot rött heller."
Hon: "-Jo det måste jag å vill du anmäla mig så gör det."
Jag: "-Nej... jag hoppas bara att du har lärt dig en läxa och inte kör mot rött igen."
Hon: "-Ja-a ja-a." *Helt förstörd*
Jag: "-Adjö."
Sen går jag.
Jag vill ha så lite med poliser att göra. 😕
Tror att hennes samvete är straff nog.
Gör inte ont i handen längre heller, hade handskar på mig så det blir smått mjukt.
Men-ne... jag ska se mig mer noga för innan jag går över vägen i morgon.. jag lovar. :blink:
March 5, 2005
Gueno wrote: Idag när jag var på väg hem så går jag över ett antal gator med knapp övergångsställen.
Trycker - väntar tills det blir grön och sen kollar snabbt till vänster, höger och börjar gå.
Ser att personen kanske vill rejsa på innan jag börjar gå över (det slår om väldigt precis - livsfarligt, har tidigare blitt påkörd av en j**la cyklist på samma ställe).
Mycket riktigt..
Får en riktig träff på undersidan på något vis så sidospegeln lossnar och blir hängandes i kablarna.
*Gör ont som F**N!*
Jag: "-Nej... jag hoppas bara att du har lärt dig en läxa och inte kör mot rött igen."
Sen går jag.Jag vill ha så lite med poliser att göra. 😕
Tror att hennes samvete är straff nog.Gör inte ont i handen längre heller, hade handskar på mig så det blir smått mjukt.
Men-ne... jag ska se mig mer noga för innan jag går över vägen i morgon.. jag lovar. :blink:
Med alla respekt så tycker jag att du borde ha anmält henne, mest för att vara säker på hon inte kör ihjäl ett barn immorgon.
November 29, 2003
Fick en "smäll" på bilen idag,
Jag kommer åkandes på en enkelriktad gata där bilarna är parkerade på högersida. Jag kryper i ca 30km/h
Ser en kille komma ut mellan bilarna, ser när jag närmare att det han jag har satt dit för misshandel.
Så jag laddar på och hoppas att han bara ska gå ut. Men han går ut när jag körde förbi och passagerar rutan fick en klapp. Ångrar grymmt att jag bromsade in när jag såg honom först.
February 3, 2004
Gå dit samma tid imorgon, se om hon är där igen.. Ta med ett plakat också, att det är just DU som går över vägen.
Finns en jädra stjärna här i stan, som alltid kommer med full fart över körsningen när jag skall hem.
Kanske skulle försöka mig på din metod, jobbigt när ungar fått väja för honom.
October 22, 2002
Jekyll 3000 wrote: Om alla insåg att man inte har några rättigheter i trafiken utan bara skyldigheter så kanske olyckorna skulle minska...
Kan bara instämma.
Usch vad mycket hemskheter man ser dagligen i trafiken. Kan också tillägga att jag räddar livet på 2-3st varje vecka genom att rädda upp situationer personbilar sätter sig i genom att agera även fast jag har "rätten" på min sida.
Undra när folk ska lära sig köra med insidan?!?!
December 11, 2002
Ajjajaj inte bra det där Gueno, men du hade ju turen på din sida så det var inte mer än att du fick dig en smäll på handen. Och sämmre ursäkt får man ju leta efter för att köra mot rött ljus!
"Jag: "-Nej, å du borde nog inte köra mot rött heller.
Idiot!
January 4, 2001
Boomhauer wrote: [quote=Coore]Jag tycker inte du ska dömma henne när du inte vet varför hon körde mot rött. Det kanske hade hänt något allvarligt och hon hade väldigt bråttom.
Så bråttom att man riskerar att köra ihjäl någon? 😉
Jag kan lova dig att det finns situationer då vi alla skulle ta de riskerna...
November 27, 2003
Coore wrote: [quote=Boomhauer][quote=Coore]Jag tycker inte du ska dömma henne när du inte vet varför hon körde mot rött. Det kanske hade hänt något allvarligt och hon hade väldigt bråttom.
Så bråttom att man riskerar att köra ihjäl någon? 😉
Jag kan lova dig att det finns situationer då vi alla skulle ta de riskerna...
Speciellt om det är en BMW-ägare 😉
//Andreas
May 11, 2005
Gueno wrote: Idag när jag var på väg hem så går jag över ett antal gator med knapp övergångsställen.
Ser att personen kanske vill rejsa på innan jag börjar gå över (det slår om väldigt precis - livsfarligt, har tidigare blitt påkörd av en j**la cyklist på samma ställe).
Mycket riktigt..
*Gör ont som F**N!*
Sen går jag.Jag vill ha så lite med poliser att göra. 😕
Tror att hennes samvete är straff nog.Gör inte ont i handen längre heller, hade handskar på mig så det blir smått mjukt.
Fan va gött mos 😀
ska rita en bild, kommer strax
1 Guest(s)