May 23, 2001
JĂ€vla skit, lira innebandy nyss, drog vĂ€l in min kĂ€ke i en annans kille axel, kĂ€ken fick sig en fet smĂ€ll. Kolla lite nu och nu verkar det som en liten, vĂ€ldigt liten bit av en framtand i underkĂ€ken lossnat. AlltsĂ„ det Ă€r bara skitliten bit, kĂ€nns typ lite att det lossnat har inte upplevt nĂ„gra ilningar Ă€n, men Ă€r det lika bra att dra sig till tandlĂ€karen eller? FĂ„r ju det gratis Ă€n sĂ„lĂ€nge đ
May 23, 2001
bloodman wrote: Ă„ snĂ€lla va obehagligt, var hos tandlĂ€karen nĂ„gra dagar sedan och han rensade lite, fan kĂ€nner det Ă€n lite usch đ
SpĂ€d inte pĂ„ min tandlĂ€karskrĂ€ck nu, har nyss lyckats komma över den lite. Ăr ju bara en asliten bit, behövs nog bara slipas lite... Ăr det inte nĂ„n som har en förĂ€lder som Ă€r tandlĂ€kare och kan frĂ„ga denne? đ
November 26, 2002
En bit av en tand Àr en piece of cake för tandlÀkaren...det fixar han pÄ ett knyck, och snyggt blir det ocksÄ.
Jag krockade med bilen för 3,5 Är sen och krossade hela kÀken och slog ut massor med tÀnder. Efter att ha fÄtt gÄ med stÄltrÄd mellan tÀnder för att kÀken skulle fixerars pÄ plats sÄ att den skulle kunna lÀka samt ett ANTAL tandlÀkarbesök senare sÄ hade jag helt nya framtÀnder. Som tur va sÄ hade jag ett kort pÄ hur jag sÄg ut innan olyckan dÀr jag ler jÀttebrett...nÀrbild. Tandteknikern sÄg lixom precis hur mina tÀnder sÄg ut tidigare vilket gjorde jobbet mkt lÀttare.
Nu syns det knappt...inte för en ovan iaf. Jag kanske ser om jag verkligen anstrĂ€nger mig men det gör inget đ Med tanke pĂ„ hur illa det hade kunnat gĂ„ sĂ„ fĂ„r man vĂ€l vara relativt nöjd med resultatet iaf.
March 20, 2001
Jag har slagit av halva min övre framtand.. đ har lagat den sĂ€kert 7 ggr och tandlĂ€karen slipar bort lite mer varje gĂ„ng.. vet inte riktigt hur dom kommer att göra nĂ€r dom slipat bort tanden.. đ ajja, vĂ€rsta gĂ„ngen av dom alla var nĂ€r dom skulle borra in ett stift i min tand för att dom skulle fĂ„ biten att sitta bĂ€ttre.. Dom borrade rakt in i mitten pĂ„ tanden, och dom började mitt i den.. đ Det ilade kan jag sĂ€ga. Den har nu sittit i ett par Ă„r. Men peppar peppar..
March 24, 2003
Jag drog en liten vurpa med crossen för ett bra tag sedan och landade pÄ hakan. Det lossnade en liten bit pÄ ena framtanden, syntes knappt men kÀndes med tungan. Jag gjorde inget Ät det och nu varken syns eller kÀnns det nÄt.
SÄ det funkar ju ocksÄ, att lÄta det vara.
February 1, 2002
En kompis somna i tandlĂ€karstolen för typ 7-8Ă„r sen đ han hade varit vaken typ 2 dygn och kom pĂ„ att han hade tid.. iaf sĂ„ mĂ€rkte de att han va trött sĂ„ dom lĂ€t han sova och kontrollerade munnen..
De vÀckte han och sa, jaha.. dÄ var vi klara!
Ăhh, ska ni inte göra nĂ„got sa han đ
2 Guest(s)