Slagits??|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Slagits??
Super-Svensson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 649
sp_UserOfflineSmall Offline
608444
April 28, 2004 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Enda gången jag slagits är när en snubbe tallade på min brud!

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
608449
April 28, 2004 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Super-Svensson wrote: Enda gången jag slagits är när en snubbe tallade på min brud!

Vad är tallade? Hört det ordet mycket på sistone... embarassed

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
608451
April 28, 2004 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Har varit med i ett par slagsmål. Men ända gången jag slått någon på käften var när jag missade en snubbes axel. Ifall någon bråkar eller så brukar jag bara brotta ner dom. Brukar räcka att gå lite bersärk typ.

Det värsta jag gjort innom slagsmål var nog i 9:an. En kompis till mig (som har damp, inte låtsas då utan han har verkligen damp) som höll på och vi brakade loss. Slutade med att extra läraren kom ut och var skit sur på oss. Jag hade lyft upp han och sprungit med hans huvud före in i en dörr.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
608452
April 28, 2004 - 9:10 pm
sp_Permalink sp_Print

LorD_Kvadd wrote: Har varit med i ett par slagsmål. Men ända gången jag slått någon på käften var när jag missade en snubbes axel. Ifall någon bråkar eller så brukar jag bara brotta ner dom. Brukar räcka att gå lite bersärk typ.

Det värsta jag gjort innom slagsmål var nog i 9:an. En kompis till mig (som har damp, inte låtsas då utan han har verkligen damp) som höll på och vi brakade loss. Slutade med att extra läraren kom ut och var skit sur på oss. Jag hade lyft upp han och sprungit med hans huvud före in i en dörr.

Låter som en fin fjortis historia. 🙂

Själv gillar jag inte att slåss, det är så fånigt, men det är bra att kunna det, finns alltid idioter som ska hålla på.
Därför är det lika bra man börjar gå på någon kampsport så kan man klara sig undan i en fight utan att egentligen behöva spöa ner den andra.

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
608455
April 28, 2004 - 9:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Har fått stryk en gång 😉

Var helt blåslagen och svullen i hela ansiktet dagen efter, men av själva "slagsmålet" (var iofs bara jag som blev nerslagen) minns jag inte ett jota och jag minns inget av någon smärta heller, så det lär ju ha varit en rejäl "adrenaline-rush".

boogey
Member
Medlem
608456
April 28, 2004 - 9:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Har fått stryk en gång 😉

Var helt blåslagen och svullen i hela ansiktet dagen efter, men av själva "slagsmålet" (var iofs bara jag som blev nerslagen) minns jag inte ett jota och jag minns inget av någon smärta heller, så det lär ju ha varit en rejäl "adrenaline-rush".

Hellspawn79
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 528
608460
April 28, 2004 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Super-Svensson]Enda gången jag slagits är när en snubbe tallade på min brud!

Talla = Tafsa

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
608463
April 28, 2004 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote:

Tafsa!

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
608465
April 28, 2004 - 9:26 pm
sp_Permalink sp_Print

För ca 2½ år sedan nitade jag en kille då jag upptäckte honom stå och sticka hål på min kompis kondomer. Han deckade direkt så han slog inte tillbaka.

Då jag gick i Ettan slog jag en som förstörde mitt sandslott så han började blöda näsblod 😀 Den här slog inte tillbaka heller, mest pga chock över näsblodet skulle jag tro.

Annars har jag varit en relativt lugn kille, även om jag ibland sitter och tänker på hur otroligt frigörande det skulle få vara att misshandla någon man hatade (Läs: Mobbare) till döds medans han ber om nåd.
Sjukt, jag vet, men jag känner mig alltid bättre efteråt.

boogey
Member
Medlem
608468
April 28, 2004 - 9:29 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: För ca 2½ år sedan nitade jag en kille då jag upptäckte honom stå och sticka hål på min kompis kondomer. Han deckade direkt så han slog inte tillbaka.

:cy: :cy: :cy:

Detaljer?

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
608469
April 28, 2004 - 9:30 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: För ca 2½ år sedan nitade jag en kille då jag upptäckte honom stå och sticka hål på min kompis kondomer. Han deckade direkt så han slog inte tillbaka.

Då jag gick i Ettan slog jag en som förstörde mitt sandslott så han började blöda näsblod 😀 Den här slog inte tillbaka heller, mest pga chock över näsblodet skulle jag tro.

Annars har jag varit en relativt lugn kille, även om jag ibland sitter och tänker på hur otroligt frigörande det skulle få vara att misshandla någon man hatade (Läs: Mobbare) till döds medans han ber om nåd.

Jojo 🙂 Cyklar i skogen och förstör knän, det är inte lugnt. :bgrin:

Kenrih
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 222
608470
April 28, 2004 - 9:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Blev rånad för en massa år sedan av två killar med baseballträn. De hoppade fram en sen kväll när jag cyklade hem, drog av mig cykeln och slog mig lite i huvudet (inte så hårt, då skulle jag inte suttit här idag). Timmarna efteråt kunde jag redogöra precis vad som hände, och då menar jag verkligen precis - "så tog han ett litet steg till höger" osv. Mäktig känsla, man var liksom mer levande än man varit någon gång förrut, både under och efteråt.
För er som undrar - de kom över exakt 39:50 och jag fick 22500:- av försäkringsbolaget. I efterhand en bra deal, men det kunda så klart gått mycket värre.

Ogrebeast
Member
Medlem
Forum Posts: 3771
608474
April 28, 2004 - 9:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag blir jävligt irriterad när jag märker vilken inställning vissa har här till våld. Våld är ska INTE vara ett maktmedel. De gånger jag varit i slagsmål har det bara utdelats ETT slag.

Jag har fått två slag i hela mitt liv. Båda gångerna tog jag bara emot smällen och stod kvar. Ingen av gångerna ville de heller fortsätta slå eftersom jag svarade kallt typ "känns det bättre nu eller?". Då upptäckte de bara hur patetiska de var och skämdes inför de övriga.

De få gånger jag tvingats slå någon annan är i trängda situationer då det varit den enda utvägen. T ex då någon försöker nita mig, men att jag sänker dem i försvar. Dessutom har personen då varit större än mig. Är personen mindre - brotta ner killen på backen istället. Men även om jag gått "vinnande" ur situationen så har jag alltid skämts över mig själv för att jag inte kunde klara situationen ändå.

Men jag vet inte hur många gånger jag undvikit slagsmål genom att visa att jag inte är rädd för personen i fråga och agerat tryggt och myndigt - INTE KAXIGT!!! Vissa småungar tror att man bara kan trycka ner kaxiga typer genom att höja näven. Jag skulle kunna nita de flesta eftersom jag är tränad i fighting, och faktiskt jävligt duktig, men det handlar om psykologi, psykologi och åter psykologi. Lär er det för helvete! För har ni otur så kanske ni möter nån som verkligen kan slåss eller nån feg som bär vapen.

Ursäkta om jag överreagerar. Men jag är trött och sliten nu. :arg:

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
608477
April 28, 2004 - 9:32 pm
sp_Permalink sp_Print

så klockrent.. man ska stå upp för sina kompisar!

Jag har ofta känt att jag lätt skulle göra allt vad jag kan för att hjälpa mina kompisar no mather what... även om jag är en riktig klenis...
(jag har aldrig satt en fot på ett gym eller tränat en sport i mer än en månad...)

Hmm, men det ända slagsmålet jag har varit med om var nog i 4:an eller nåt.. men jag kommer inte ihåg så mycket... bara att jag förstörde en killes glasögon...

Kenrih
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 222
608479
April 28, 2004 - 9:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast wrote: ...

Bra! Önskar jag skrev det själv.

CoLiC
Member
Medlem
608480
April 28, 2004 - 9:39 pm
sp_Permalink sp_Print

boogey wrote: [quote=CoLiC]För ca 2½ år sedan nitade jag en kille då jag upptäckte honom stå och sticka hål på min kompis kondomer. Han deckade direkt så han slog inte tillbaka.

:cy: :cy: :cy:

Detaljer?

Inte så många, det var min kompis födelsedagsfest och jag gick in på hans rum för att hämta dricka, då såg jag en av hans "kompisar" stå med en nål och sticka genom kondompaketen. Gick bara fram och drog till honom med all kraft jag kunde uppbåda, han deckade direkt som sagt, så det vart inget riktigt bråk av det hela.

Han är än idag utfrusen av alla jag känner, han fick utstå mycket slag och sparkar veckorna efteråt.

Lakszen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1372
608481
April 28, 2004 - 9:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är många som inte fattar "det räcker!!" och då ska dem ha stryk för fan. där går gränsen när man verkligen "det räcker"

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
608484
April 28, 2004 - 9:41 pm
sp_Permalink sp_Print

finns ingen som har någon anledning att bråka med mig.

CoLiC
Member
Medlem
608485
April 28, 2004 - 9:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Bogus^ wrote: [quote=CoLiC]För ca 2½ år sedan nitade jag en kille då jag upptäckte honom stå och sticka hål på min kompis kondomer. Han deckade direkt så han slog inte tillbaka.

så klockrent.. man ska stå upp för sina kompisar!

Jag har ofta känt att jag lätt skulle göra allt vad jag kan för att hjälpa mina kompisar no mather what... även om jag är en riktig klenis...
(jag har aldrig satt en fot på ett gym eller tränat en sport i mer än en månad...)

Hmm, men det ända slagsmålet jag har varit med om var nog i 4:an eller nåt.. men jag kommer inte ihåg så mycket... bara att jag förstörde en killes glasögon...

Heh, du skulle bara veta vad du kan ådstakomma då du är riktigt sur, hur klen du än är. Dessutom satt jag ju i rullstol av och till då jag hade ont i en fotled etc, så mina armar var väl måttligt tränade.

Notera att detta var innan jag satt mig "permanent" i rullstol, hade jag suttit i den vi det tillfället hade jag knäckt fotlederna på honom.

CoLiC
Member
Medlem
608488
April 28, 2004 - 9:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=CoLiC]För ca 2½ år sedan nitade jag en kille då jag upptäckte honom stå och sticka hål på min kompis kondomer. Han deckade direkt så han slog inte tillbaka.

Jojo 🙂 Cyklar i skogen och förstör knän, det är inte lugnt. :bgrin:

Nej, om du vill se det på den fronten är jag allt annat än lugn 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 191
Currently Browsing this Page:
5 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL