Slagits??|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Slagits??
Shinji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 631
sp_UserOfflineSmall Offline
608567
April 29, 2004 - 1:06 am
sp_Permalink sp_Print

festisMER wrote: [quote=Shinji]Festis, något åt det hållet.
Grabben hade redan problem i lågstadiet.
Det blev ganska uppenbart att han led av någon form av psykisk störning då han exempelvis helt plötsligt kunde börja kasta saxar på läraren för att han inte fick sin vilja fram i någon fråga.

Hoho. Jag kan berätta en hel del om den här killen. Dock har han ordnat upp sitt liv på senare dagar och är nu en fullt "normal" människa :bgrin:

Läskigt med sånna människor 😛 Vem vet, det kanske kommer tillbaka O_O

Mjo, men då berör det i så fall inte mig; Han flyttade till Ume för ett tag sedan. Troligtvis lär jag aldrig se honom igen 🙄

Norrköping - Umeå 1-0 :bgrin:

festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
608569
April 29, 2004 - 1:12 am
sp_Permalink sp_Print

Shinji wrote: [quote=festisMER][quote=Shinji]Festis, något åt det hållet.
Det blev ganska uppenbart att han led av någon form av psykisk störning då han exempelvis helt plötsligt kunde börja kasta saxar på läraren för att han inte fick sin vilja fram i någon fråga.

Hoho. Jag kan berätta en hel del om den här killen. Dock har han ordnat upp sitt liv på senare dagar och är nu en fullt "normal" människa :bgrin:

Mjo, men då berör det i så fall inte mig; Han flyttade till Ume för ett tag sedan. Troligtvis lär jag aldrig se honom igen 🙄

Hehe, men han kanske har värsta dödslistan 😛 Skriver upp alla som han har retat sig på 😛 Man vet aldrig hehe

Shinji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 631
608571
April 29, 2004 - 1:18 am
sp_Permalink sp_Print

festisMER wrote: [quote=Shinji][quote=festisMER][quote=Shinji]Festis, något åt det hållet.

Hehe, men han kanske har värsta dödslistan 😛 Skriver upp alla som han har retat sig på 😛 Man vet aldrig hehe

Man vet aldrig ... :whops:

Förresten, det här urartade visst till privat chat.
Eh, What the hey :bgrin:

LeviAthaN
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1137
608574
April 29, 2004 - 1:34 am
sp_Permalink sp_Print

Syskonkärlek, ja... Nog har man slagits med sin kära bror som ung. Men det var läge att lägga av när den ene eller andre började blöda. 😀

Vad gäller slagsmål ute bland folk på krogar och allsköns ställen är det nåt som den smarte undviker in i det sista. Många tänker nog inte på hur enorm skada som åsamkas av ett enda slag och det är det som jag alltid tänker på så fort det hettar till när man är ute. Vid minsta tecken på att det blir våldsamt ser jag till att befinna mig så långt ifrån epicentrum som möjligt. 😉

Själv har jag aldrig varit i ett något värre slagsmål med någon och det är jag tacksam för. Har ju självklart hänt att det blivit knuffar och annat skuffande (fula ord månne?) men jag ser alltid till att dra mig ur innan nåt dumt händer.

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
608576
April 29, 2004 - 3:36 am
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast wrote: Jag blir jävligt irriterad när jag märker vilken inställning vissa har här till våld. Våld är ska INTE vara ett maktmedel. De gånger jag varit i slagsmål har det bara utdelats ETT slag.

Jag har fått två slag i hela mitt liv. Båda gångerna tog jag bara emot smällen och stod kvar. Ingen av gångerna ville de heller fortsätta slå eftersom jag svarade kallt typ "känns det bättre nu eller?". Då upptäckte de bara hur patetiska de var och skämdes inför de övriga.

De få gånger jag tvingats slå någon annan är i trängda situationer då det varit den enda utvägen. T ex då någon försöker nita mig, men att jag sänker dem i försvar. Dessutom har personen då varit större än mig. Är personen mindre - brotta ner killen på backen istället. Men även om jag gått "vinnande" ur situationen så har jag alltid skämts över mig själv för att jag inte kunde klara situationen ändå.

Men jag vet inte hur många gånger jag undvikit slagsmål genom att visa att jag inte är rädd för personen i fråga och agerat tryggt och myndigt - INTE KAXIGT!!! Vissa småungar tror att man bara kan trycka ner kaxiga typer genom att höja näven. Jag skulle kunna nita de flesta eftersom jag är tränad i fighting, och faktiskt jävligt duktig, men det handlar om psykologi, psykologi och åter psykologi. Lär er det för h*****e! För har ni otur så kanske ni möter nån som verkligen kan slåss eller nån feg som bär vapen.

Ursäkta om jag överreagerar. Men jag är trött och sliten nu. :arg:

Håller med till 100%.

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
608577
April 29, 2004 - 3:58 am
sp_Permalink sp_Print

LeviAthaN wrote: Vid minsta tecken på att det blir våldsamt ser jag till att befinna mig så långt ifrån epicentrum som möjligt. 😉

Det dumma är ju att det inte alltid hjälper för att man inte ska åka på däng av någon eller något.

Min granne var ute en kväll med några polare och det började hetta till bland några stycken på stället de var på så min granne med polare gick undan längre in för att komma undan bråket.

De satt där i godan ro med varsin öl och konstaterade att nu var det riktigt tempramentsfullt i andra ändan på stället men de brydde sig inte nåt nämnvärt, problemet var bara att helt plötsligt kom det en ölflaska flygandes och träffade min granne på sidan av huvudet, mellan ögat och örat, blev ganska rejäl skada.
Det var någon i bråket som kastat flaskan men personen som skulle träffas hade ju givetvis duckat och flaskan hade såpass fart så den for rätt bra bit och träffade min granne.

Det positiva var att bråket slutade när de såg vad som hänt och min granne fick gratis öl där nästa gång han var där men det negativa var ju att han fick åka till akuten och sy ihop skallen istället för att vara ute å festa. 🙂

Super-Svensson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 649
608586
April 29, 2004 - 5:57 am
sp_Permalink sp_Print

Gratis öl!! *Tänkte ha en tummen-upp-smiley här, men jag hittade ingen, och orkade inte söka så det fick räcka med den här "korta" texten!*

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
608598
April 29, 2004 - 6:31 am
sp_Permalink sp_Print

Super-Svensson wrote: Gratis öl!! *Tänkte ha en tummen-upp-smiley här, men jag hittade ingen, och orkade inte söka så det fick räcka med den här "korta" texten!*

vad menade du med det?

simpn
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 210
608628
April 29, 2004 - 7:31 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=Super-Svensson]Gratis öl!! *Tänkte ha en tummen-upp-smiley här, men jag hittade ingen, och orkade inte söka så det fick räcka med den här "korta" texten!*

vad menade du med det?

Jag antar att det var en kommentar till ett ovanstående inlägg av Steel.

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
608637
April 29, 2004 - 7:41 am
sp_Permalink sp_Print

simpn wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Super-Svensson]Gratis öl!! *Tänkte ha en tummen-upp-smiley här, men jag hittade ingen, och orkade inte söka så det fick räcka med den här "korta" texten!*

vad menade du med det?

Jag antar att det var en kommentar till ett ovanstående inlägg av Steel.

Tror han menade att det var bra med gratis öl eller något...

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
608655
April 29, 2004 - 7:59 am
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote:

Är du helt blåst eller? Fatta vad som hade kunnat hända om han använt dem sen då? Kul att få barn vid 17 års ålder?

Det var fan riktigt bra gjort. Hoppas att du verkligen klämde till rejält för så som han gjorde gör man bara inte.

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
608665
April 29, 2004 - 8:14 am
sp_Permalink sp_Print

Jag och min storebror har slagits ganska så mycket. Nu snackar vi alltså med plankor och andra tillhyggen vi kan komma åt. Engång drog vi på varandra så båda började blöda från huvudet och fick åka till akuten 🙂

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
608707
April 29, 2004 - 9:21 am
sp_Permalink sp_Print

jag förstår inte vad nytta av att sticka hål i kondomer är.
nån brud blir på smällen,,, det skulle inte jag ens kunna göra åt mina värsta fiender.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
608710
April 29, 2004 - 9:23 am
sp_Permalink sp_Print

"Cant we all just get along?"

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
608731
April 29, 2004 - 10:03 am
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: [quote=CoLiC]

Är du helt blåst eller? Fatta vad som hade kunnat hända om han använt dem sen då? Kul att få barn vid 17 års ålder?

Det var fan riktigt bra gjort. Hoppas att du verkligen klämde till rejält för så som han gjorde gör man bara inte.

Han slocknade på vägen till golvet

Mind: Precis, därav smällen... Jag vet inte vad han tänkte med, inget större än lilltån iaf.

Super-Svensson
Kommer du hit ofta?
Medlem
608739
April 29, 2004 - 10:11 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=Super-Svensson]Gratis öl!! *Tänkte ha en tummen-upp-smiley här, men jag hittade ingen, och orkade inte söka så det fick räcka med den här "korta" texten!*

vad menade du med det?

Missade att quota Steels inlägg.. embarassed

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
608750
April 29, 2004 - 10:28 am
sp_Permalink sp_Print

Super-Svensson wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Super-Svensson]Gratis öl!! *Tänkte ha en tummen-upp-smiley här, men jag hittade ingen, och orkade inte söka så det fick räcka med den här "korta" texten!*

vad menade du med det?

ok, då verkade lite mer logiskt

zyrus
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1444
608751
April 29, 2004 - 10:29 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har inte slagits sen 3an. är 20 år nu. Det är fånigt och onödigt och inte på nåt sätt kul!

Super-Svensson
Kommer du hit ofta?
Medlem
608752
April 29, 2004 - 10:30 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=Super-Svensson][quote=Krqagyzzz][quote=Super-Svensson]Gratis öl!! *Tänkte ha en tummen-upp-smiley här, men jag hittade ingen, och orkade inte söka så det fick räcka med den här "korta" texten!*

vad menade du med det?

ok, då verkade lite mer logiskt

Ber så hemskt mycket om ursäkt, kan du förlåta mig?

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
608764
April 29, 2004 - 10:48 am
sp_Permalink sp_Print

jo visst har det hänt att man har hamnat i en och annan fajt ibland... men oftast brukar det ju inte bli mycket av det som tur är... inte så att man tycker om att bråka, men ibland söker sig verkligen bråken till en...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 132
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL