January 5, 2002
Edit: För att lyfta över fokus till den viktiga frågan som folk verkar missa så ändrar jag posten:
Det daltas för mycket i skolorna idag, jag önskar en hårdare inställning. Min kritik är emot principen att människor som gör fel eller agerar svagt ges fördelar gentemot normala människor. Det är inte en fråga om rättvisa, utan en fråga om att samhället prioriterar fel, fel som resulterar i destruktivitet och hämmande av utveckling.
January 5, 2002
Stupid Ass: Vilken är skillnaden mellan att skolka och att gå dit men inte göra provet?* När det gäller framtida möjligheter att få göra om det, vill säga. Jag är fanimej upprörd.
*Att skriva halva, riva sönder och kasta det i papperskorgen varefter man går ser jag som att inte göra provet.
January 19, 2002
snyde wrote: Stupid Ass: Vilken är skillnaden mellan att skolka och att gå dit men inte göra provet?* När det gäller framtida möjligheter att få göra om det, vill säga. Jag är fanimej upprörd.
*Att skriva halva, riva sönder och kasta det i papperskorgen varefter man går ser jag som att inte göra provet.
Varför ödsla tid på hur det går för andra? Tror du att livet blir rättvist när du slutar skolan? Tror du att någon tittar på dina betyg? (njae, kanske högskoleverket om du söker vidare)
Glöm detta och gå vidare.
November 9, 2002
snyde wrote: Stupid Ass: Vilken är skillnaden mellan att skolka och att gå dit men inte göra provet?* När det gäller framtida möjligheter att få göra om det, vill säga. Jag är fanimej upprörd.
ja ser d som att göra provet...
därför att hon då ser vilka frågor som kommer, även om d inte blir samma frågor på omprovet, så får man en bild över vad som är viktigt att läsa på
går man inte dit har man ingen som helst koll på vad som kommer komma
October 18, 2004
Stupid Ass wrote: [quote=snyde]Stupid Ass: Vilken är skillnaden mellan att skolka och att gå dit men inte göra provet?* När det gäller framtida möjligheter att få göra om det, vill säga. Jag är fanimej upprörd.
ja ser d som att göra provet...
därför att hon då ser vilka frågor som kommer, även om d inte blir samma frågor på omprovet, så får man en bild över vad som är viktigt att läsa på
går man inte dit har man ingen som helst koll på vad som kommer komma
och det gör ju saken bara ännu värre och det är bara ännu en anledning till varför hon inte ska kunna få mvg...
January 5, 2002
CastorFiber wrote: Tror du att livet blir rättvist när du slutar skolan?
Det är jag väl medveten om, och jag brukar själv använda just den frasen du nyss använde väldigt ofta. Det är dock inte det saken handlar om.
Det daltas för mycket i skolorna idag, jag önskar en hårdare inställning. Min kritik är emot principen att människor som gör fel eller agerar svagt ges fördelar gentemot normala människor. Det är inte en fråga om rättvisa, utan en fråga om att samhället prioriterar fel, fel som i destruktivt och hämmande.
December 3, 2003
2 Guest(s)