Slipknot LIVE 9.0 deras sista?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Slipknot LIVE 9.0 deras sista?
Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 17, 2005 - 6:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej.
Lyssnar just nu på Slipknots senast släppta liveplatta, skitbra är det. Låten just nu är Before I Forgetm och Jim Root hrjar med sitt solo i slutet 😀

Men jag kom att tänka på en sak. Detta albumet, trots sin skitbrahet, liknar ett "Greatest Hits" album, sådana som kommer strax innan en sångare eller ett band lägger ner. Något fan av detta bandet som vet något, alltså om detta är ett sådan album eller om de ska fortsätta?
En fråga till. Sångarens röst låter inte ALLS som på Disasterpiece DVDn, har han skrikit den till den röst han har nu, eller har de i smyg bytt sångare? :p

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
979223
November 17, 2005 - 6:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har läst på flertal ställen att de inte kommer släppa ngt mer album under namnet Slipknot iallafall. 9.0 är helt okej, de är ganska rutinerade live och det märks. För övrigt så tycker jag att de gjort av de kan, slipknot känns lite överspelat nu och om de lägger ner nu kan de iallafall någorlunda sluta med flaggan i topp.

Förmodligen så har sångarn Corey eller vafan han heter, ändrat skrikteknik genom åren o därför låter han kanske lite annorlunda... typ.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
979242
November 17, 2005 - 6:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Synd att de förmodligen inte kommer släppa nått mer album. Längesedan jag hörde ett sånt energetiskt band. Förresten, det där killen säger i början på The Blister Exists, menar han det verkligen eller är det för att ge folk en "chock" när de hoppar upp på scen? För pubkliken låter ganska "pissed of" när han säger det :p

pompougnac
Member
Medlem
979255
November 17, 2005 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: Synd att de förmodligen inte kommer släppa nått mer album. Längesedan jag hörde ett sånt energetiskt band. Förresten, det där killen säger i början på The Blister Exists, menar han det verkligen eller är det för att ge folk en "chock" när de hoppar upp på scen? För pubkliken låter ganska "pissed of" när han säger det :p

Snubben som pratar i början snackar ju så uppenbart skit, alla vet ju att slipknot kommer.

energiskt säger du? hört talas om the hives och deras livespelningar?

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
979257
November 17, 2005 - 7:26 pm
sp_Permalink sp_Print

pompougnac wrote: [quote=Black_light]Synd att de förmodligen inte kommer släppa nått mer album. Längesedan jag hörde ett sånt energetiskt band. Förresten, det där killen säger i början på The Blister Exists, menar han det verkligen eller är det för att ge folk en "chock" när de hoppar upp på scen? För pubkliken låter ganska "pissed of" när han säger det :p

Snubben som pratar i början snackar ju så uppenbart skit, alla vet ju att slipknot kommer.

The Hives utklassar Slajmpknåp flera gånger om! :hb:

pompougnac
Member
Medlem
979259
November 17, 2005 - 7:30 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=pompougnac][quote=Black_light]Synd att de förmodligen inte kommer släppa nått mer album. Längesedan jag hörde ett sånt energetiskt band. Förresten, det där killen säger i början på The Blister Exists, menar han det verkligen eller är det för att ge folk en "chock" när de hoppar upp på scen? För pubkliken låter ganska "pissed of" när han säger det :p

The Hives utklassar Slajmpknåp flera gånger om! :hb:

freakin' word!

ända anledningen till att jag respekterar slipknot som liveband är att clown under iowa-turnén dunkade huvudet i sina percussion så hårt att han fick sy tre stygn. det där kallar jag fanimej live-adrenalin!

Sortima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 914
979269
November 17, 2005 - 7:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Om man ser till hur svårt dom hade att släppa senaste plattan innan 9.0 är det nog inte så stor chans att man får höra så mycket mer från ett band jag faktist tycker är jäkligt bra. Flera personer satt häktade och så vidare.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
979273
November 17, 2005 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

pompougnac wrote: [quote=Black_light]Synd att de förmodligen inte kommer släppa nått mer album. Längesedan jag hörde ett sånt energetiskt band. Förresten, det där killen säger i början på The Blister Exists, menar han det verkligen eller är det för att ge folk en "chock" när de hoppar upp på scen? För pubkliken låter ganska "pissed of" när han säger det :p

Säger du att The Hives inte är energetiska? Dessutom har Slipknot varit igång länge nu, snart nio år 😮 De har alltid haft samma energi tycker jag.

EDIT: Nej Skiroy, du har fel, igen wink

pompougnac
Member
Medlem
979274
November 17, 2005 - 7:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: [quote=pompougnac][quote=Black_light]Synd att de förmodligen inte kommer släppa nått mer album. Längesedan jag hörde ett sånt energetiskt band. Förresten, det där killen säger i början på The Blister Exists, menar han det verkligen eller är det för att ge folk en "chock" när de hoppar upp på scen? För pubkliken låter ganska "pissed of" när han säger det :p

Säger du att The Hives inte är energetiska? Dessutom har Slipknot varit igång länge nu, snart nio år 😮 De har alltid haft samma energi tycker jag.

vad fan dillar du om? vad är det med meningen "energiskt säger du? hört talas om the hives och deras livespelningar?" du inte fattar?

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
979276
November 17, 2005 - 8:00 pm
sp_Permalink sp_Print

pompougnac wrote: [quote=Black_light][quote=pompougnac][quote=Black_light]Synd att de förmodligen inte kommer släppa nått mer album. Längesedan jag hörde ett sånt energetiskt band. Förresten, det där killen säger i början på The Blister Exists, menar han det verkligen eller är det för att ge folk en "chock" när de hoppar upp på scen? För pubkliken låter ganska "pissed of" när han säger det :p

vad fan dillar du om? vad är det med meningen "energiskt säger du? hört talas om the hives och deras livespelningar?" du inte fattar?

Jag fattar vad du menade. Du menar att The Hives är bättre och härjar mer på scenen än vad slipknot gör. Ville bara skriva att jag inte tycker samma.

pompougnac
Member
Medlem
979278
November 17, 2005 - 8:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: Jag fattar vad du menade. Du menar att The Hives är bättre och härjar mer på scenen än vad slipknot gör. Ville bara skriva att jag inte tycker samma.

Då har du förstått rätt. Kan dock inte fatta hur du tycker slipknot är mer energiska live än the hives. bara för att slipknot spelar hårdare musik innebär det inte att de är mer energiska per automatik väl?

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
979282
November 17, 2005 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

pompougnac wrote: [quote=Black_light]Jag fattar vad du menade. Du menar att The Hives är bättre och härjar mer på scenen än vad slipknot gör. Ville bara skriva att jag inte tycker samma.

Då har du förstått rätt. Kan dock inte fatta hur du tycker slipknot är mer energiska live än the hives. bara för att slipknot spelar hårdare musik innebär det inte att de är mer energiska per automatik väl?

Hehehe, nej :p Du har rätt. Men slipknot är ändå energetiska. Fast jag ska inte säga något, har faktiskt aldrig hört eller sett The Hives live, so I have no talan hahaha 🙂 Hoppas bara slipknot släpper ett album till. Ett som låter som de två första, de är så mycket bättre än det tredje tycker jag.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
979283
November 17, 2005 - 8:05 pm
sp_Permalink sp_Print

pompougnac wrote: [quote=Black_light]Jag fattar vad du menade. Du menar att The Hives är bättre och härjar mer på scenen än vad slipknot gör. Ville bara skriva att jag inte tycker samma.

Det är precis vad han tycker ja...
Ju hårdare fjortisrockmedmaskeradklädsel desso bättre enligt Svarta Hålet.

pompougnac
Member
Medlem
979284
November 17, 2005 - 8:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: [quote=pompougnac][quote=Black_light]Jag fattar vad du menade. Du menar att The Hives är bättre och härjar mer på scenen än vad slipknot gör. Ville bara skriva att jag inte tycker samma.

Hehehe, nej :p Du har rätt. Men slipknot är ändå energetiska. Fast jag ska inte säga något, har faktiskt aldrig hört eller sett The Hives live, so I have no talan hahaha 🙂 Hoppas bara slipknot släpper ett album till. Ett som låter som de två första, de är så mycket bättre än det tredje tycker jag.

mm jag håller med om att slipknots första två album är bättre än det senaste... men jag tror inte de kan mjölka ur sin egen musikstil så mycket mer tyvärr... känns som de gjort det mesta i sin egen genre.

nädu svarta ljuset, vill du höra lite redig metal får du ta och tank.., err, köpa meshugghas album. jag är smått kär i deras senaste alster catch 33 faktiskt.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
979303
November 17, 2005 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

pompougnac wrote: [quote=Black_light][quote=pompougnac][quote=Black_light]Jag fattar vad du menade. Du menar att The Hives är bättre och härjar mer på scenen än vad slipknot gör. Ville bara skriva att jag inte tycker samma.

mm jag håller med om att slipknots första två album är bättre än det senaste... men jag tror inte de kan mjölka ur sin egen musikstil så mycket mer tyvärr... känns som de gjort det mesta i sin egen genre.

nädu svarta ljuset, vill du höra lite redig metal får du ta och tank.., err, köpa meshugghas album. jag är smått kär i deras senaste alster catch 33 faktiskt.

Men deras 3:e album låter ju inte ens som de två första. Tycker inte ens att det är samma musikstil. Lite mer kan de nog göra, typ ett album till som låter som de två första. Men låter Corey som han gör på ).0 albumet så skulle jag nog avstå. Det blir bara bra om han låter som i Disasterpieces filmen.

Tack för tipset, ska dra ner till Rocks och inhandla deras album snart då, eller nått sånt wink

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
979313
November 17, 2005 - 9:00 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Det är precis vad han tycker ja...

Now I have a machinegun... Ho... Ho... Ho...
Okej, jag tycker inte du ska kalla slipknot fjortisrock (jo, det är faktiskt en korrekt benämning), då hives tamigfan är fullt jämförbart. I att vara fjortispop, that is. 🙂

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
979314
November 17, 2005 - 9:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Såg både Slipknot och The Hives på Hultsfred.. Säger bara att kan man headbanga en hel konsert är man rätt energisk..

pompougnac
Member
Medlem
979319
November 17, 2005 - 9:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=skiroy]Det är precis vad han tycker ja...

Okej, jag tycker inte du ska kalla slipknot fjortisrock (jo, det är faktiskt en korrekt benämning), då hives tamigfan är fullt jämförbart. I att vara fjortispop, that is. 🙂

hives är väl ändå inte fjortis på något sätt? slipknot däremot är ju vedertaget fjortisrock numera.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
979325
November 17, 2005 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

pompougnac wrote: [quote=Mean Machine][quote=skiroy]Det är precis vad han tycker ja...

hives är väl ändå inte fjortis på något sätt? slipknot däremot är ju vedertaget fjortisrock numera.

Ptja, har du nånsin kollat på hur folk som lyssnar på the hives ser ut? Okej, att döma folk efter utseende är väl fel, men jag har alltid associerat fjantar med mer hårgelé än personlighet och jl-tröjor med fjortisar.
Det, Per Gessle, och annan "hårdrock", i deras mening. Har faktiskt hänt mig. En kille sa "jag lyssnar bara på riktig hårdrock som the hives och kent".
Det var den roligaste dagen i mitt liv. 🙂

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
979327
November 17, 2005 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

pompougnac wrote: [quote=Mean Machine][quote=skiroy]Det är precis vad han tycker ja...

Tack vare Duality som spelades på precis varenda jäkla musikkanal i Sverige och runt om i världen :arg: De kanalerna hade dock inte fått för sig att spela deras två första album, ååånej, det är ju för hård musik. Hur ska vi då kunna locka fjortisar? Så det är Subliminal Verses fel att det blivit fjortisrock. Dock så vet jag ingen fjortis som gillar någon slipknotlåt förutom Duality och Vermilion. Hade man till exempel slängt Blister Exists/Three nil eller Virus of life i deras ansikten hade de sprungit för livet.

Mean Machine wrote: En kille sa "jag lyssnar bara på riktig hårdrock som the hives och kent".
Det var den roligaste dagen i mitt liv. 🙂

Hahahaha, du förgyllde min kväll :)R :)R

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 380
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL