October 23, 2004
Att man ens kan jämföra Hives med Slipknot är för mig ett stort skämt. Corey Taylor kan ju iaf skrika, sångaren i Hives är ju så förbannat hes i varenda låt.
För att svara på trådskaparens fråga så kan jag säga att Slipknot kommer släppa minst ett studio album till. Och det för att The Subliminal Verses blev så bra som det blev. Det svarade iaf bla Joey Jordison och Chris Fehn i en intervju som jag sett (medlemmar i slipknot).
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
May 1, 2005
Frud wrote: Att man ens kan jämföra Hives med Slipknot är för mig ett stort skämt. Corey Taylor kan ju iaf skrika, sångaren i Hives är ju så förbannat hes i varenda låt.
För att svara på trådskaparens fråga så kan jag säga att Slipknot kommer släppa minst ett studio album till. Och det för att The Subliminal Verses blev så bra som det blev. Det svarade iaf bla Joey Jordison och Chris Fehn i en intervju som jag sett (medlemmar i slipknot).
Jo, jag vet vilka Joey och Chris är 🙂 Väldigt bra nyheter det du sa också ju 😀 Men Corey kan också sjunga, faktiskt. Lyssna på¨Bother från Stone Sour, och Vermilion Pt.2 så ska ni höra. Förresten, har du en videolänk till den intervjun med Chris och Joey förresten? Eller läste du det nånstans?
September 12, 2001
Frud wrote: Att man ens kan jämföra Hives med Slipknot är för mig ett stort skämt. Corey Taylor kan ju iaf skrika, sångaren i Hives är ju så förbannat hes i varenda låt.
Hes?
Att skrika, headbanga och syssla med maskerad är knappast något som ger pluspoäng i mina ögon/öron.
Jämförelsen mellan The Hives och Slajmknåp handlade om energin under deras respektive scenframträdande som pompougnac kom in på.
Pelle Almquist minst sagt kaxiga mellansnack är det få som slår dessutom. 😉
Men men...personligen så föredrar jag TSOOL och som sagt. Smaken är som baken. 🙂
October 23, 2004
Black_light wrote: [quote=Frud]Att man ens kan jämföra Hives med Slipknot är för mig ett stort skämt. Corey Taylor kan ju iaf skrika, sångaren i Hives är ju så förbannat hes i varenda låt.
Jo, jag vet vilka Joey och Chris är 🙂 Väldigt bra nyheter det du sa också ju 😀 Men Corey kan också sjunga, faktiskt. Lyssna på¨Bother från Stone Sour, och Vermilion Pt.2 så ska ni höra. Förresten, har du en videolänk till den intervjun med Chris och Joey förresten? Eller läste du det nånstans?
Corey är en väldigt bra sångare , håller jag med om. Gillar Stonesour också så jag vet vad du menar. Du har inte lyssnat på Murderdolls? Joey spelar gitarr där 😛 Han har ju sagt att han gillar att spela gitarr mer än trummor. Dock så är Stonesour bättre än Murderdolls enligt mig (Slipknot bäst). Kan fixa länkar till intervjuerna när jag kommer hem, sitter på skolan nu. Har lagt in dom på favoriter hemma.
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
May 1, 2005
skiroy wrote: [quote=Frud]Att man ens kan jämföra Hives med Slipknot är för mig ett stort skämt. Corey Taylor kan ju iaf skrika, sångaren i Hives är ju så förbannat hes i varenda låt.
Hes?
Att skrika, headbanga och syssla med maskerad är knappast något som ger pluspoäng i mina ögon/öron.
Jämförelsen mellan The Hives och Slajmknåp handlade om energin under deras respektive scenframträdande som pompougnac kom in på.
Pelle Almquist minst sagt kaxiga mellansnack är det få som slår dessutom. 😉
Men men...personligen så föredrar jag TSOOL och som sagt. Smaken är som baken. 🙂
Men de är ju tuffa! 🙂 Deras masker hör ju också till det tuffaste av det skittuffa, speciellt Jim's. Förresten, tror ni han säljer sin gitarr billigare än musikbörsen? :p Det var en seriös fråga förresten.
Frud wrote:
Corey är en väldigt bra sångare , håller jag med om. Gillar Stonesour också så jag vet vad du menar. Du har inte lyssnat på Murderdolls? Joey spelar gitarr där 😛 Han har ju sagt att han gillar att spela gitarr mer än trummor. Dock så är Stonesour bättre än Murderdolls enligt mig (Slipknot bäst). Kan fixa länkar till intervjuerna när jag kommer hem, sitter på skolan nu. Har lagt in dom på favoriter hemma.
Tackar tackar 🙂 Jodå, visst har jag hört Murderdolls, men sången passar inte mig :p Dock så är ju instrumenten helt ok faktiskt. Det var inte förrän jag såg bilder på Joey i Murderdolls som jag upptäckte en sak. Han är ju skitkort 😮 :p Undrar vad grejen är med Joey egentligen. Han kan väl spela nått mer än trummor och gitarr också eller? Bas tror jag. Var han nått überkinder när han var mindre eller gillar han bara musik?
January 20, 2003
Man behöver väl inte vara nåt jävla überkinder för att kunna spela både gitarr och trummor? Jag har spelat trummor i 9 år och är självlärd på gitarr sedan 5 år tillbaks, och tycker inte att Joey är speciellt bra på trummor faktiskt. Jag har en polare som är 18 år som är snabbare än Joey på dubbelpedal exempelvis, och Joey verkar inte speciellt tight faktiskt. Är man någorlunda musikaliskt sinnad så kan man ju hantera mer än ett instrument.
May 1, 2005
pompougnac wrote: Man behöver väl inte vara nåt j**la überkinder för att kunna spela både gitarr och trummor? Jag har spelat trummor i 9 år och är självlärd på gitarr sedan 5 år tillbaks, och tycker inte att Joey är speciellt bra på trummor faktiskt. Jag har en polare som är 18 år som är snabbare än Joey på dubbelpedal exempelvis, och Joey verkar inte speciellt tight faktiskt. Är man någorlunda musikaliskt sinnad så kan man ju hantera mer än ett instrument.
Okok. Beundrar både dig och din polare nu :p För jag skulle skitgärna vilja spela trummor, men jag vet inte var jag ska börja. Ska man ha ett eget set, eller tar man lektioner där de har trumset? Tufft att du är självlärd på gitarr också, själv har jag bara spelat i snart ett halvår. Jodå, jag tycker Joey är ganska bra på det han gör, han gör iaf bra musik tillsammans med sina åtta kollegor. Förresten, vad har du för gitarr och vad spelar du helst?
January 20, 2003
För tillfället spelar jag på en Fender American Stratocaster vilken jag trivs med. Akustiskt så är det en Levin från 60-talet som tillhör min mor.
Jag spelar lite allt möjligt, blues blir det en hel del, lite spansk gitarr gillar jag att köra också, samt lite jazz och bossanova. Ibland händer det dock att man river av lite gnr' ala sweet child o mine eller lite dream theater om man är på humör, och ens polare är på humör 😛 . Jag gillar att spela musik som är relativt enkel att improvisera fram tillsammans med andra.
October 23, 2004
October 23, 2004
pompougnac wrote: Man behöver väl inte vara nåt j**la überkinder för att kunna spela både gitarr och trummor? Jag har spelat trummor i 9 år och är självlärd på gitarr sedan 5 år tillbaks, och tycker inte att Joey är speciellt bra på trummor faktiskt. Jag har en polare som är 18 år som är snabbare än Joey på dubbelpedal exempelvis, och Joey verkar inte speciellt tight faktiskt. Är man någorlunda musikaliskt sinnad så kan man ju hantera mer än ett instrument.
I motsats till dig så tycker jag Joey är riktigt bra på trummor. Gillar hans stil också när trummar. 😛
Vet nån om det finns nån lista där världens bästa trummisar står?
January 20, 2003
Mean Machine wrote: [quote=Frud]Vet nån om det finns nån lista där världens bästa trummisar står?
Vad skulle en sån lista tjäna till? Den skulle knappast vara objektiv.
Håller med, blir ju en väldigt subjektiv lista isåfall. Smaken är som baken, men jag måste ändå säga att det finns bättre metaltrummisar än Joey.
November 27, 2003
Frud wrote: Vet nån om det finns nån lista där världens bästa trummisar står?
Det finns många, få av dom är speciellt bra.
Jag skulle dock säga att Joey har inget på den listan att göra. Att jämföra han med namn som John Bonham, Alex van Halen, William Ward, Anders Johansson, Nicko McBrain, etc. vore att svära i kykran å det grövsta.
Josephine Forsman <3
//Andreas
January 4, 2001
Delph1 wrote: Jag skulle dock säga att Joey har inget på den listan att göra. Att jämföra han med namn som John Bonham, Alex van Halen, William Ward, Anders Johansson, Nicko McBrain, etc. vore att svära i kykran å det grövsta.
Men dock måste man ge honom en eloge för solot på Disasterpiece DVD:n!
Slipknot blandar röstlägen precis som många andra band, alltså kör en mörk, tung och snabb röst ett tag för att sedan byta till en lugnare "snällare" röst. Och precis som de flesta banden som gör detta så gör dom det inget bra. I min mening ska en låt antingen ha en mörk, tung och snabb röst igenom hela låten ifall dom vill ha en sån röst. Det finns ytterst få band som är duktiga på detta, några få jag kommer på som gör detta riktigt bra är band som Boy Sets Fire och Refused.
När andra band som Linkin Park etc försöker sig på det så låter det bara så fruktansvärt löjligt och man börjar fundera på om det inte är så att dom växlar röstläge enbart för att dom inte klarar av att hålla den tyngre rösten längre än några sekunder i stöten.
Dock tycker jag att slipknot har gjort några bra låtar, men de flesta låter likadant.
May 1, 2005
Coore wrote: [quote=Delph1]Jag skulle dock säga att Joey har inget på den listan att göra. Att jämföra han med namn som John Bonham, Alex van Halen, William Ward, Anders Johansson, Nicko McBrain, etc. vore att svära i kykran å det grövsta.
Men dock måste man ge honom en eloge för solot på Disasterpiece DVD:n!
Slipknot blandar röstlägen precis som många andra band, alltså kör en mörk, tung och snabb röst ett tag för att sedan byta till en lugnare "snällare" röst. Och precis som de flesta banden som gör detta så gör dom det inget bra. I min mening ska en låt antingen ha en mörk, tung och snabb röst igenom hela låten ifall dom vill ha en sån röst. Det finns ytterst få band som är duktiga på detta, några få jag kommer på som gör detta riktigt bra är band som Boy Sets Fire och Refused.
När andra band som Linkin Park etc försöker sig på det så låter det bara så fruktansvärt löjligt och man börjar fundera på om det inte är så att dom växlar röstläge enbart för att dom inte klarar av att hålla den tyngre rösten längre än några sekunder i stöten.
Dock tycker jag att slipknot har gjort några bra låtar, men de flesta låter likadant.
Tycker samma som dig om Disasterpiece DVDn, skitgrymt solo 😀 Fattar bara inte bara hur han pallar spela när han hänger sådär.
Slipknot ändrar väl röst ganska bra i låtarna. Before I Forget, Wait and Bleed och Left Behind är bra exempel på det tycker jag. Men sedan kommer det kanske inslag av Chris Fehns vrålande som inte passar just den sekunden i låten :p Men det han och Shawn gör i slutet på New Abortion just på Disasterpieces är skitgrymt, samma sak säger jag om SiC. Ganska skoj att på avstånd få se alla headbanga i slutet på en låt :p
2 Guest(s)